Reportaj din sala de judecata

Cum s-a desfasurat un termen din dosarul "Trofeul Calitatii" in care este implicat Adrian Nastase - cereri de recuzare, nervi si amenzi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 14 ianuarie 2011, 20:27 Dosare Anticoruptie


Adrian Nastase
Foto: Agerpres
Dosarul "Trofeul Calitatii", in care este inculpat si fostul prim-ministru al Romaniei Adrian Nastase, a fost judecat vineri la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ). Sedinta a inceput cu o amanare de o ora, a continuat cu inca o amanare de doua ore si s-a lasat cu doua amenzi de 3.000 de lei date de catre presedintele completului de judecata celor doi avocati care au intarziat la sedinta si au provocat cele doua amanari. Sedinta a continuat cu o cerere de recuzare a judecatoarei Ioana Bogdan, cerere facuta de Adrian Nastase si avocatii sai care sustin ca judecatoarea este un fost consilier al sefului DNA, Daniel Morar. Sedinta de judecata nu a dus lipsa de discutii aprinse, atat intre judecatori si avocati, cat si intre judecatori si unii dintre inculpati.

Vineri s-a judecat la ICCJ un nou termen in dosarul "Trofeul caliltatii", dosar in care DNA l-a trimis in judecata, pe 20 ianuarie 2009, pe fostul premier Adrian Nastase sub acuzatia ca in 2004 s-ar fi folosit de ''influenta sau autoritatea functiei de presedinte al unui partid'' in organizarea unui simpozion intitulat "Trofeul calitatii in constructii" cu scopul strangerii unor sume de bani pentru campania electorala prezidentiala la care urma sa participe.

Potrivit procurorilor, Nastase ar fi beneficiat de materiale electorale in valoare de peste 10 miliarde de lei vechi, bani proveniti din operatiuni comerciale fictive derulate in urma afacerii "Trofeul calitatii in constructii". Afacerea fusese organizata de Inspectoratul de Stat in Constructii, condus pe atunci de Irina Jianu, in colaborare cu Urban Construct, o firma privata condusa de Bogdan Popovici. Mai multe detalii aici.

Ai intarziat la sedinta? Amenda 3.000 de lei

Sedinta de judecata, programata trebuia sa inceapa la ora 9:00, dupa spusele judecatorilor, insa avocatii a doi dintre inculpati nu s-au prezentat. Presedintele completului de judecata Ionut Matei a decis amanarea sedintei pana la ora 10 si a cerut sa se ia legatura cu avocatii in cauza.

La ora 10, aceleasi persoane se aflau in sala de judecata. Degeaba au incercat avocatii prezenti in sala sa justifice absenta colegilor motivand ca ei stiau ca sedinta incepe la ora 12, judecatorul Matei Ionut a decis amendarea avocatilor absenti cu cate 3.000 de lei fiecare si amanarea sedintei pana la ora 12.

Ora 11:50. In sala de judecata formula de avocati si inculpati era aproape completa. Mai lipsea Adrian Nastase. La 12:00 intra si fostul premier si ii saluta pe toti din sala, isi ia locul langa avocatul sau si discuta cu ceilalti avocati si inculpati. Judecatorii se lasa ei asteptati de data asta, in timp ce atmosfera in sala se destinde.

"Ai auzit de nebunu ala de la PDL ce a spus? Cica ii place de Udrea ca are sange in pasarica...", spune razand unul dintre avocati. Cei din jur se amuza copios. Intervine Nastase: "De ce se rade asa aici?"."Radem si noi. In tara asta de nebuni ce sa facem, ori radem, ori...", raspunde una dintre avocate.

Ora 12:15 Isi face aparitia completul de judecata format din judecatoarea Cristina Rotaru, judecatoara Ioana Bogdan si presedintele Matei Ionut. In sala se face liniste. Se deschide sedinta si se da cuvantul avocatilor pentru a-si formula cererile.

Adrian Nastase a recuzat-o din nou pe judecatoarea Ioana Bogdan

Avocatul lui Nastase, Ion Cazacu inainteaza o cerere de recuzare a judecatoarei Ioana Bogdan pe motiv ca in perioada 10 septembrie 2009-1 noiembrie 2010 a ocupat o functie importanta in cadrul Directiei Nationale Anticoruptie si ca ar fi fost "asistenta sefului DNA, Daniel Morar".

