Care sunt acuzatiile principale aduse de DNA:
Pe scurt, procurorii sustin ca mai multi ministri din Guvernul Nastase si Guvernele Boc 1, 2 si 3 au savirsit fapte de coruptie pentru a incheia sau a prelungi contracte cu preturi umflate, care au dus la pagubirea bugetului de stat. E vorba despre contracte de achizitionare a unor licente Microsoft in unitatile scolare din Romania, de contracte pentru produse educationale Microsoft si de contracte aferente derulării Programul „Sistem Educaţional Informatizat” (SEI).
Citeste si:
- Cine sunt semnatarii Hotararilor de Guvern in baza carora s-au cumparat licente Microsoft din 2003 pana in prezent
- Ancheta contractelor de licente Microsoft IT pentru care DNA a inceput urmarirea penala in rem are radacinile in SUA
Care sunt spagile pe care DNA sustine ca le-au luat cei implicati:
Ecaterina Andronescu: In perioada 2001 - 2009, ar fi pretins şi primit de la firma SIVECO şi firmele colaboratoare foloase necuvenite constând în sume de bani sau calculatoare, pentru sine sau pentru altul, în scopul de a le asigura derularea unor proiecte cu ministerul.
Dan Nica: În perioada aprilie - noiembrie 2004, ar fi pretins şi primit o parte din suma de circa 20 milioane USD virată de Fujitsu Siemens Computers în contul unor societăţi de tip off - shore cu titlu de consultanţă şi asistenţă tehnică aferentă contractului încheiat cu Guvernul României pentru ca, în baza influenţei pe care o avea, să asigure încheierea contractului în condiţiile propuse de firma Fujitsu Siemens Computers.
Gabriel Sandu: Ar fi pretins de la un avocat suma de 1.800.000 de euro pentru a asigura derularea în continuare a contractului de licenţiere Microsoft; ar fi pretins şi primit de la o persoană, prin intermediar, suma de 3.000.000 de euro, bani ce i-au fost viraţi într-o societate de tip off – shore, pentru a înlesni Asocierii D-CON.NET (lider), D-CON.NET GmbH, COMSOFT DIRECT AG, BECHTLE HOLDING SCHWEIZ, DOM SOFT SRL, încheierea acordului cadru pentru 2009-2012 pentru achiziţia dreptului de utilizare produse software prin închiriere cu opţiune de cumpărare.
Mihai Tanasescu: Ar fi pretins şi primit de la două persoane, prin intermediari, sume de bani provenind din încasările firmei Fujitsu Siemens Computers CA, ca urmare a derulării contractului de licenţiere Microsoft. Astfel, în luna iulie 2004, în contul personal al unei persoane din familia ministrului, a fost transferată suma de 82.000 euro, din contul unei firme din Liechtenstein, sub justificarea „inv directe ale nerezidenţilor in Romania – alte capitaluri – sectorul nebancar”. Din cercetările efectuate rezultă că firma din Liechtenstein este controlată de unul din intermediari şi a primit bani de la o companie alimentată exclusiv cu fonduri obţinute de Fujitsu Siemens Computer.
Serban Mihailescu: In perioada aprilie – noiembrie 2004, ar fi pretins şi primit o parte din suma de circa 20 milioane USD virată de Fujitsu Siemens Computers în contul unor societăţi de tip off – shore cu titlu de consultanţă şi asistenţă tehnică aferentă contractului încheiat cu Guvernul României pentru ca, în baza influenţei pe care o avea, să asigure încheierea contractului în condiţiile propuse de firma Fujitsu Siemens Computers.
Context:
La inceputul lunii iulie, Directia Nationala Anticoruptie a dispus inceperea urmaririi penale in rem cu privire la savarsirea infractiunilor de trafic de influenta in legatura cu infractiuni de coruptie, luare de mita, dare de mita, abuz in serviciu, intr-un dosar privind utilizarea licentelor educationale.
Procurorii anticoruptie au demarat cercetarile in acest dosar ca urmare a unei sesizari a Corpului de Control al premierului Victor Ponta care reclama "utilizarea licentelor educationale fara temei legal sau contractual" incepand cu decembrie 2009, in mandatul fostilor ministri PDL Daniel Funeriu si Valerian Vreme.
Procurorii DNA spun ca detin probe potrivit carora ministrii Dan Nica, Serban Mihăilescu, Adriana Ţicău, Alexandru Athanasiu, Mihai Tănăsescu si Gabriel Sandu "şi-au exercitat cu rea credinţă atribuţiile de serviciu", determinând încheierea contractului cadru de licenţiere din 15 aprilie 2004 "în condiţii oneroase pentru bugetul de stat, asigurând posibilitatea deturnării unui discount de circa 47% acordat de Microsoft în considerarea Guvernului României, şi implicit permiţând plata unor comisioane către persoanele implicate".
Potrivit unui comunicat al DNA, există indicii că acesti ministri "au pretins şi primit sume de bani" pentru a favoriza firma Fujitsu Siemens Computers în legătură cu încheierea şi derularea contractului de licenţiere Microsoft.
Astfel, contractul cadru de licenţiere Microsoft s-a încheiat cu încălcarea dispoziţiilor egale privind achiziţiile publice, invocându-se în mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens Computers, la un preţ cu cel puţin 40% mai mare faţă de preţul real, având la bază un necesar nefundamentat.
