UPDATE DNA: Seful Clinicii de Chirurgie Cardiovasculara din Spitalul Judetean Constanta si doi medici anestezisti din aceeasi unitate, retinuti pentru luare de mita

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 15 decembrie 2014, 14:02 Dosare Anticoruptie


Stire actualizata Procurorii DNA Constanta au dispus punerea in miscare a actiunii penale si retinerea a  trei medici de la Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Constanta, unul dintre ei seful Clinicii de Cardiologie si Chirurgie cardiovasculara, sub acuzatia de luare de mita, informeaza DNA intr-un comunicat de presa. Potrivit procurorilor, inculpatii au solicitat suma de 3.000 lei de la un denuntator, conditionand, de remiterea acestei sume, efectuarea unei operatii chirurgicale pe cord, de care depindea supravietuirea pacientului.

Procurorii anticoruptie informeaza ca i-au retinut pentru 24 de ore pe:
  • Marius Militaru, medic primar si sef al Clinicii de Cardiologie si Chirurgie cardiovasculara din Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Constanta;
  • Dorin Arhire, medic anestezist in cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Constanta;
  • Nicoleta Arhire, medic anestezist in cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Constanta.
Cei trei medici vor fi prezentati marti Tribunalului Constanta cu propunere de arestare preventiva pentru 30 de zile.

Din ordonantele de retinere intocmite de procurori se contureaza urmatoarea stare de fapt, informeaza DNA:

* La data de 17.11.2014, in calitate de medic primar si sef al Clinicii de Cardiologie si Chirurgie cardiovasculara din Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Constanta, inculpatul Militaru Marius a pretins suma de 3.000 lei de la un denuntator, conditionand, de remiterea acestei sume, efectuarea unei operatii chirurgicale pe cord, de care depindea supravietuirea pacientului.

* La data de 24.11.2014, inculpata Arhire Nicoleta, medic anestezist in cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Constanta, a pretins de la denuntator, in legatura cu interventie chirurgicala anterior mentionata, suma de 1.000 lei pentru sine si suma de 2.000 lei pentru Militaru Marius.

* La data de 05.12.2014, inculpatii Militaru Marius si Arhire Dorin (sotul lui Arhire Nicoleta) au primit, de la acelasi denuntator, suma de 2.000 lei, respectiv 1.000 lei, in legatura efectuarea operatiei chirurgicale sus mentionate, asupra denuntatorului.

* La data de 15.12.2014, inculpatul Militaru Marius a mai primit inca 1.000 lei de la denuntator, ca rest al sumei de bani initial pretinse pentru efectuarea interventiei chirurgicale, imprejurare in care procurorii au procedat la constatarea infractiunii flagrant


Managerul Spitalului Judetean Constanta, Danut Capatana, a declarat luni pentru Agerpres ca actiunea DNA la Sectia de Chirurgie Cardiovasculara a fost declansata in urma informatiilor primite de la un pacient care fusese internat, operat si externat pe data de 11 decembrie.

Danut Capatana a afirmat, intr-un comunicat, ca in cursul diminetii a fost instiintat de lucratori ai DNA ca au un mandat de perchezitie pentru Sectia de Chirurgie Cardiovasculara a Spitalului Clinic Judetean de Urgenta "Sf. Apostol Andrei", existand suspiciunea unei fapte de coruptie, respectiv primire de foloase necuvenite, fiind incriminati medicul sef al sectiei, Marius Militaru, si medicii anestezisti Dorin si Nicoleta Arhire.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



























11323 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    ... (Luni, 15 decembrie 2014, 14:41)

    rerenenegate [utilizator]

    De-abia astept sa-l prinda si pe primul preot (medici au mai fost cate unul...).
    • +9 (11 voturi)    
      Titlul e putin eronat, (Luni, 15 decembrie 2014, 16:03)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui rerenenegate

      E grav ca a luat bani dar as vrea sa stiu cati au murit pt ca nu au avut bani de (spaga)nu de operatie.
      • +5 (5 voturi)    
        .... (Luni, 15 decembrie 2014, 16:58)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui FLORIO

        Matusa mea a asteptat pentru o operatie 6 luni, sunt doar 3 dr. care opereaza la Parhon. Spaga 800 de RON acum 3-4 ani. Operau de dimineata pana seara peste 10 pacienti fiecare. Pe luna se ajunge o suma astronomica totusi (40.000 euro)chiar si pentru cineva care a invatat si merita si fie respectat. E deja lacomie.
        Daca il aresteaza pe unul dintre ei(sau pe toti, ca toti iau) ce se intampla cu oamenii care asteapta luni intregi?
        De ce nu se scot locuri la rezidentiat?
        Foarte complicata situatia. Nu stiu care ar fi solutia, sa-i condamne la locul de munca?
      • +4 (4 voturi)    
        De unde stii tu prietene ca-i eronat? (Luni, 15 decembrie 2014, 20:07)

        CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui FLORIO

        Cata vreme programarile la operatii se fac pe baza de spaga este clara conditionarea. Si oameni au murit destui in sistemul nostru sanitar din cauza neglijentei la limita nesimtirii. Si culmea e ca multi sunt la fel de nesimtiti chiar si dupa ce le dai exact cati bani cer.

