Estrella Stefanescu, sef serviciu in CFR, a fost retinuta de DNA
Procurorii au efectuat perchezitii in acest caz si la Ministerul Transporturilor intr-o cauza in care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro, potrivit surselor citate.
Incepand in august 2010 pana in prezent, functionari din Ministerul Transporturilor, CN CFR SA au savarsit fapte de coruptie pentru favorizarea operatorului privat Regiotrans, care numai in 2011 a primit 182 milioane lei din subventii, iar 70% din suma s-a decontat pe relatia cu firmele controlate de Iorgu Ganea si Costel Comana, au aratat sursele citate.
Astfel, procurorii au constatat ca a fost fraudat bugetul de stat in privinta subventiilor publice.
Cei doi doreau sa transfere afacerile pe calea ferata in strainatate, prin circuite de spalare a banilor.
Aceleasi surse au precizat ca este vizata si Regionala Cai Ferate Brasov. Directorul Nicolau Costache ar fi implicat in luare de mita de la Fanea Vasile pentru favorizarea firmei acestuia Vest Construct in contractul de lucrari la Regionala Cai Ferate Brasov.
In cauza este vorba de infractiuni de mita, permiterea accesului la informatii nedestinate publicitatii in scopul acordarii unor contracte de catre Nicolau unor firme favorite pentru echipamente scoase la licitatie de CFR SA, dar si facilitarea preluarii unui numar cat mai mare de trasee de catre Iorgu Ganea de la CFR Calatori.
De asemenea, o persoana cu functie de conducere in cadrul CFR, Estrella Stefanescu, este suspectata ca a primit in mod repetat mita de la reprezentantii unei firme private din domeniul transportului feroviar, in schimbul sprijinului acordat pentru preluarea unor trasee.
Beneficiarii favorurilor ar fi oamenii de afaceri Costel Comana si Vasile Fanea, care au reusit in acest mod sa preia mai multe trasee operate anterior de CFR Calatori.
Pentru a-i favoriza pe cei doi, persoana respectiva, care ocupa o functie de sef serviciu in cadrul CFR, prezenta traseele operate de CFR Calatori ca fiind nerentabile. Dupa ce traseele erau preluate de operatorii privati, subventiile acordate de stat le reveneau acestora, in acest fel fiind prejudiciata societatea CFR Calatori.
Conform surselor, cei doi oameni de afaceri ar fi beneficiat si de informatii despre firmele concurente, astfel incat sa poata face oferte care sa le permita castigarea licitatiilor.
In schimbul sprijinului acordat, persoana care ocupa functia de sef serviciu ar fi primit mita in mod repetat. Mita consta in carburant pentru autoturismul personal, servicii turistice sau telefoane mobile performante, dar si in angajarea fictiva a copiilor sai, pe perioada determinata, la o societate privata de transport feroviar.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 2 luni
- 15 ani 10 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 7 luni
- 4492 zile
- 4295 zile
- 3961 zile
- 3875 zile
- 3875 zile
- 7813 zile
- 4486 zile
- 6052 zile
- 6627 zile
- 4039 zile
- 3891 zile
- 6478 zile
- 5831 zile
- 6436 zile
- 3933 zile
- 4498 zile
- 6171 zile
- 7005 zile
- 5575 zile
- 5502 zile
- 6557 zile
- 6530 zile
- 3587 zile
- 4738 zile
- 6531 zile
- 3990 zile
- 3806 zile
- 4800 zile
- 5604 zile
- 5618 zile
- 6438 zile
- 5599 zile
- 3883 zile
- 3850 zile
- 4723 zile
- 6241 zile
- 4763 zile
- 6024 zile
- 4316 zile
- 6370 zile
- 4877 zile
- 3813 zile
- 4036 zile
- 5148 zile
- 3826 zile
- 4072 zile
- 6888 zile
- 5796 zile
- 5085 zile
Acestia primeau subventie conform numarului de calatori, care erau sau nu erau in tren, sa taiau bilete in prostie, banii primiti subventie compensau din plin pe cei pierduti pe biletele fara calatori.
capisci?