Din cercetările efectuate rezultă că din cele 54 milioane USD achitate de Guvernul României în baza contractului cadru şi a extensiei din luna noiembrie 2004, suma de 20 milioane USD reprezintă comisioane pretinse de persoanele implicate în derularea proiectului din cadrul Guvernului României, din ministerele și societăţilor implicate.
Totodată, rezultă că încheierea şi derularea contractului de închiriere de licenţe Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription cu consorţiul D-CON.NET (MCSI MS-EAS) s-a realizat cu încălcarea, de către miniştrii Daniel Petru Funeriu şi Gabriel Sandu, a dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, fără a exista o fundamentare din punct de vedere economic şi tehnic, în scopul de a favoriza anumite firme.
Există indicii în sensul că valoarea produselor şi a serviciilor a fost supraestimată pentru că a inclus şi comisioanele pretinse de persoanele implicate în semnarea şi derularea contractelor.
Comunicatul integral al DNA:
Procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie - doamna Laura Codruţa Kovesi a transmis procurorului general al P.I.C.C.J, în vederea sesizării preşedintelui României, a Senatului, a Camerei Deputaţilor şi a Parlamentului European, pentru formularea cererilor de efectuare a urmăririi penale faţă de 9 persoane care în perioada în care se presupune că au săvârşit infracţiunile au îndeplinit funcţia de ministru.
Concret, în conformitate cu prevederile legale și constituționale, procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie referatul în vederea sesizării Senatului, respectiv a Camerei Deputaţilor pentru formularea cererii de efectuarea urmăririi penale faţă de următorii:
ECATERINA ANDRONESCU (în prezent senator – Parlamentul României), ministrul Educaţiei şi Cercetării în perioada 28 decembrie 2000-19 iunie 2003; 22 decembrie 2008 - 1 octombrie 2009; ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării în perioada 2008-2012, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, în perioada în care avea calitatea de ministru.
VREME VALERIAN (în prezent deputat), ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în perioada septembrie 2010 - februarie 2012 ministru, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu în perioada în care avea calitatea de ministru.
MIHĂILESCU PETRU ŞERBAN (în prezent senator – Parlamentul României), ministru coordonator al SGG în perioada decembrie 2000 – octombrie 2003, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de instigare la abuz în serviciu, trafic de influenţă şi spălare de bani în perioada în care avea calitatea de ministru.
Procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în conformitate cu prevederile legale și constituționale, referatul, în vederea sesizării Parlamentului European pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
NICA DAN (prezent membru al Parlamentului European), ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, în perioada 2000 – iulie 2004, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani
În conformitate cu prevederile legale și constituționale, procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în vederea sesizării Preşedintelui României pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de următorii:
ŢICĂU ADRIANA, ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în perioada iulie-decembrie 2004
SANDU GABRIEL, ministru al Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010
FUNERIU PETRU – DANIEL, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2009 – 2012
ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2003 – 2005
TĂNĂSESCU MIHAI NICOLAE, ministru al Finanţelor Publice în perioada 2000 -2004
Cererea referitoare la efectuarea urmăririi penale are în vedere faptul că, în acest moment, există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă care conturează următoarea stare de fapt:
Direcţia Naţională Anticorupţie a fost sesizată la data de 5 iunie 2013 de către Corpul de Control al Primului – Ministru, ca urmare a acţiunii de control efectuată la Ministerul pentru Societatea Informaţională şi la Ministerul Educaţiei Naţionale, în legătură cu închirierea de licenţe educaţionale.
Întrucât din Raportul de control rezultau indicii cu privire la încheierea, în condiţii nelegale, a contractului comercial de închiriere licenţe din 15.04.2004, extins ulterior pentru produse educaţionale Microsoft, a actelor adiţionale la acest contract, precum şi a contractelor aferente derulării Programul „Sistem Educaţional Informatizat” (SEI), Direcţia Naţională Anticorupţie s-a sesizat din oficiu cu privire la săvârşirea unor infracţiuni de abuz în serviciu şi respectiv a unor infracţiuni de corupţie în legătură cu derularea acestor contracte.
În acest mod, au fost obţinute probe din care rezultă că miniştrii Nica Dan, Mihăilescu Petru Şerban, Adriana Ţicău, Athanasiu Alexandru, Tănăsescu Mihai Nicolae şi Gabriel Sandu şi-au exercitat cu rea credinţă atribuţiile de serviciu, determinând încheierea contractului cadru de licenţiere din 15.04.2004 în condiţii oneroase pentru bugetul de stat, asigurând posibilitatea deturnării unui discount de circa 47% acordat de Microsoft în considerarea Guvernului României, şi implicit permiţând plata unor comisioane către persoanele implicate.
Totodată, există indicii că persoanele mai sus menţionate au pretins şi primit sume de bani pentru a-şi exercita în mod defectuos atribuţiile de serviciu şi pentru a-şi exercita influenţa asupra altor persoane în vederea favorizării firmei Fujitsu Siemens Computers în legătură cu încheierea şi derularea contractului de licenţiere Microsoft.
Astfel, contractul cadru de licenţiere Microsoft s-a încheiat cu încălcarea dispoziţiilor egale privind achiziţiile publice, invocându-se în mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens Computers, la un preţ cu cel puţin 40% mai mare faţă de preţul real, având la bază un necesar nefundamentat.
