Inalta Curte: Controlul judiciar pentru Chiliman, Moisescu si Costescu, suficient raportat la probele DNA
Masura controlului judiciar a fost mentinuta si dupa judecarea, in 25 iunie, a contestatiei formulate de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie, care cerusera arestarea preventiva a lui Chiliman, Moisescu, Costescu si Brad.
Judecatorul care a decis, in 19 iunie, cercetarea in libertate a celor patru arata, in motivare, ca probele din dosar indica presupuse fapte de coruptie semnalate de procurorii anticoruptie, dar acestea nu sunt suficiente pentru luarea celei mai grele masuri preventive, arestul preventiv.
"Asadar, avand in vedere continutul mijloacelor de proba expuse anterior, la acest moment procesual, exista probe care se coroboreaza intre ele si care conduc la concluzia existentei unor motive verosimile ce fundamenteaza banuiala rezonabila ca inculpatii Moisescu Vlad Octavian, Chiliman Andrei Ioan, Costescu Ioana si Brad Ion au savarsit faptele circumscrise de procuror infractiunilor de trafic de influenta si constituirea unui grup infractional organizat", se arata in motivare.
Judecatorul de drepturi si libertati mai noteaza ca nu este indeplinita nici conditia de a lua masura arestului preventiv pentru inlaturarea unei stari de pericol pentru ordinea publica.
"Notiunea de pericol pentru ordinea publica nu trebuie confundata cu cea de pericol social al faptei, iar criteriile enumerate de art. 223 alin. 2 C.pr.pen. (gravitatea faptei, modul si circumstantele de comitere a faptei, anturajul si mediul din care provine inculpatul, antecedentele penale ale acestuia, alte imprejurari privitoare la persoana inculpatului) nu pot si nu trebuie analizate individual, independent de celelalte, niciunul dintre acestea neavand o prevalenta asupra altora in ceea ce priveste formularea unei concluzii privind existenta sau, dimpotriva, inexistenta pericolului pentru ordinea publica a lasarii in libertate", a precizat judecatorul in motivare.
Magistratul a mai aratat ca cercetarea in liberate a lui Chiliman, Costescu, Moisescu si Brad nu reprezinta pericol pentru ordinea publica, intrucat, desi faptele de care sunt acuzati sunt grave, una dintre acestea fiind infractiune de coruptie, iar activitatea infractionala s-a derulat pe perioada mai multor ani si sumele de bani presupus traficate sunt importante, respectiv in total aproape 39 de milioane de lei, procurorul nu a prezentat "motive concrete, relevante si suficiente in raport de riscurile asumate in caz de urmarire penala a inculpatilor in stare de libertate".
Instanta a mai aratat ca pericolul pentru ordinea publica reprezinta o apreciere asupra comportamentului viitor al inculpatului, astfel ca "nu se poate trece cu usurinta peste imprejurarea" ca cei patru din dosar pentru care s-a cerut arestarea preventiva nu au antecedente penale si ca nu exista date ca anterior au intrat in conflict cu legea penala. Judecatorul a mentionat ca Moisescu, Chiliman, Cristescu si Brad sunt persoane integrate social, "cu familii, cu un nivel ridicat de educatie care le permite sa constientizeze, in mod corect, situatia juridica in care se afla, fiind de remarcat, in cazul inculpatului Chiliman Andrei Ioan, si varsta acestuia, fiind nascut in 1947".
"Se mai subliniaza ca tulburarea ordinii publice tine, intr-o anumita masura, de domeniul lucrurilor <<resimtite>> de opinia publica, nu doar de datele obiective care ar justifica plasarea in arest preventiv. Reactia publica declansata datorita faptelor presupus comise de inculpatii Moisescu Vlad Octavian, Chiliman Andrei Ioan, Costescu Ioana si Brad Ion este estompata prin interventia prompta a organelor de urmarire penala chiar de la momentul depistarii acestor fapte, prin inceperea urmaririi penale in personam si retinerea inculpatilor, precum si ca urmare a controlului judiciar care se va lua fata de inculpati, in scopul bunei desfasurari a procesului penal, prin prezenta hotarare", a mai notat magistratul.
Judecatorul a stabilit astfel ca masura preventiva a controlului judiciar este proportionala cu gravitatea acuzatiilor aduse, intrucat se asigura un just echilibru intre restrangerea drepturilor inculpatilor si interesul statului de a asigura buna desfasurare a instructiei penale, fiind neintemeiata aprecierea procurorului ca ar exista o stare de nesiguranta in randul opiniei publice ce s-ar datora sentimentului de decredibilizare a institutiilor publice.
In cele doua luni in care se vor afla sub control judiciar, Chiliman, Moisescu, Costescu si Brad au interdictie sa paraseasca tara fara incuviintarea procurorilor si sunt obligati sa se prezinte la politie in zilele stabilite prin programul de supraveghere, dar si la procurori si in fata instantei, ori de cate ori sunt chemati, precum si sa anunte daca isi schimba locuintele.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 3 luni
- 15 ani 11 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 8 luni
- 4505 zile
- 4308 zile
- 3974 zile
- 3888 zile
- 3888 zile
- 7826 zile
- 4499 zile
- 6065 zile
- 6640 zile
- 4052 zile
- 3904 zile
- 6491 zile
- 5844 zile
- 6449 zile
- 3946 zile
- 4511 zile
- 6184 zile
- 7018 zile
- 5588 zile
- 5515 zile
- 6570 zile
- 6543 zile
- 3600 zile
- 4751 zile
- 6544 zile
- 4003 zile
- 3819 zile
- 4813 zile
- 5617 zile
- 5631 zile
- 6451 zile
- 5612 zile
- 3896 zile
- 3863 zile
- 4736 zile
- 6254 zile
- 4776 zile
- 6037 zile
- 4329 zile
- 6383 zile
- 4890 zile
- 3826 zile
- 4049 zile
- 5161 zile
- 3839 zile
- 4085 zile
- 6901 zile
- 5809 zile
- 5098 zile