Cazacu aminteste ca cealalta judecatoare a completului, Cristina Rotaru a formulat o cerere de abtinere motivand ca este colega la facultatea de drept cu inculpatul Nastase, cerere care a fost respinsa.

"Nu facem procese de intentie nimanui, dar credem ca functia ocupata de doamna judecator poate crea impresia ca dumneaei poate influenta derularea procesului. Putem invoca si art.48 lit.d, deoarece exista imprejurari care nasc banuiala ca doamna judecator are interesul de a solutiona acest dosar intr-un anumit fel. Solicitam ca la judecarea cererii sa fie prezent si inculpatul Adrian Nastase pentru a asigura o egalitate de tratament", a declarat avocatul Ion Cazacu.

Cererea de recuzare a judecatoarei Ioana Bogdan nu e prima, Nastase si avocatii sai au cerut si joi recuzarea ei in dosarul "Matusa Tamara".

Judecatorul Ionut ia nota de cererea formulata si da cuvantul si altor avocati care vor sa mai formuleze vreo cerere. Unul dintre avocatii amendati se apropie de microfon si doreste sa faca o cerere "mai putin importanta fata de derularea procesului, dar oportuna in acest moment".

"Daca este vorba de o cerere de contestare a amenzii, nu ma intereseaza, sa stiti ca v-am respins-o deja. Nu ma intereseaza ce argumente invocati, decizia ramane in picioare", ii raspunde raspicat si enervat presedintele completului de judecata.

Ora 13:00 Magistratii se retrag sa judece cererea de recuzare. Avocatii, inculpatii si jurnalistii din sala ies pe hol. Se fac bisericute si fiecare discuta pe seama celor petrecute in sala.

"Nu se poate dom'le sa respingi asa o cerere fara sa asculti argumentele omului. E un abuz", spune un avocat. "Sa fim seriosi, au respins cererea de recuzare ieri (n.r. joi), sigur o resping si azi", spune un alt aparator.

"Daca totusi doamna judecator Rotaru a cerut sa se abtina in acest proces, desi suntem colegi la facultatea de drept la sectii diferite si nici macar nu ne intersectam, ar fi normal ca doamna Bogdan sa faca si ea un asemenea gest. E o chestiune de bun simt, o chestiune care sa nu afecteze aparenta de credibilitate a procesului", le spune Adrian Nastase jurnalistilor adunati in jurul sau.

Ora 13:20 Sedinta este reluata cu un verdict rostit sec: "Cererea de recuzare se respinge si este considerata nefondata. Curtea obliga inculpatii la cheltuieli judiciare in valoare de 100 de lei".

Ora 13:30 Se trece la citirea actului de sesizare, de fapt o sinteza a rechizitoriului care insumeaza 863 de pagini. Lumea se aseaza in scaune si incepe sa asculte. Citirea actului de sesizare a durat nici mai mult, nici mai putin de 2 ore si 40 de minute, timp in care toata lumea s-a foit, multi iesind de nenumarate ori din sala, altii ocupandu-si timpul cu alte indeletniciri (unii faceau rebus, altii desenau sau se jucau pe telefon). Singurul care a stat aproape neclintit pe toata durata a fost Adrian Nastase.

Judecatorul Matei Ionut: "Sunt enervat de cum decurg procedurile in acest dosar"

Bogdan Popovici
Foto: Agerpres
Ora 16:15 Judecatorii intreaba inculpatii daca doresc sa faca declaratii. Nastase raspunde afirmativ. Omul de afaceri Bogdan Popovici, inculpat si el in dosar, se ridica in picioare si cere judecatorului sa permita aducerea unui proiector in sala de judecata si transmiterea declaratiilor sale pe internet "pentru a auzi toata lumea ce am de spus".

Judecatorul Matei Ionut, pe un ton ridicat, ii refuza cererea si solicita un raspuns clar din partea omului de afaceri "Simplu: Vreti sa dati declaratii? Da sau nu?". Discutia intre cei doi continua, magistratul raspunzand din ce in ce mai iritat si ridicand vocea.