Extensia cu privire la produse educaţionale s-a realizat, de asemenea cu încălcare dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, având în vedere că obiectul contractului cadru viza licenţele pentru administraţia publică, Fujitsu Siemens Computers nu era distribuitor de produse educaţionale, iar de discount-ul acordat de firma Microsoft în considerarea Guvernului României au beneficiat firmele private.
Mai mult, conform scrisorilor de confort şi biletelor la ordin emise, Guvernul Român garanta creditul, în timp ce firma Fujitsu Siemens Computers, care susţinea că a venit cu oferta de finanţare, nu depunea nici măcar garanţie de bună execuţie a contractului.
Din cercetările efectuate rezultă că din cele 54 milioane USD achitate de Guvernul României în baza contractului cadru şi a extensiei din luna noiembrie 2004, suma de 20 milioane USD reprezintă comisioane pretinse de persoanele implicate în derularea proiectului din cadrul Guvernului României, din ministerele și societăţilor implicate.
Totodată, din probele administrate în cauză până în acest moment al cercetărilor şi din actele de control încheiate, rezultă că încheierea şi derularea contractului de închiriere de licenţe Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription cu consorţiul D-CON.NET (MCSI MS-EAS) s-a realizat cu încălcarea, de către miniştrii Daniel Petru Funeriu şi Gabriel Sandu, a dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, fără a exista o fundamentare din punct de vedere economic şi tehnic, în scopul de a favoriza anumite firme. Există indicii în sensul că valoarea produselor şi a serviciilor a fost supraestimată pentru că a inclus şi comisioanele pretinse de persoanele implicate în semnarea şi derularea contractelor.
De asemenea, cercetările efectuate cu privire la Programul „Sistem Educaţional Informatizat” (SEI), privind implementarea sistemului alternativ de educaţie asistată de calculator prin dotarea unităţilor de învăţământ cu laboratoare informatizate, cu o valoare estimată de 200 milioane dolari, au produs indicii rezonabile cu privire la încălcarea atribuţiilor de serviciu, precum şi săvârşirea unor infracţiuni de corupţie de către persoanele implicate.
Astfel, preţurile de achiziţie a soluţiilor software nu sunt fundamentate şi depăşesc preţurile pieţei, nu există specificaţii clare ale produselor achiziţionate, iar lipsa unor licitaţii reale a dus la preţuri de achiziţie exagerate, atât pentru echipamente, cât şi pentru software.
A reieșit din probele administrate că procedura de achiziţie a fost restricţionată, iar prin încheierea contractului şi acceptarea cesionării acestuia s-a urmărit de fapt favorizarea firmei Siveco şi a firmelor colaboratoare, în condiţiile în care specificaţiile tehnice ale livrabilelor din caietele de sarcini conduceau către firma IBM sau Compaq, iar specificaţiile tehnice pentru software către firma Siveco. Achiziţiile în cadrul Programului SEI au fost efectuate la preţuri cu până la 50% mai mari, iar continuarea proiectului cu firma Siveco, în cadrul etapei a IV-a, a fost impusă de condiţiile împovărătoare ale contractului de leasing financiar care era în derulare, deşi actele de control recomandau efectuarea unei proceduri de achiziţie.
Probele administrate în cauză au demonstrat existenţa unui mecanism care urmărea crearea unui profit cât mai mare în firmele subcontractante, profit din care erau scoase, prin intermediul unor companii off-shore, sumele de bani necesare plăţii mitelor, prin intermediul unor contracte de servicii fictive. Sumele de bani cu titlu de mită erau plătite fie prin transferuri bancare în firmele nominalizate de persoanele care reprezentau autoritatea contractantă, fie erau scoase în numerar din băncile din afara teritoriului României şi aduse tot în numerar în ţară folosind diferiţi intermediari, toate acestea făcându-se în scopul ascunderii sursei veniturilor.
Prin urmare, s-a impus
1. Sesizarea Parlamentului European pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
NICA DAN, ministru al MCTI în perioada 2000 – iulie 2004 şi în prezent membru al Parlamentului European, pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, constând în aceea că ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului „Sistem Educaţional Informatizat” şi respectiv pentru proiectul ce a vizat licenţierea Microsoft; ar fi iniţiat şi avizat proiecte de Hotărâri de Guvern prin care a urmărit favorizarea firmelor Fujitsu Siemens Computers şi Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, ar fi stabilit printr-un Memorandum firmele care să participe la realizarea proiectului atestând în mod nereal că acestea fac parte dint-un consorţiu; ar fi stabilit procente de participare la proiect în favoarea anumitor firme; ar fi acceptat cesiunea contractului de către SIVECO, deşi invocase necesitatea achiziţiei de la aceeaşi sursă; ar fi înlesnit firmei SIVECO şi colaboratorilor săi încheierea contractului în condiţiile lipsei de competiţie, încheind contractul în condiţii oneroase pentru ministerul pe care îl conducea, faptele sale având drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achiziţiei de servicii şi produse la preţuri peste valoarea de piaţă: licenţe cu circa 30 – 40% mai scumpe, calculatoare şi produse software la preţuri cu până la 50% mai mari decât cele pentru aceleaşi produse sau produse similare de pe piaţă.