        Atata vreme cat a cerut si a luat banii inainte de operatie situatia este foarte clara. Mai sunt medici care vor sa primeasca plicul dupa operatie si iti spun ca le dai cat vrei. Dar la altii iti spun asistentele lor exact cat trebuie sa le dai si cand trebuie sa le dai daca vrei sa se uite la tine.
  • -11 (23 voturi)    
    Flota, Petrom, Sidex, Insula Serpilor (Luni, 15 decembrie 2014, 14:46)

    dinica [utilizator]

    Cum ramane cu astea?
    • +10 (12 voturi)    
      Insula Serpilor parca avea legatura cu Ana Paucker (Luni, 15 decembrie 2014, 16:01)

      Dema Gogu' [utilizator] i-a raspuns lui dinica

      ...si Gheorghiu Dej .
      Bă ,câtă prostie si demagogie poate sa induca televiziunile Varanului Felix ,el fiind cel mai mare hoț si excroc pt. că a furat 189 mil. USD de la Crescent !
      • -3 (5 voturi)    
        Ai dreptate (Luni, 15 decembrie 2014, 16:16)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui Dema Gogu'

        Este vorba de cedarea zacamintelor de gaze, inca inainte de a primi drepturile asupra zonei adiacente Insulei Serpilor.
        Lasa sa mearga sutele de miliarde la altii...
        Dupa douazecisicinci de ani, nu mai avem industrie, nu mai avem resurse, traim ca papuasii, se cheltuie 275 de euro pe cap de roman pentru sanatate(fata de 4000-6000 in Europa), avem si datorii de 130 de miliarde(stat si privat)...
        Daca citesti fraza de mai sus, iti dai seama ca suntem intr-adevar prosti. Cat sa fie coruptia? Vreo 20 de miliarde. Atunci unde au ajuns restul?
  • +22 (32 voturi)    
    domnilor doctori, (Luni, 15 decembrie 2014, 14:47)

    scepticu [utilizator]

    Intr-adevar salariul e mic, ba chiar la medicii tineri e bataie de joc.Daca doriti va puteti schimba conditia prin mijloace corecte, din care amintesc:
    - Greve si proteste- opinia publica va va sustine daca meritati (nu-l uitati pe dr.Arafat).Asta daca doriti sa lucrati la stat
    - Lucrati in strainatate.
    - Va duceti la privat (renuntand la relatiile cu statul).
    Toate sunt ok, chiar daca mie ca pacient imi convine mai mult prima optiune.
    Dar a primi bani (chiar daca nu-i cereti) = HOTIE. Nu mai sunteti medici ci spagari.
    Oricat de complexa ar fi problema medicinei romanesti - plicul de bani tot hotie ramane!.
    • -6 (16 voturi)    
      nu e chiar asa (Luni, 15 decembrie 2014, 15:41)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui scepticu

      bun, l-au prins, il aresteaza.

      1. cine intra la operatie in locul lui?
      2. hai, s-o gasi unu', cat de interesat e de operatia efectiva? nu prea

      Problema este ca si eu as da plic daca s-ar opera parintii mei de ex., As prefera sa intre in operatie un medic interesat de un rezultat bun, decat unul care bifeaza doar.
      Un chirurg sef de sectie are salariul cel putin 10-12 mii de Euro in vest. Sa le dea si la noi macar 5 mii de Euro si nu vor mai lua plicuri.
      Si, sa nu fim ipocriti, din postura de pacienti cu totii ne-am dori acest lucru si am recunoaste ca merita.
      • +3 (3 voturi)    
        Si o intrebare pt Hotnews (Luni, 15 decembrie 2014, 16:27)

        subcultura [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        ma gandesc ca ar fi util sa faceti o evaluare cu cati medici cu specialitatea chirurgie cardiovasculara sunt in Romania. Din ce am auzit eu sunt cam maxim 40 care chiar si practica, unii mai buni, altii mai incepatori.
        Nu de alta, insa s-ar putea ca in ritmul asta si cu bani de spaga romanii sa nu prea mai poata sa se opereze in tara.
        Stiu, suna groaznic ...
      • +4 (6 voturi)    
        pai, nu m-ai contrazis (Luni, 15 decembrie 2014, 17:32)

        scepticu [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        Din ceea ce spui, inteleg ca intre un medic spagar si un talhar nu e nici-o diferenta- pentru ca ambii au in mana viata ta, si daca nu marci banu' risti sa ti-o pierzi.
        Unui hot poti sa-i dai oricati bani, ca tot fura. Un hot e lacom iar lacomia umana nu are limita.Pe scurt, marirea salariului la hoti nu functioneaza.Chiar daca-si spun medici.
    • 0 (8 voturi)    
      o intrebare (Luni, 15 decembrie 2014, 16:07)