"Domnule judecator, dupa 2 ore si 40 de minute dintr-o sinteza a rechizitoriului, daca stau sa dau explicatie pentru fiecare lucru ce ma implica pe mine, atunci voi avea de facut 26 de ore de declaratii". Magistratul continua sa ridice vocea si sa ceara un raspuns concret.

"Dar domnule judecator, va rog sa nu fiti enervat pe mine pentru ca nu aveti de ce. Nu e normal sa fiti enervat pe mine, eu care am stat mereu in banca mea", ii spune Bogdan Popovici.

"Sunt enervat de modul cum decurg procedurile in acest dosar", ii raspunde magistratul, incercand sa-si tempereze vocea. "Bine, am inteles. Veti da o declaratie, insa va resping cererile formulate".

Completul ia o pauza de 15 minute pentru a lasa lucrurile sa se calmeze.

Pe hol, jurnalistii, avocatii si inculpatii se amuza teribil de un poster adus de omul de afaceri Bogdan Popovici care ilustra o pictura renascentista pe care erau suprapuse capetele mai multor oameni de politica.

Declaratiile lui Adrian Nastase

Ora 16:40 Sedinta este reluata. La bara este chemat Adrian Nastase sa dea declaratii. Mai jos cateva din declaratiile fostului premier:
  • Nu am savarsit actiunile de care sunt acuzat. In 2004 am candidat si la alegerile prezidentiale, si la cele parlamentare. Fata de alegerile din 2000 si, mai apoi, cele din 2009, alegerile de atunci s-au desfasurat intr-o campanie in devalmasie.
  • In rechizitoriu scrie ca eu am realizat campania electorala doar cu sotia mea, pe cand in campanie au fost implicati sute, chiar mii de oameni.
  • Nu am avut o campanie independenta, ci a fost una legata de partid. Nu m-am ocupat niciodata de strangerea de fonduri pentru campanie.
  • Mi-e greu sa cred ca parchetul care a audiat 972 de martori, nu a stiut ca in 2004 am participat la doua alegeri sau ca nu a putut sa ceara de la partid actele necesare.
  • Nu am nici o legatura cu organizarea "Trofeul Calitatii". Am participat doar la faza finala, impreuna cu seful statului. Atunci au fost peste 5.000 de oameni in sala.
  • Eu nu am avut nicio contributie la numirea Irinei Jianu la conducerea Inspectoratului de Stat in Constructii (ISC)
  • Cei de la DNA s-au legat de modul de trecere a ISC sub autoritatea premierului, insa acest lucru s-a facut dupa o ordonanta de urgenta, modificata in acest sens de Parlament. Jianu era deja in functia de director al ISC, iar dupa trecerea in cancelaria primului ministru, reconfirmarea ei in functie a fost una formala.
  • Din rechizitoriu reiese ca singura mea ocupatie in 2004 era sa umblu dupa afise si pixuri. Ori eu, am fost atunci, in calitate de prim-ministru, in 30 de vizite internationale si am primit peste 130 de vizite interne.
  • Acest dosar este unul umflat anume - 863 de pagini, 972 de martori - si arata dorinta DNA de a focaliza atentia opiniei publice spre o vinovatie care nu exista, Va intreb pe dumneavoastra distinsi magistrati, ati mai avut un dosar de la DNA cu atat de multi martori? ("Nu, niciodata. Si nu doar de la DNA, ci si de la orice parchet", vine raspunsul judecatorilor)
  • Ca sa stiti, eu am avut un numar de dosare rezervate din timp la DNA.
Ora 17:50 Cuvantul este luat de omul de afaceri Bogdan Popovici care cere din nou completului sa aprobe macar aducerea unui proiector in sala de judecata: "Pot explica in imagini multe lucruri si putem astfel scuti ore intregi de explicatii".

Cererea ii este respinsa din nou si pana la urma omul de afaceri cere ca declaratia sa sa fie facuta la sedinta urmatoare "cand lumea va fi mai odihnita si spiritele vor fi mai calme".

Sedinta se incheie. Dosarul "Trofeul Calitatii" primeste un nou termen - 8 februarie 2011, ora 12:00, aceeasi sala.