În perioada aprilie – noiembrie 2004, ar fi pretins şi primit o parte din suma de circa 20 milioane USD virată de Fujitsu Siemens Computers în contul unor societăţi de tip off – shore cu titlu de consultanţă şi asistenţă tehnică aferentă contractului încheiat cu Guvernul României pentru ca, în baza influenţei pe care o avea, să asigure încheierea contractului în condiţiile propuse de firma Fujitsu Siemens Computers.
2.Sesizarea Preşedintelui României pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
ŢICĂU ADRIANA, ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în perioada iulie-decembrie 2004, pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă, spălare de bani, constând în aceea că ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului „Sistem Educaţional Informatizat” şi respectiv pentru proiectul ce a vizat licenţierea Microsoft; de asemenea, ar fi iniţiat şi avizat proiecte de Hotărâri de Guvern prin care a urmărit favorizarea firmelor Fujitsu Siemens Computers şi Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, faptele sale având drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achiziţiei de servicii şi produse la preţuri peste valoarea de piaţă: licenţe cu circa 30 – 40% mai scumpe, calculatoare şi produse software la preţuri cu până la 50% mai mari decât cele pentru aceleaşi produse sau produse similare de pe piaţă;
SANDU GABRIEL, ministru al Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010, pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, constând în aceea că ar fi iniţiat şi contrasemnat HG nr.460 din 15 aprilie 2009 pentru atribuirea competenţei MCSI de a desfăşura procedura de licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă sau negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, după caz, în vederea încheierii unui acord-cadru ce are ca obiect achiziţia dreptului de utilizare de produse software prin închiriere cu opţiune de cumpărare. De asemenea, ar fi încheiat Acordul cadru cu Asocierea CON.NET (lider), D-CON.NET GmbH, COMSOFT DIRECT AG, BECHTLE HOLDING SCHWEIZ, DOM SOFT SRL, în condiţiile în care documentaţia de achiziţie a inclus criterii restrictive de natură a favoriza asocierea mai sus menţionată şi fără a avea în vedere preţurile practicate de aceasta raportat la cele practicate de Microsoft în relaţia cu SC DIM SOFT SRL şi ulterior de SC DIM SOFT SRL în relaţia cu D-CON.NET GmbH; ar fi pretins de la un avocat suma de 1.800.000 de euro pentru a asigura derularea în continuare a contractului de licenţiere Microsoft; ar fi pretins şi primit de la o persoană, prin intermediar, suma de 3.000.000 de euro, bani ce i-au fost viraţi într-o societate de tip off – shore, pentru a înlesni Asocierii D-CON.NET (lider), D-CON.NET GmbH, COMSOFT DIRECT AG, BECHTLE HOLDING SCHWEIZ, DOM SOFT SRL, încheierea acordului cadru pentru 2009-2012 pentru achiziţia dreptului de utilizare produse software prin închiriere cu opţiune de cumpărare;
FUNERIU PETRU – DANIEL, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2009 – 2012, pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu, constând în aceea că ar fi semnat şi promovat spre aprobare „Nota privind licenţele Microsoft utilizate de către MECTS în şcoli”, în care se atesta, contrar dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice şi a clauzelor contractuale din Acordul cadru nr.32 din 12 august 2009, că acesta „permite încheierea unui contract subsecvent referitor la suplimentarea numărului de licenţe MECTS, pentru şcoli”, toate acestea în condiţiile în care HG nr.460/2009 nu a reglementat situaţia licenţelor destinate unităţilor de învăţământ. Consecinţa a fost încheierea contractului de furnizare produse nr.108 din 17 august 2011 în baza căruia MCSI a efectuat plăţi totale de 8.825.673,50 euro; prin adresele nr.10126 din 19 ianuarie 2011 şi nr.12211 din 5 iulie 2011, ar fi comandat MCSI închirierea unui număr de 179.259 licenţe pentru pachete de tip ProDesktop şi 6.828 licenţe pentru sistemele de operare Windows Server în condiţiile în care necesarul de licenţe a fost stabilit fără a ţine seama de configuraţia hardware a computerelor, fiind luate în calcul toate staţiile de lucru şi serverele achiziţionate în perioada 2001-2008 prin programele SEI1 – SEI5 şi rural; în data de 17 august 2011, ar fi încheiat un contract de furnizare produse, în baza căruia MCSI s-a obligat să plătească preţul aferent numărului total de 179.259 licenţe mai mare cu 72.990 faţă de numărul de licenţe utilizabile în sistemul educaţional în raport cu numărul de computere compatibile cu noile produse software, având drept consecinţă crearea unei noi obligaţii de plată a unui preţ cu aproximativ 5,4 milioane euro mai mare decât preţul pentru închirierea licenţelor efectiv utilizabile;
ATHANASIU ALEXANDRU,ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2003 – 2005, pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, constând în aceea că ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului „Sistem Educaţional Informatizat” şi respectiv pentru proiectul ce a vizat licenţierea Microsoft; ar fi iniţiat şi avizat proiecte de Hotărâri de Guvern prin care a urmărit favorizarea firmelor Compaq şi Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, faptele sale având drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achiziţiei de servicii şi produse la preţuri peste valoarea de piaţă: licenţe cu circa 30 – 40% mai scumpe, calculatoare şi produse software la preţuri cu până la 50% mai mari decât cele pentru aceleaşi produse sau produse similare de pe piaţă;)
TĂNĂSESCU MIHAI NICOLAE, ministru al Finanţelor Publice în perioada 2000 -2004, pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, constând în aceea că ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului „Sistem Educaţional Informatizat” şi respectiv pentru proiectul ce a vizat licenţierea Microsoft; ar fi iniţiat şi avizat proiecte de Hotărâri de Guvern prin care a urmărit favorizarea firmelor Fujitsu Siemens Computers şi Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, faptele sale având drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achiziţiei de servicii şi produse la preţuri peste valoarea de piaţă: licenţe cu circa 30 – 40% mai scumpe, calculatoare şi produse software la preţuri cu până la 50% mai mari decât cele pentru aceleaşi produse sau produse similare de pe piaţă; în perioada iunie 2003 – noiembrie 2004, ar fi pretins şi primit de la două persoane, prin intermediari, sume de bani provenind din încasările firmei Fujitsu Siemens Computers CA, ca urmare a derulării contractului de licenţiere Microsoft. Astfel, în luna iulie 2004, în contul personal al unei persoane din familia ministrului, a fost transferată suma de 82.000 euro, din contul unei firme din Liechtenstein, sub justificarea „inv directe ale nerezidenţilor in Romania – alte capitaluri – sectorul nebancar”. Din cercetările efectuate rezultă că firma din Liechtenstein este controlată de unul din intermediari şi a primit bani de la o companie alimentată exclusiv cu fonduri obţinute de Fujitsu Siemens Computer.
