VIDEO DNA cere Parlamentului sa avizeze retinerea deputatului PNL Theodor Nicolescu, urmarit penal pentru abuz in serviciu si luare de mita
Comunicatul integral al DNA
In completarea comunicatelor nr. 512/VIII/3 din 16 martie 2015, 518/VIII/3 din 17 martie 2015 si 530/VIII/3 din 18 martie 2015, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:
In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie - doamna Laura Codruta Kovesi a transmis procurorului general al P.I.C.C.J referatul cauzei, in vederea sesizarii Camerei Deputatilor, pentru formularea cererii de incuviintare a retinerii si arestarii preventive a deputatului NICOLESCU THEODOR-CATALIN, cu privire la savarsirea unei infractiuni de luare de mita si a trei infractiuni de abuz in serviciu, cu consecinte deosebit de grave, daca functionarul public a obtinut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul.
Cererea procurorilor anticoruptie are in vedere faptul ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila care contureaza urmatoarea stare de fapt:
La data de 12.01.2015, Guvernul Romaniei - Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor a sesizat Directia Nationala Anticoruptie cu privire la faptul ca, in decursul anului 2009, Curtea de Conturi a Romaniei a efectuat un control la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, control ce a avut ca obiect fundamentarea si utilizarea fondurilor alocate pentru plata despagubirilor in anul 2008, constatandu-se ca rapoartele de evaluare a imobilelor pentru care s-au acordat despagubiri conform Legii nr. 247/2005 nu au respectat cerintele Standardelor Internationale de Evaluare cu privire la estimarea valorii de piata a imobilelor.
In cursul anului 2008, inculpatul NICOLESCU THEODOR-CATALIN, impreuna cu ceilalti membri ai Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, a emis in cazul a trei dosare, titluri de despagubire pe baza unor rapoarte de evaluare care nu au respectat cerintele Standardelor Internationale de Evaluare cu privire la estimarea valorii de piata a imobilelor si nici prevederile art. 10 alin. 6 si 7 din Legea nr. 247/2005, privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, supraevaluand bunurile imobile respective cu suma totala de aproximativ 75.000.000 euro, cu aceasta suma fiind prejudiciat bugetul de stat concomitent cu obtinerea unor despagubiri necuvenite de catre titularii si cesionarii drepturilor de despagubire.
Concret:
- La data de 04.12.2008, in conditiile sus mentionate, membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor au aprobat raportul de evaluare intocmit de expertul evaluator Neculai Nistor, in dosarul inregistrat sub. nr. 8745/CC/2006, prin care a fost stabilita o valoare a terenului in suprafata de 55.390 metri patrati de 84.546.000 lei (1526 lei/ metru patrat), prin supraevaluarea acestuia cu suma de 13.127.430 euro, echivalentul a 48.399.522 lei, prejudiciind cu aceasta suma bugetul de sta si facilitand obtinerea unor avantaje patrimoniale de catre doua persoane.
- La data de 10.11.2008, in conditiile sus mentionate, membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor au aprobat raportul de evaluare intocmit de expertul evaluator Drula Dorin Cornel, in dosarul de despagubire inregistrat sub nr. 26600/CC/2006, prin care a fost stabilita o valoare a terenului de 1.535 metri patrati si constructie demolata de 2.137.636 euro, respectiv 7.851.965 lei, prin supraevaluarea acestora cu suma de 1.730.554 euro, echivalentul a 6.510.865 lei prejudiciind cu aceasta suma bugetul de stat si facilitand obtinerea unor avantaje patrimoniale necuvenite de catre o persoana.
- La data de 02.09.2008, in conditiile sus mentionate, membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor au aprobat raportul de evaluare intocmit de expertul evaluator Hanu Alexandru-Florin in dosarul de despagubire nr. 13653/FFCC/2008, prin care a fost stabilita o valoare a terenului de 20,5 hectare, situat pe raza fostei comune Dudesti Cioplea, actualmente sector 3 Bucuresti, de 104.640.072 euro (375.050.942 lei) prin supraevaluarea acestuia cu suma de aproximativ 60 milioane euro, prejudiciind cu aceasta suma bugetul de stat si facilitand obtinerea unor avantaje patrimoniale necuvenite de catre trei persoane.
In cursul anului 2007, Nicolescu Theodor-Catalin, care la momentul respectiv detinea functia de vicepresedinte al Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor si calitatea de membru al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, a pretins de la trei persoane un procentaj de 5% din totalul actiunilor pe care acestia urmau sa le primeasca in urma conversiei titlurilor de despagubire din dosarele aflate la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor. In schimbul banilor, Nicolescu Theodor-Catalin, prin prisma functiei si calitatii pe care o detinea, urma sa asigure solutionarea favorabila si cu celeritate a dosarelor de despagubire.
Ca urmare a solutionarii dosarului de despagubire nr. 13563/FFCC/2008, referitor la drepturile de proprietate privind o suprafata de 20,5 ha, teren situat in Bucuresti, in zona sectorului 3, Nicolescu Theodor-Catalin a primit, in perioada 2008-2013, de la cele trei persoane aproximativ 6.200.000 lei, reprezentand bani si contravaloarea actiunilor. Banii au fost remisi in general, in transe de pana la 250.000 de lei, in lei si euro, iar suma de 680.000 lei prin cont, in baza unui contract de comision incheiat fictiv pentru a masca comisionul.
Cererea de incuviintare a retinerii si arestarii preventive a fost formulata avand in vedere ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Codul de procedura penala.
Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie care efectueaza cercetari in cauza, impreuna cu dosarul cauzei, in copie certificata.
Facem precizarea ca punerea in miscare a actiunii penale este o etapa a procesului penal reglementata de Codul de procedura penala, activitate care nu poate, in nici o situatie, sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie.

Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
![]() | Proiect finantat de Uniunea Europeana |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 15 ani 9 luni
- 15 ani 5 luni
- 15 ani
- 11 ani 4 luni
- 11 ani 2 luni
- 4329 zile
- 4132 zile
- 3798 zile
- 3712 zile
- 3712 zile
- 7650 zile
- 4323 zile
- 5889 zile
- 6464 zile
- 3876 zile
- 3728 zile
- 6315 zile
- 5668 zile
- 6273 zile
- 3770 zile
- 4335 zile
- 6008 zile
- 6842 zile
- 5412 zile
- 5339 zile
- 6394 zile
- 6367 zile
- 3424 zile
- 4575 zile
- 6368 zile
- 3827 zile
- 3643 zile
- 4637 zile
- 5441 zile
- 5455 zile
- 6275 zile
- 5436 zile
- 3720 zile
- 3687 zile
- 4560 zile
- 6078 zile
- 4600 zile
- 5861 zile
- 4153 zile
- 6207 zile
- 4714 zile
- 3650 zile
- 3873 zile
- 4985 zile
- 3663 zile
- 3909 zile
- 6725 zile
- 5633 zile
- 4922 zile
sau el are ca preocupare numai psd isti si udmr isti?