      Jaj [utilizator] i-a raspuns lui scepticu

      Daca copilul tau sufera de o afectiune grava, medicul "cere pe fata" bani de la tine pentru interventie sau tratament, tu nu ai banii dar patronul de la firma unde lucrezi iti da banii, sa zicem 1000 eur, dar iti da la negru, fara impozit, fara somaj, sanatate si pensie platite dupa banii astia, tu ce ai face? ai denunta patronul pentru mita, ca asa este corect ?
      Nici asta nu este o optiune, sa fim parasiti de toti medicii din tara.
      Partea de privat suna bine, doar ar trebui clar formulat, fie esti angajat fie la stat fie la privat, dar sa faci ambele clar sa fie interzis, altfei "furi" pacientul de la stat si il chemi la privat, saracul ce sa faca, daca zice la doctor ca nu merge la el la cabinet privat si la stat a patit-o fiindca acel doctor nu il va mai trata cum trebuie.
      Salariile sunt prea mici, care eu consider ca si trebuie sa fie mici la inceput, inca nu a dovedit ca poate sa fie un medic bun, dar dupa 2-3 ani ar trebuii gasit ceva solutie reala, nu doar in teorie, sa primeasca un salariu decent, incat sa nu fie tentat la mita, sa nu doreasca sa paraseasca tara

      PS: Nu sunt nici eu de acord cu cei care cer banii pe fata, dar cand se ofera si se accepta trebuie inteles si acel medic, in schimb medicul nu trebuie sa "fura" pacienti pentru cabinetul privat si tratamentul nu trebuie sa fie conditionat de mita. Cel care face asa ceva intradevar trebuie condamnat
  • +15 (15 voturi)    
    hopaaa!!! (Luni, 15 decembrie 2014, 14:48)

    barbu007 [utilizator]

    se vede că e legat nenea nicuşor constantinescu - toţi şpăgarii de acolo sunt prietenii lui.
    la mai mulţi! că şi pe o nenorocită de proteză se ia... pielea de pe tine.
  • +12 (16 voturi)    
    serios? (Luni, 15 decembrie 2014, 14:54)

    vali2 [utilizator]

    Numai acum s-a descoperit faptul ca cer si peste o mie eur pentru operatii?

    Si da, e doctorul, anestezistul + asistentele care cer mita.
    Sper sa ajunga toti la inchisoare pt ca iau bani de la bolnavi care si asa sunt necajiti destul de boala. Inlocuitori o sa se gaseasca.
    • +7 (11 voturi)    
      asta este problema (Luni, 15 decembrie 2014, 15:04)

      rrat [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      ca nu o sa se gaseasca. Hemoragia de doctori este enorma, lumea nu isi da seama, dar in Franta vin in continuu...
      • +4 (4 voturi)    
        hemoragie? (Luni, 15 decembrie 2014, 16:19)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui rrat

        M-am intrebat de multe ori de ce Romania produce acelasi nr de doctori cat Franta care are o populatie de 3 ori mai mare
    • +7 (7 voturi)    
      Draga Vali 2, (Luni, 15 decembrie 2014, 16:05)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      ai uitat ca si femeile de servici iau spaga si mai ales portarii..
  • +7 (7 voturi)    
    mda. (Luni, 15 decembrie 2014, 15:02)

    Wildschwein_007 [utilizator]

    Pai, rusine sa-i fie. Sau nu? Adevarul e ca, la ce salarii au doctorii in Romania, nu e de mirare ca au nevoie de "sustinere". Cu totii am trecut prin fazele cu plicul la doctor, si oarecum ni se parea ca este corect. Pai da, in sistemul actual, este corect. guvernul trebuie sa faca cumva sa creasca treptat salariile, astfel incat sa nu mai existe tentatia asta din partea doctorilor. Daca NIMENI nu ar mai fura, sunt sigur ca s-ar gasi bani foarte multi, si pentru educatie, si pentru sanatate. Dar ma tem ca procesul asta de "reparare" a societatii va dura zeci de ani... Suna cam fara de speranta...
    • +7 (7 voturi)    
      Cine CONDITIONEAZA ACTUL MEDICAL la puscarie! (Luni, 15 decembrie 2014, 16:11)