3. Sesizarea Senatului României pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
MIHĂILESCU PETRU ŞERBAN, ministru coordonator al SGG în perioada decembrie 2000 – octombrie 2003 şi în prezent senator în Parlamentul României, pentru săvârşirea infracţiunilor de instigare la abuz în serviciu, trafic de influenţă, spălare de bani, constând în aceea că l-ar fi determinat pe un alt ministru să semneze HG nr. 1473/2003, HG nr. 470/2004 şi respectiv Contractul de licenţiere Microsoft în condiţiile pe care le negociase în perioada în care îşi desfăşurase activitatea ca ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului, respectiv acceptând oferta tehnică şi financiară transmisă de firma Fujitsu Siemens Computers, fără a-i aduce la cunoştinţă existenţa unor impedimente juridice decurgând din faptul că această firmă nu era unic distribuitor de licenţe Microsoft (pentru a beneficia de încheierea contractului prin încredinţare directă) şi fără a detalia modalitatea de stabilire a preţului, respectiv preţul practicat de Microsoft, discount-ul acordat în considerarea Guvernului României şi preţul de vânzare al Fujitsu Siemens Computers; în perioada aprilie – noiembrie 2004, ar fi pretins şi primit o parte din suma de circa 20 milioane USD virată de Fujitsu Siemens Computers în contul unor societăţi de tip off – shore cu titlu de consultanţă şi asistenţă tehnică aferentă contractului încheiat cu Guvernul României pentru ca, în baza influenţei pe care o avea, să asigure încheierea contractului în condiţiile propuse de firma Fujitsu Siemens Computers;)
ECATERINA ANDRONESCU, ministrul Educaţiei şi Cercetării în perioada 28 decembrie 2000 - 19 iunie 2003, ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării în perioada 22 decembrie 2008 - 1 octombrie 2009 şi în prezent senator în Parlamentul României, pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, constând în aceea că ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului „Sistem Educaţional Informatizat” şi respectiv pentru proiectul ce a vizat licenţierea Microsoft; ar fi iniţiat şi avizat proiecte de Hotărâri de Guvern prin care a urmărit favorizarea firmelor Compaq şi Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora; ar fi stabilit, printr-un Memorandum, firmele care să participe la realizarea proiectului, atestând în mod nereal că acestea fac parte dintr-un consorţiu; ar fi stabilit procente de participare la proiect în favoarea anumitor firme; ar fi acceptat cesiunea contractului de către SIVECO, deşi invocase necesitatea achiziţiei de la aceeaşi sursă; ar fi înlesnit firmei SIVECO şi colaboratorilor săi încheierea contractului în condiţiile lipsei de competiţie, încheind contractul în condiţii oneroase pentru ministerul pe care îl conducea, toate acestea având drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achiziţiei de servicii şi produse la preţuri peste valoarea de piaţă: licenţe cu circa 30 – 40% mai scumpe, calculatoare şi produse software la preţuri cu până la 50% mai mari decât cele pentru aceleaşi produse sau produse similare de pe piaţă; în perioada 2001 -2009, ar fi pretins şi primit de la firma SIVECO şi firmele colaboratoare foloase necuvenite constând în sume de bani sau calculatoare, pentru sine sau pentru altul, în scopul de a le asigura derularea unor proiecte cu ministerul.
4. Sesizarea Camerei Deputaţilor pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
VREME VALERIAN, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în perioada septembrie 2010 - februarie 2012 şi în prezent deputat în Parlamentul României, pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu, constând în aceea că ar fi încheiat contractul subsecvent referitor la suplimentarea numărului de licenţe MECTS, pentru şcoli - contractul de furnizare produse nr.108 din 17 august 2011 în baza căruia MCSI a efectuat plăţi totale de 8.825.673,50 euro, în condiţiile în care HG nr.460/2009 nu a reglementat situaţia licenţelor destinate unităţilor de învăţământ, iar preţul licenţelor nu reflectă discount - ul acordat de Microsoft, nu a dispus măsuri cu privire la aspectele sesizate de către FTS România prin adresa nr. 4550/02.12.2010, cu privire la servicii neprestate.