Sala se goleste rapid. In urma raman cativa avocati si inculpati care au avut termen tot vineri. Dintr-un colt, de pe scaunul unde a stat timp de sase ore, se ridica un batran care a avut ghinionul sa aiba programat procesul dupa cel al fostului premier Adrian Nastase:

"Au pierdut o zi intreaga si tot n-au rezolvat nimic. Ba pe deasupra l-au si enervat pe asta (n.r. judecatorul)..."






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





























12498 vizualizari

  • +43 (47 voturi)    
    bine zicea omu' (Vineri, 14 ianuarie 2011, 20:45)

    maryus315 [anonim]

    la ce folos atata judecata? Doar SE STIE ca e nevinovat, SE STIE ca e integru si SE STIE ca e sarac. Dupa ce moare si el, ca si in cazul cu matusa Tamara, o sa aflam din testament ca rudele mostenesc juma de Romanie
    • +3 (7 voturi)    
      spre dureroasa aducere aminte (Vineri, 14 ianuarie 2011, 20:53)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui maryus315

      http://anticoruptie.hotnews.ro/
    • -3 (11 voturi)    
      Fie epsilon<dna, rezulta (Vineri, 14 ianuarie 2011, 23:53)

      base=bombo [anonim] i-a raspuns lui maryus315

      mafia care citeste ziarul
      salam,cupru,oua, medicamante ...totul e o mostenire
    • 0 (4 voturi)    
      Lasati ca si (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 8:54)

      Gix [anonim] i-a raspuns lui maryus315

      la Paris de 2 imobile stiu doar eu si sunt un simplu prostan care voteaza fsn.
      • 0 (2 voturi)    
        Ce vorbesti ? (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:10)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Gix

        ssi de ce nu sesizezi domne parchetul daca ,,,stii :"tu si ai dovezi ?
    • +1 (1 vot)    
      Bine!!! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:52)

      mary [anonim] i-a raspuns lui maryus315

      Dar uneori atat de multe lucruri stiute, zau ca pot sa DAUNEZE GRAV SANATATII!

      Sper sa mai citesc si sa ma mai hahaiesc la comentariile Dvs.!

      P.S.
      Totusi cand ziceti ca v-ati facut ultimele analize medicale?Aveti grija!

      Eu dupa ceva comentarii mai dure am pierdut hard-ul mi s-a imbolnavit si analizele nu sunt chiar OK.
  • +27 (33 voturi)    
    Nastase si pretul benzinii (Vineri, 14 ianuarie 2011, 21:03)

    mircea [anonim]

    Probabil ca unii au uitat dar ghici in perioada cui s-a vandut Petrom la super promotie adica mai pe nimic..Corect sub domnul Adrian Nastase!!! Si vanzarea le-a dat austriecilor si gazele din subsol la pachet.. si ne mai intrebam de ce platim benzina mai scump ca in Austria?! Adrian Nastase ar trebui sa stie!

    deci ceva bani probabil ca a strans Adrian-ul astfel incat amenzile alea de 3000 la avocati cred ca sunt mizilic la cat poate Adrian..doar pana una, alta e unul din coordonatorii politici ai PSD-ului si mentorul lui Ponta
    • -2 (2 voturi)    
      Bibliografie (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:12)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Poate matale faci o plimbare la nastase pe blog sa vezi vcine a semnat memorandumul cu banca Mondiala privind privatizarea Petrom?
    • -1 (1 vot)    
      Da pe vremea lui s-a vandut (Luni, 17 ianuarie 2011, 8:39)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Dar te rog sa dai o ochiana pe blogul d-lui Nastase si ai sa vezi documente care atesta ca Dl Basescu in calitate de negociator cu BM si FMI din guvernarea CDR s-a obligat sa-l vanda. Mai poti citi acolo si alte chestiuni interesante.
      • +1 (1 vot)    
        Gresesti (Luni, 17 ianuarie 2011, 11:35)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Banca mondiala a negociat doar obiectivul (reducerea pierderilor prin privatizare) nu si conditiile paguboase in care s-a facut vanzarea care ii apartin IN TOTALITATE idolului tau Bombonel. Revedeti decalratiile sefului sau de cabinet Alin Teodorescu care a spus ca plecarea lui Nastase din fruntea institutiilor statului a fost O CONDITIE OBLIGATORIE pentru intrarea in UE. Se stia, chiar daca diplomatia obliga sa nu dai in vileag sursele si probele, ca cel mai corupt om din Romania are averi colosale din comisioane si tranzactii in zona gri.
  • +34 (38 voturi)    
    arde! (Vineri, 14 ianuarie 2011, 21:30)

    major_ballsack [utilizator]

    Aici se vede de ce fosgaie baietii ca gandacii cu lanterna pe ei. Simt puscaria aproape.