      Vreau sa fiu furat deci votez PSD PNL UDMR [utilizator] i-a raspuns lui Wildschwein_007

      A lasa oamenii sa moara daca nu-ti dau e josnic si imoral.
      Dau oameni singuri daca sunt multumiti si au de unde.
  • -1 (11 voturi)    
    am putea rămâne fără medici... (Luni, 15 decembrie 2014, 15:07)

    periscop [utilizator]

    ... și atunci va fi bai mare !
  • +8 (8 voturi)    
    Chiar dacă salariile sunt mici ..... (Luni, 15 decembrie 2014, 16:12)

    Dema Gogu' [utilizator]

    Nu trebuie conditionat actul medical ! E penal si imoral!
    Plicul trebuie dat la sfarsit si numai benevol.
  • +2 (6 voturi)    
    Toti am dat plic (Luni, 15 decembrie 2014, 16:37)

    DrGC [utilizator]

    Chiar si medicii dau plicul la colegi! Suntem scutiti la asistente. Eu m-am operat in 2009 si a trebuit sa dau la operator si la ATI-st! De ce? Pentru ca stiu ca nu se poate altfel! Nu il aprob, lucrez exclusiv in privat, dar stiu dificultatile sistemului. Daca ar exista o dominatie serviciilor private asupra celor de stat, cu un sistem de asigurari private bine pus la punct nu am mai avea subiect de discutie. Dar mai e mult pana departe!
    • +1 (3 voturi)    
      Domnule Doctor ..... (Luni, 15 decembrie 2014, 17:08)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui DrGC

      Domnule Doctor, postarea d-stra arata cat de jos a ajuns sistemul medical in Romania: au ajuns medicii sa fie mituiti de colegi ! Un medic poate fi cel mai mare specialist din lume, daca cere bani pentru actul medical sa dispara din sistemul medical public din Romania ! Medicina este o meserie vocationala, trebuie sa fi mai mult decat "specialist". Am avut medici in familie si stiu ce spun. Medicina amestecata cu 'negustoria" trebuie starpita fara mila.
      • 0 (0 voturi)    
        in felul asta (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:21)

        subcultura [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        am ajunge sa "starpim fara mila" toata natia romana pt ca o sa murim pe capete neoperati
  • 0 (4 voturi)    
    legalizarea mitei ptr medici (Luni, 15 decembrie 2014, 16:39)

    vindicomvs [utilizator]

    e singura solutie.
    Eu personal sunt de acord sa dau medicului, pentru ca nu vreau sa-mi incredintez viata unui om care abia isi duce traiul. Eu vreau ca medicul sa fie motivat. Consient fiind ca asta e romania, si ca sunt prea putini cotizanti ptr cati consumatori sunt, sunt de acord sa dau plicul.
    DAR, nu sunt de acord ca medicul sa ceara si in caz ca nu primeste sa refuze pacientul.

    Asadar cel mai bine ar fi un cadru legal prin care medicul poate primi bani si sa plateasca taxe ca ptr orice venit.
    • +1 (5 voturi)    
      apreciere (Luni, 15 decembrie 2014, 17:26)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      Deci, medicul este un "om care abia isi duce traiul". Superb! Zambesc a rade, dom'le... Drept e ca da bine de Sarbatori...
  • +10 (10 voturi)    
    Problema mare (Luni, 15 decembrie 2014, 16:46)

    Geo.B [utilizator]

    Problema mare e de fapt ca acesti medici au conditionat actul medical de plata unei anumite sume.

    Daca ar fi facut operatia fara sa ceara si ar fi primit un plic cu cat poate pacientul sa puna acolo, si daca poate sa puna ceva bani in plic, nu ar fi fost probabil denuntati, fiindca toata lumea stie ca salariile nu sunt corecte si ca oricand in strainatate e nevoie de chirurgic buni. Si eu am oferit bani in plic, si as mai oferi la nevoie, dar daca mi s-ar cere direct o anumita suma, un pret ca la piata, atunci ar fi o problema.

    Ceea ce au facut ei este o forma de santaj cu viata sau sanatatea pacientului, daca nu imi dai atat nu te operez.
    Si asta este dincolo de orice moralitate, dincolo de salariul prea mic, dincolo de posibilittile din strainatate, asta este pur si simplu penal.
  • +3 (3 voturi)    
    trist (Luni, 15 decembrie 2014, 17:21)

    xox [utilizator]

    Disperarea dupa bani si ideea ca ti se incalca dreptatea a ajuns la cote maxime.


Abonare la comentarii cu RSS
Contributors
Euractiv


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer
Proiect finantat de Uniunea Europeana
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei.

Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor.

Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania.
Dosare inchise cu sentinte definitive
Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de un act de coruptie? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by