Facem precizarea că începerea urmăririi penale cu privire la faptă nu are caracterul formulării unei acuzații împotriva unei persoane, ci are doar semnificația instituirii cadrului procesual în care se pot strânge primele probe cu privire la o anumită faptă.
"Aici sunt banii dumneavoastră!"
BRAVO Codruţei Kövesi şi întreg corpului de procurori şi anchetatori DNA, pentru imparţialitate şi muntele de efort investit pentru înhăţarea acestor infractori de top!!
Cu siguranţă sunt şi alte sute de infracţiuni şi mai gogonate - CÂTĂ MUNCĂ PENTRU A PRINDE FĂPTAŞII unei atât de "mărunte" potlogării!... Şi au trecut chiar şi 10 -12 ani de la fapte! Tot i-au prins - şi cu dovezi!
"Doar" 20 de milioane de dolari, luaţi de la gura celor care munceau ca boii şi aşteptau "o Românie mai curată şi mai civilizată".
Confiscarea averii, privare de libertate pe măsura prejudiciului şi prelungirea prin lege a prescrierii faptelor de corupţie. Nu 5 ani sau 10 ani, ci 25 de ani sau perpetuitate - pentru crime economice săvârşite deliberat, din poziţii de vârf, guvernamentale. V-au prins, MÂRŞAVILOR!...
"Călătoria continuă!"
Ăştia cică ar fi corupt negociatori şi miniştri din CHINA, ITALIA şi ROMÂNIA, cu mită dată de distribuitori de ai lor pentru a obţine contracte de software, mai ales cu Ministerul Comunicaţiilor din România (inclusiv suplimentarea lor).
Pentru România, interesantă este şi contribuţia unei sesizări PRIVATE către DNA din partea d-lui Gabriel Marin, directorul OMNILOGIC. Tocmai cel cu "eRomania" şi "MAI" - unul din cei mai mari beneficiari ai contractelor cu statul!... Se mănâncă rechinii între ei! Dacă săpăm, aflăm mai multe!
Dumnezeu să ţină în picioare DNA-ul şi ANI! În vară, pontacii deja agitau ideea că vor să le DESFIINŢEZE atunci când vor avea şi Preşedinţia ţării. Vedeţi la ce este bună separaţia puterilor în stat?! Aşa da !...
Au fost cateva originale.
Ala n-a fost contract de tuns iarba pe peluza casei....:))))
Oricand poate Bechtel sa il prezinte pe al lui si s-a terminat cu abureala....:)))))
O simpla adresa la Bechtel ( din partea statului roman) si va trimite o copie legalizata la notar( recunoscut de statul roman), se rezolva problema pe loc.
Referitor la ministrii din poza, daca au semnat, sa plateasca.
Niciodata nu semnezi ceva care stii ca e la alt pret fata de piata sau nu pui semnatura pe achizitii unde nu ai toate datele prezentate in mod corect.
Explicatiile lor sunt cel putin hilare.
Keep going DNA!
1.) - in 2012 - sesizare a ASESOFT imporiva concurentei ASESOFT Distribution, firmele SCOP si RHS. Auto-sesizare si ancheta DNA in regim de urgenta.
Rezultat : cei doi concurenti au intrat in insolventa si ASESOFT Distribution (rebotezat NOD) a ramas singur pe piata.
2.) In 2012, sesizare DNA prin RTV impotriva SIVECO. SIVECO raspunde prin Antena 3, si discutiile se poarta pe ideea - tu ai furat mai mult decat mine, daca tu Sebi spui ca noi am aranjat o licitatie atunci iti aduc si eu Irina, aminte de ce ai aranjat tu).
Rezultat : Decizie amanata.
3.) In 2013, auto-sesizare a aceluiasi Corp de Control al fratelui Ponta, acum impotriva Omnilogic/Marin, cu balonul de sapun eRomania. RTV prezinta in premiera stirea si are grija sa o arunce in cascada in toata media si sa o tine pe prima pagina cateva saptamani.
Rezultat : Evident auto-sesizat Parchetul efectueaza controalele necesare, dar nu gaseste nimic in acest presupus caz (spre disperarea lui Sebastian Ghita) si inchide cercetarea Oricum, in constiinta publica ramane ideea ca au fost lucruri necurate, deci macar un plus mediatic pentru grupul de firme Asesoft/Teamnet/2K
3. In inceput de septembrie 2014 , in sfarsit prima victorie ASESOFT (adica si Teamnet/2k, etc...) dupa cele din 2012 (SCOP si RHS).
SIVECO este anchetata si Irina Socol este arestata.
Rezultat : Toate proiectele in curs si cele in pregatire ale SIVECO sunt cesionate, mai mult sau mai putin transparent de catre TEAMNET-ul lui Sebastian Ghita. Directorul interimar al SIVECO, Florin Ilia i se transmite ca daca nu va marsa la aceste cesiuni o va urma pe Socol in puscarie.
Daca sunt atata de buni de ce n-au descoperit ei tarasenia,doar se petrece incepand cu 2001,au stat degeaba 13-14 ani si abia acum au reactionat!!!