    De aia e Basescu rau si trebuie demis in interes national. Ca interesul national e in Str. Zambaccian, Str. Paris etc.
    • +15 (19 voturi)    
      hahaha (Vineri, 14 ianuarie 2011, 21:45)

      mary [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Mi-a placut comentariul Dvs. foarte expresiva prima fraza. Felicitari!
    • -4 (4 voturi)    
      extensie (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:13)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Si n Mihaileanu nu? Si in complexul lui Popoviciu ,nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Pai parca Basescu nu se implica in justitie (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:01)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      sau se implica?????? Aaaaa, ok. Deci in RO nu e chiar ca in democratie unde justitia e independenta. Pai asta cere si Nastase si anume ca justitia sa fie independenta. In definitiv nu cere ceva extraordinar, cerinta lui este una simpla si democratica.
      • 0 (0 voturi)    
        ce numar are? (Duminică, 16 ianuarie 2011, 13:23)

        curios [anonim] i-a raspuns lui DanBruma

        carnetul tau de partid Dane??? Ce vechime ai in partid Dane? (in PCR - desigur). Nu sunt judecatorii independenti (ca n-ai voie sa spui ca Pivniceru e prost rujata ca sare la gat pt. incalcarea independentiei justitiei)????
  • -11 (13 voturi)    
    Campanie electorala sau justirie adevarata...? (Vineri, 14 ianuarie 2011, 21:45)

    CIRC [anonim]

    si ireversibila?


    Cine mai are rabdare sa asiste la tot circul ca sa inteleaga
  • +12 (16 voturi)    
    Onorata instanta! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 0:15)

    Contesa Maritza [anonim]

    De ce sunt 2 femei in completul de judecata? Pentru ca femeile nu pot pot face din masonerie. Ghici cati masoni sunt intre inculpati? Ghici ce legaturi de rudenie sunt intre familia Nastase si familia Popovici, compusa din Bogdan & Marina & frati si surori? Ghici ce-a facut familia Popovici in SUA acum vreo 15 ani? Poate in acest dosar ar trebui, onorata instanta, sa-i intrebati cate ceva si pe Doru Sechelariu, Miron Mitrea, Razvan Ungurelu sau George Balan (de la firma Urban Consult, primul e ginerele dlui Popovici). Poate si pe Isabella Hurezan, fosta mana dreapta a dlui Popovici. Poate si pe Dorina Mihailescu, fosta eminenta cenusie a lui Adrian Nastase. Pacat ca nu poate fi intrebat si raposatul Ovidiu Musetescu, ex-presedinte APAPS, el ar spune adevarul. Dar il puteti intreba pe Victor Ciutacu, fostul lui consilier. Sunt sigura ca stie el cate ceva, ca le stie pe toate domnul Ciutac.
  • +6 (8 voturi)    
    Onorata instanta! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 0:47)

    Contesa Maritza [anonim]

    De ce sunt 2 femei in completul de judecata? Pentru ca femeile nu pot pot face din masonerie. Ghici cati masoni sunt intre inculpati? Ghici ce legaturi de rudenie sunt intre familia Nastase si familia Popovici, compusa din Bogdan & Marina & frati si surori? Ghici ce-a facut familia Popovici in SUA acum vreo 15 ani? Poate in acest dosar ar trebui, onorata instanta, sa-i intrebati cate ceva si pe Doru Sechelariu, Miron Mitrea, Razvan Ungurelu sau George Balan (de la firma Urban Consult, primul e ginerele dlui Popovici). Poate si pe Isabella Hurezan, fosta mana dreapta a dlui Popovici. Poate si pe Dorina Mihailescu, fosta eminenta cenusie a lui Adrian Nastase. Pacat ca nu poate fi intrebat si raposatul Ovidiu Musetescu, ex-presedinte APAPS, el ar spune adevarul. Dar il puteti intreba pe Victor Ciutacu, fostul lui consilier. Sunt sigura ca stie el cate ceva, ca le stie pe toate domnul Ciutac.
    • -2 (2 voturi)    
      Onorata instanta (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:15)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Contesa Maritza

