DNA instrumenteaza doua noi dosare privind contractul cu Bechtel, in care sunt vizate posibile fapte din 2003 pana in 2013
"Exista doua dosare penale aflate in curs de instrumentare, avand ca obiect contractul de realizare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors. Un dosar care are ca obiect negocierea, aprobarea si semnarea contractului de proiectare, construire si finantare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, in cursul anului 2003. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu sub forma calificata. Un alt dosar care are ca obiect modificarile succesive la contractul initial, adoptate in perioada 2003-2013. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul", a declarat purtarorul de cuvant al DNA, Livia Saplacan.
O alta cauza privind contractul Bechtel a fost clasata de procurori la data de 30 septembrie 2015. Solutia a fost data de Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5, cauza vizand disparita contractului.
Reprezentanti ai Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 5 au declarat capentru infractiunea de furt s-a concluzionat ca fapta respectiva, asa cum era descrisa, nu era prevazuta de legea penala. Cat priveste infractiunile de abuz in serviciu, neglijenta in serviciu si distrugere, s-a constatat ca era implinit termenul de prescriptie.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a depus la DNA, in 20 august 2013, o plangere penala pentru neglijenta in serviciu privind protectia informatiilor clasificate, ca urmare a lipsei exemplarului original al contractului cu Bechtel pentru autostrada Brasov-Bors.
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat la 7 august 2013 ca a depus plangere penala la Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie in cazul ministrului Dan Sova, acuzandu-l ca ascunde contractul original cu Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003 pentru a-l apara pe fostul premier. Anterior, Sova a sustinut ca desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a facut pentru ca nu s-a gasit, la Ministerul Transporturilor, varianta originala. In replica, Boagiu a sustinut ca documentul se afla la etajul 2, camera 58. Intre timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.
Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, fiind executati doar 52 de kilometri.
![](https://media.hotnews.ro/media_server1/image-2020-06-18-24108146-0-header-recomandari-box.jpg)
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
![]() | Proiect finantat de Uniunea Europeana |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 4 luni
- 16 ani
- 15 ani 7 luni
- 11 ani 11 luni
- 11 ani 9 luni
- 4542 zile
- 4345 zile
- 4011 zile
- 3925 zile
- 3925 zile
- 7863 zile
- 4536 zile
- 6102 zile
- 6677 zile
- 4089 zile
- 3941 zile
- 6528 zile
- 5881 zile
- 6486 zile
- 3983 zile
- 4548 zile
- 6221 zile
- 7055 zile
- 5625 zile
- 5552 zile
- 6607 zile
- 6580 zile
- 3637 zile
- 4788 zile
- 6581 zile
- 4040 zile
- 3856 zile
- 4850 zile
- 5654 zile
- 5668 zile
- 6488 zile
- 5649 zile
- 3933 zile
- 3900 zile
- 4773 zile
- 6291 zile
- 4813 zile
- 6074 zile
- 4366 zile
- 6420 zile
- 4927 zile
- 3863 zile
- 4086 zile
- 5198 zile
- 3876 zile
- 4122 zile
- 6938 zile
- 5846 zile
- 5135 zile
Singurul tronson finalizat, 2B, a depășit pragul de un milliard de euro și, chiar dacă reprezintă, ca lungime, doar a opta parte din Autostrada Transilvania (415 km), a atras jumătate din costul total inițial, de 2,2 miliarde de euro. !!!?
Desigur.
Hai sa le grabum putin, ca asa ne apuca 2100 cu ele.