Probabil tu ai gresit site-ul.
sa-ti aducem aminte ca Basescu a semnat pentru urmarirea penala a lui Videanu in acelasi dosar in care Guzganian era aparat de parlament? ha? n-ai nimic de zis aici?
mars pe la A3/Rtv, acolo vi se livreaza adevarul, bine impachetat, nici nu trebuie desfacut, se inghite cu totul, ca o pastila.
cu apa, cu foarte multa apa!
Sa fie oare asta "nucleara" lui Turcescu? Sau asta e doar inceputul. Urmeaza EADS !!!!!!! Iarasi Bombo ?!!!!!!
Omule, cuvantul nu are nimic pesedist in el.
Obictivitate si pesedist sunt antonime, ceva de gen apa si ulei, ...
HP = Ho Pros...le?!
(Pros...le = Prosperule???, ha, ha, ha)
sa nu uitam nici de Valerian Vreme, ministru pe vremea cand Base inca nu spusese "adio, PDL"
stiu ca acum il bagati in aceeasi troaca cu Androneasca pe motiv de alianta cu PNL care a fost in alianta cu PSD, care (nu-i asa?) a facut guvern cu PSD pe vremea cand Base inca nu spusese "adio, PDL" ci doar "va felicit, domnule ministru Ponta pentru investire"
Si daca ti-ai folosi macar unul dintre cei doi neuroni din dotare ca sa si retii ce citesti, ai vedea ca DNA-ul cere cercetarea penala pentru pentru" săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu".
Să pare că nu-i place la răcoare...
Stai să vezi că mai primește încă 29 de zile și începe să dea din casă și de la Ministerul Agriculturii:
http://www.siveco.ro/en/solutions/eagriculture
37,9 milioane de coco
http://www.zf.ro/business-hi-tech/siveco-si-teamnet-vor-extinde-sistemul-it-al-apia-pentru-35-4-milioane-de-euro-in-urmatorii-3-ani-12012239
Mamă dacă îl pun cătușele lu ăla micu și enervantu al varanului mă îmbăt 3 zile!
Poate ca acum, dupa ce am mai primit un sut, ne vom mai trezi putin din captivitate si vom incepe sa gandim serios la desfiintarea acestui sistem politic ticalos, aceasta capcana a escrocilor in care suntem tinuti captivi tocmai pentru a fi jefuiti.
Singura noastra scapare este Meritocratia sanatoasa dobandita in urma sistemului de administrare a statului prin contract, unde parlament si consilii judetene nu exista si unde promisiunile electorale sunt obligatoriu de indeplinit, asa cum prevederile oricarui contract sunt iar neindeplinirea lor duce automat la neplata serviciului promis dar neefectuat si la rezilierea contractului.
Basistii precum Funeriu si BLonda sunt precum dinozaurii in viata: est eincredibil ca mai exista si ies repede in evidenta intr-o cireada cu boi si vaca de Androneasca
De aia au unii masini de masini si altii nu!
Oricum Androneasca a pozat mereu in saraca si cinstita, ca si Iliescu, in schimb cei din spatele lor si odraslele lor se lafaie in vile, masini si vacante in strainatate din banii nostri de la buget.
toți pEsEdIȘTI de soi! de soi rău, bineînțeles!
Si vezi ca pana la urma Funeriu e acuzat doar de abuz in serviciu - daca stii sa citesti - nu si de spagi , spalare de bani , foloase necuvenite etc ... ca "distinsa si cinstita" dna Andronescu sau ca "marele" geniu (doar la propriu mare) al finantelor Tanasescu ...
Ce "haios" : ce ne povestea Mihai Tanasescu in epoca bombonesciana ca NU se puteau reduce taxele, ca era nevoie de bani la bugetul de stat - normal, ca sa poate plati preturi umflate pe diverse produse / servicii si sa primeasca si d-lui "parandaratul" dup-aia ...
Mai stiti vremurile impozitului progresiv - cu cotele acelea halucinante ?
Oricum, o super stire !! Bravo DNA !!
Felicitari!
Apa curge
PSD e corupt.
PSD infunda puscaria
Funeriu e corupt
Funeriu scapa
Justitia e chioara si se hahaie.
Hint ca sigur nu te prinzi: "Funeriu e corupt" este singura afirmatie care nu contine un adevar banal sau binecunoscut.
pentru a exista actul de coruptie trebuie sa existe macar indicii ca a primit 'foloase necuvenite'.
asteptam cu interes ca parlamentul sa aprobe urmarirea penala (oare?) si sa ii lase pe procurori sa caute toate dovezile. pana atunci, Funeriu este doar suspect de abuz in serviciu, mai exact de neglijenta - a semnat o hartie pe care scria ca sunt 170k de calculatoare care au nevoie de licenta. de fapt erau doar 100k avand specificatiile suficient de avansate pentru sistemul de operare achizitionat. oare cine le-o fi numarat?..
funeriu si vreme sunt singurii care n-au facut mare lucru. abuz sau neglijenta ... pot sapa usor fara detergent cum spui tu.
Ma surprinde prezenta in lista a lui Tanasescu si Funeriu.
Mie mila de Andronesca. S-a luptat atata sa scape de incompatibilitate: si-a dat si ordonanta, s-a facut si europarlamentar. Si cand sa zica femeie uf am scapat vine alta dandana.
In tara noastra sa fii ministru, parlamentar, presedinte trebuie sa devina o cinste si nu un chilipir. Trebuie sa te consideri in permanenta in slujba cetatenilor.