      De ce judecatoartea Ioana Bogdan ,fosta DNA, judeca in doua dosare a lui Nastse, respectuv xcel cu Zambaccian si Trofrul calitatii ? Asa e setat calculatorulm, ca la dosarele Nastase sa repartizeze ,,aleatoriu ''doar pe doamna Bogdan ?
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 1:06)

    camp [anonim]

    foarte trist...
  • +15 (17 voturi)    
    Bine ca macar cineva vegheaza (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 2:10)

    ambros [anonim]

    Ce mai poti spune cand astfel de dosare dureaza ani intregi? Totul e o joaca pentru cei "mari". Azi o amanare, maine o cerere, poimaine o alta amanare. Uite asa iti duci dosarul sa fie rezolvat la pastele cailor...

    Oricum, felicitari HotNews pentru reportaj si pentru sectiunea anticoruptie!
  • +3 (5 voturi)    
    este normal (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 7:54)

    mihai [anonim]

    sa se amane la nesfarsit aceste procese.Daca fura un batran de 80 de ani o gaina imediat se judeca.Impresionant este limbajul si comportamentul suburban al avocatilor.Nu sunt nici pe departe de Chiriac,Vantu si prietenii lor.Sunt curios daca ar avea o problema de rezolvat cu doamna Udrea pana unde ar merge umilinta si deferenta.Baieti spoiti,imbracati dupa ultima moda,sapuniti si parfumati,dar ,in esenta,niste golani care urla ca Basescu este mitocan....
    • -2 (4 voturi)    
      Asculta soapta mea: (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 14:29)

      Avogardo [anonim] i-a raspuns lui mihai

      basescu este mitocan! Mai in surdina nici ca se poate
  • +3 (3 voturi)    
    Morala (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 8:17)

    Judge [anonim]

    Morala: bla bla bla bla bla bla ani si ani de zile , nici usturoi nu mincat nici gura nu pute.
  • +6 (6 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 8:21)

    anonim [anonim]

    au mai avansat putin....
    Uitandu-ma pe dosare anticoruptie am vazut ca ne asteapta o saptamana aglomerata, daca informatiile sunt la zi:

    Luni, 17 ian - Dl. Voiculescu.
    Marti, 18 ian - Dl. Falca si Dl. Remes.
    Miercuri, 19 ian - Dl Becali.

    Alte trei termene pe 26,27,28 pt Serban Mihailescu, Dumitru Dragomir si Antonie Solomon.

    Sper sa ne tineti la curent Hotnews!
  • -2 (2 voturi)    
    Asta e ! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 8:28)

    Justinian [anonim]

    CIRC ieftin !!
  • +3 (5 voturi)    
    Bombonel.... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 8:49)

    ion cuibar [anonim]

    Cu bombonel in stare de arest mergea procesul ca uns. Poate la cel cu privatizarea SIDEX , poate PETROM , fregate si Delta poate ,ceva peste de Bistret si alte"n" potlogarii baietii......
    • -1 (3 voturi)    
      poate (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 14:26)

      Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui ion cuibar

      si flota!?
  • +6 (6 voturi)    
    Ce/mi place.... barbatul asta de bombonel! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 9:22)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Sta ascuns intre fustele parlamentului si se da curajos! Are un gard mare de protectie si se da lup cand es este doar un caniche! Se comporta ca un caine; tar in curte, balega cu coada intre picioare daca il dai pe strada.
    Ce imi este de neinteles este faptul ca se mai gasesc romani care il au drept model. Doamne, cand bombo se da destept, ei habar n/au ca de fapt ii ia de prosti.
    Asta le trebuie!
    Daca le place cu bocancul pe grumaz, e treaba lor, dar sa si/l ia la ei acasa si sa ne lase pe noi ceilalti in pace!
    Javre: si el si cei care il sustin!
    • +2 (2 voturi)    
      dar sa vezi succes... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:03)

      mary [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Numai daca pomenesti de Bombo vs. Base si vezi tinerele si cucoanele ca isi dau ochii peste cap, pentru Bombo evident!

      Cat charm, cata eleganta, cata infatuare, cat rasfat, cate falcute, cate glopite in obrajorii rumeni, cum se cununa el a doua oara, fara nasi, si cu tata popa de parca era arestat acolo!

      Zau, ma jur, Bombo are un succes mortal la junime si la babatimea feminima, fara sa aiba flacara violet! (sau poate o tine ascunsa, ca sa nu stie prostanacul de la ce i se trage!!! Hmmm, in politica orice este posibil, si mai ales, orice pare permis!)
    • -2 (2 voturi)    
      Eeeeheee, cum mai bat unii campii (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:06)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      treaba e ca nu-l pot intoarce magistratii cum vor ei pe Nastase pentru ca are o scoala in plus fata de ei. Cat despre "inteligenta" celor de la putere, Basescu si clica, romanii "profita" in fiecare zi de rezultatele ei "pozitive" asupra vietii lor.
      • +2 (2 voturi)    
        Daca nesimtirea e scoala aia in plus (Duminică, 16 ianuarie 2011, 9:58)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

        nu ai dreptate!
        Asta are tone de facultati in plus!
        Cine a fost avocatul lui Ceausescu? Cine a profitat atunci?
        Cine este acum... profitor, nesimtit, magar, nenorocit, partas la omoruri (crainiceanu si frumusanu?)?
        Cine are bruma pe ochi?
        Vai tie, suflete, cu ce corp si minte ai de/a face!
      • +2 (2 voturi)    
        domnu dan (Duminică, 16 ianuarie 2011, 10:17)

        panda [anonim] i-a raspuns lui DanBruma

        bruma, se refera la minte ?!
        ca scoala lui patrucase e tot cam ..bruma.
        tot ce face bombo, e acoperit de bruma si ceata.
        dar, sa speram ca mai da si'o bruma de ..soare, ca
        se va face lumina sin cazul/zurile sale, intr'o zi.
  • +3 (3 voturi)    
    Draga Dulce Instanta (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 9:39)

    gabi [anonim]

    la ce ne foloseste noua romanilor toate amanarile pe care le dati la un dosar asa de vechi? Se vede de la o poasta ce Nastase este vinovat! Trimiteti-l odata la parnaie ce mai asteptati? Sau va este frica de repercursiuni? Sa nu uitam totusi de puterea lui Nastase daca ne gandim ca la el in birou s-au reunit hoardele PNL si PSD pentru a pune la cale o diversiune de alianta anormala! Totul este anormal in Romania! Cat credeti ca mai rezistam?
  • -3 (3 voturi)    
    Ciorba reincalzita (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 10:02)

    Dani [anonim]

    De rizi nimic ?
  • +4 (4 voturi)    
    subtire (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 10:11)

    gogu pedagogu [anonim]

    Mi se pare subtire tot procesul. Nastase trebuie agatat cu chestii mai serioase si sint convins ca sint o gramada.
    Dar procurorii nostri (plus politia) nu stiu sa faca o ancheta ca lumea. La toate procesele de mahari si de smekeri de pina acum vad ca rechizitoriul se compune din doua parti: inregsitrari de convorbiri si eventual ceva martori. Atit. Ancgetele nu se fac din birou, se mai fac si pe teren, se mai aduna si probe, se mai fac si controale financiare, etc.
    Sa-mi explice mie cineva cum de Nastase, care toata viata lui a fost lefegiu, angajat numai la stat a dobindit o avere colosala. Pe fata are un bloc si mai multe case. Gurile rele zic ca ar fi cel mai bogat om din Romania, se vehiculeaza cifre de miliarde.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu ti se pare... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 13:59)

      minus [anonim] i-a raspuns lui gogu pedagogu

      chiar este "subţire"!
      Ma indoiesc ca noi doi am fi niste genii care vad ceea ce nu pot vedea procurorii.