Anchetam o ţară
Calatoria continuă
Și toată mișculația e 100% românească.
acolo l-a durut pe voinic si a apasat tare DNA ca sa curga puroiul....:)))))))
Tanti Kati e indignată, vai vai...cică nu știe nimic...
Imi place ca ia la anchetat ministrii indiferent de partid.
Si sa mai zica vreunul ca DNA-ul ar fi basist!
O sansa unica!
Sa zici ca nu exista si o dreptate divina aici!
Dar fata de Fujitsu Siemens, nicio acuzatie?
Tare mi-e teama ca daca iese Ponta presedinte (inca o data zic, Doamne fereste!) sa nu se limiteze si accesul la internet, ca presa deja e vanata si manipulata.
Atunci a fost îngropat dosarul Microsoft, cu ajutorul Curții de conturi. In Ziarul Adevărul au fost mai multe dezbateri, prețurile au fost de 3-4 ori mai mari.
Atunci a fost îngropat dosarul microsoft, cu ajutorul Curții de conturi. In Ziarul Adevărul au fost mai multe dezbateri, prețurile au fost de 3-4 ori mai mari.
Fiind in cunostinta de cauza, am o firma IT din anii 90, nu puteam sa-mi explic cum contracte si licitatii de zeci de milioane de dolari sunt date si castigate de aceasta firma care scria soft de tot rahatul (vezi, printre altele, softul pentru raportari bugetare din anii trecuti).
Succes DNA! Daca au gresit si au luat mita (si sigur au facut-o), la puscarie cu ei!
Sa se mai curete tara asta, ca a devenit irespirabil pe aici!
Este și la originea redeschiderii dosarului, crezând că dă în băsiști a lovit în mafia bolșevică, să vedem reacția baronilor...
Iar povestea a ajuns la urechile autoritatilor americane pentru ca exista un program federal care recompenseaza cu 30% din amenda platita pe oricine da indicatii ca se savarsesc infractiuni, in special in domeniul securitatii. Situatia este atat de serioasa si pentru ca inca din 1977 exista un programul federal (the Foreign Corrupt Practices Act) care impiedica companiile americane sa mituiasca guverne straine pentru a obtine beneficii sau favoruri. Daca sunt prinse, dau de belea in mod gratios, platesc cat nu face.
Andronescu: Hai lasa, ca trece.
Nica: Ce sa treaca? Ce sa treaca? Tot banu' s-a dus la partid? Cum crezi ca am ajuns aici?
Athanasiu: Sunt speriat ... S-au bagat americanii pe teava ... Aia nu se joaca ...
Funeriu: Sper ca trecem peste asta, ca e groasa. Eu nu am luat banu' decat pentru partid. SI uite unde am ajuns ... Pixelu' albastru e mic copil pe langa asta.
Andronescu: Hai mai copilasi, trec toate, trec. Partidul ne apara!
...
Oricum DNA-ul se face de kko reactionand dupa 10 ani si oarecum targetat mediatic. Daca problema e "pretul de achizitie" s-au gandit sa "investigheze" si pe cei care dadeau avize pe contracte pentru preturile de achizitie? Sau pe cei care veneau din ministere cu propunerile de achizitie de soft / hard care nu erau necesare? Tzup direct la ministri sa ne facem "reclama". Si cu ministrii PDL mai incet sa nu-l suparam pe nasul din suflet.
Dar dupa ce am vazut in cazul ICA ma gandesc ca au nevoie de un judecator cu nasul in suflet si telecomanda la ambasada SUA ca sa ii condamne la fel cum l-au condamnat pe "coruptul" de Menchinichopschi care era tare "bogat" in urma coruptiei sale.
Mie asta-mi suna a disperare.
Cat despre Mencinicopschi: io ce sa-i fac daca a semnat ca primaru', sau daca s-a lasat influentat de altii sa faca ceva incorect? E o atitudine paguboasa sa scuzam asemenea fapte. Tata-meu avea o vorba, pe care-o stia de la buna-meu: scoala, domnia si prostia se platesc. Uneori cu puscarie, completez io in contextul de fata.
Mizeria politica se curata foarte greu si este aproape imposibil sa scapi basma curata.
presedintia si parlamentul european isi vor da acordul pentru cercetarea penala. in opzitie: camera deputatilor si senatul din romania. cine arbitreaza balorajul?
Altfel e ciudat sa vezi ca Fujitsu-Siemens poate plati 40% spaga printr-un proces complex de firme off-shore pentru un amarat de contract nerelevant la cifra de afaceri a companiei. 20 mn euro spaga pentru asa ceva mi se pare greu de crezut totusi.
Astept de la dl Sova si varianta originala a contractului cu Bechtel, poate dl Nastase va trebui sa dea iarasi niste raspunsuri.
Adică Abramburica, Michi Şpagă şi Dan Nica se înfruptau din plin şi tu săracul munceai ca un Sisif la aderare...
„Ca rezultat a cinci ani de investigatii jurnalistice am senzatia ca la impunerea gigantului IT pe piata s-au folosit la greu instrumente ale politiei politice. Chiar daca nu se poate retine, deocamdata, vreo vinovatie in sarcina companiei lui Bill Gates, megaafacerea are un singur beneficiar: MICROSOFT Company.”
„Reteaua descendentilor si continuatorilor fostului regim” – „Microsoft – Ingerul pazitor, vol. 2, pag. 30