      Practica ca cineva trebuie "agatat" pentru orice motiv si (eventual) ţinut in arest preventiv- este un deserviciu adus noţiunii de justiţie.
      De exemplu, am convingerea ca "generalul" Voicu Cătălin a abuzat prin funcţia lui, dar nu pot sa aprob faptul ca este în arest preventiv de atâtea luni fără sa fie acuzat pentru ceea ce a făcut.
      La fel, am multe întrebări despre moralitatea şi legalitatea unor acţiuni ale lui Năstase, dar nu pot decât sa cred ca exista o complicitate la tot nivelul politic de a face o parodie din acţionarea lui în justiţie.
      Sa greşesc oare şi sa nu fie decât prostie? Puţin probabil!
    • +1 (1 vot)    
      Se vehiculeaza cifre de miliarde (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:10)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui gogu pedagogu

      Pai ce faci mai, Gogule, de ce nu mergi tu cu informatiile astea "care se vehiculeaza" la procuratura? Sta PNL-ul cu PC-ul si cu PSD-ul cu pusca la poarta procuraturii? Pai cu setea ta enorma de dreptate si cu asemenea "informatii pertinente", mai Gogule, nu treci tu de poarta procuraturii? Pai se poate?
      • +1 (1 vot)    
        se poate, domnu Dan, cum sa nu? (Duminică, 16 ianuarie 2011, 0:59)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui DanBruma

        Domnu' Danutz, va rog domnule cititi mai cu atentie ce zisei. Pai zisei "gurile rele" domnu Dan, nu io zic domne, daca ele mint atunci mint si io mint, pacatele mele...
        Dar io mai pusai o intrebare, domnu Dan, da' matale te-ai luat cu ale lu matale si ti sa pusa valu negru, pardon rosu, pe ochii lu matale.
        Cu averea, domnu Dan, cum stam cu averea lui bombo? Ca salar doar de la stat, ca la privat pute. De unde blocuri, vile , ferme, tablouri, arta etc? De unde? Poate vorbesti matale cu dinsul, ca vad ca sinteti amici, altfel nu-mi esplic iubirea lu matale pentru dinsu, si ne da si noua reteta sa ne chivernisim.
        Io-ti urez, domnu Danutz, sa traiesti matale asa precum cum iubesti si sa ti sa implineasca. Orvoar.
  • -2 (4 voturi)    
    oare cand (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 14:22)

    Rafael Che Guevara [anonim]

    o sa-i vedem in aceasi situatie si pe basescu, udrea, berceanu, videanu si boc si etc? sa-ti fie rusine dinu patriciu.
  • +2 (2 voturi)    
    ce jaf (Duminică, 16 ianuarie 2011, 8:05)

    Bombo [anonim]

    De ce nu se deschide ancheta asupra vânzării Petrom?Primministrul a declarat in faţa românilor,la un post TV,că s-a vândut cu 600 milioane euro şi valora 16 miliarde euro.Cine a vândut acest obiectiv strategic de interes naţional şi unde sunt banii?diferenţa până la 16 miliarde euro.Poate ştie Năstase.
  • 0 (0 voturi)    
    dosar (Duminică, 16 ianuarie 2011, 14:58)

    argentina [anonim]

    Cand o sa vedem in justitie si dosarele de campanie electorala ale lui Traian Basescu.?
  • 0 (0 voturi)    
    art 16 din Constitutie (Marţi, 18 ianuarie 2011, 11:01)

    krudus [anonim]

    Dl. Nastase, cenzureaza la greu mesajele de pe blogul domniei sale.Sunt lasati sa-si expuna opiniile doar cei care saruta mana stapanului Adrian.
    De ce oare???
    krudus spune: Comentariul tău e în așteptare.

    ianuarie 18, 2011 la 10:55 am
    D-le Nastase, de ce timorati Justitia ???…daca sunteti atat de inocent, de ce va intereseaza cine va judeca???…credeti ca acesta Ioana Bogdan, este atat de inconstienta incat sa falsifice actele din dosarul dvs???

    -sa fim totusi rezonabili si sa ne pastram demnitatea, va rog frumos.

    -subsemnatul ma judec de 12 ani cu niste escroci imbogatiti sub ”domnia voastra”, si nu fac circul acesta ieftin pe care il executati dvs cu orice ocazie….


Abonare la comentarii cu RSS
Contributors
Euractiv


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer
Proiect finantat de Uniunea Europeana
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei.

Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor.

Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania.
Dosare inchise cu sentinte definitive
Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de un act de coruptie? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by