Fostul ministru Gabriel Sandu, oamenii de afaceri Dinu Pescariu si Claudiu Florica si fostul director al Microsoft Romania, trimisi in judecata de DNA in dosarul Microsoft III
DNA i-a trimis in judecata in acest dosar pe:
Gabriel Sandu, aflat in executarea unei pedepse privative de libertate, la data faptei ministru al Comunicatiilor si Societatii Informationale, pentru abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul.
Claudiu Ionut Florica, la data faptelor reprezentant al D.Con-Net AG, cercetat sub control judiciar pentru instigare la abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit si spalare a banilor (2 fapte).
Dinu Mihail Pescariu, la data faptelor reprezentant al D.Con-Net AG, cercetat sub control judiciar pentru instigare la abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit si spalare a banilor.
Calin Tatomir, la data faptelor director general Microsoft Romania SRL, cercetat sub control judiciar pentru complicitate la abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit si spalare a banilor.
DNA anuntase, in urma cu o zi, ca a pus sechestru, in dosarul Microsoft III, asupra unor sume de bani aflate in conturi bancare, asupra unor bunuri si parti sociale detinute de fostul ministru al Comunicatiilor Gabriel Sandu, fostul jucator de tenis Dinu Pescariu, omul de afaceri Claudiu Florica si Calin Tatomir, fost director general Microsoft Romania SRL.
Gabriel Sandu executa in prezent o condamnare de 3 ani de inchisoare in dosarul Microsoft I. Alaturi de el au mai fost condamnati definitiv, in septembrie 2016, fostul primar al municipiului Piatra Neamt (6 ani), precum si oamenii de afaceri Dorin Cocos si Nicolae Dumitru, la cate doi ani si patru luni de inchisoare cu executare.
Ce spun procurorii anticoruptie in rechizitoriu:
"In conditiile in care, in luna aprilie 2009 expira contractul comercial privind inchirierea de licente Microsoft nr. 0115RO/15.04.2004, inculpatul Sandu Gabriel, in calitate de ministru al Comunicatiilor si Societatii Informationale, cu incalcarea dispozitiilor legale si la instigarea inculpatilor Florica Claudiu Ionut si Pescariu Dinu Mihail, a depus diligentele necesare pentru incheierea unui nou contract de inchiriere software.
Acest lucru nu se putea realiza decat prin organizarea unei licitatii publice in conditiile OUG 34/2006 privind achizitiile publice.
In acest context, inculpatii Pescariu Dinu Mihail si Florica Claudiu Ionut, in calitate de reprezentanti in fapt/drept ai societatii D.Con.Net AG, pentru a fi favorizati in castigarea licitatiei publice, prin intermediul unui om de afaceri, au luat legatura cu ministrul de la acea vreme, Sandu Gabriel, caruia i-au si platit in acest scop suma de 2.196.035 euro (pentru aceste fapte, prin Sentinta nr. 258/24.03.2016 pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Penala, in dosarul nr. 1191/1/2015, au fost condamnati Cocos Dorin si Sandu Gabriel pentru trafic de influenta).
In urma intelegerii avute de Pescariu Dinu Mihail si Florica Claudiu Ionut cu ministrul Sandu Gabriel, acesta din urma a aprobat documentatia de atribuire aferenta procedurii de licitatie deschisa, initiata pentru "Achizitionarea dreptului de utilizare de produse software prin inchiriere cu optiune de cumparare".
Documentatia care a stat la baza licitatiei (referat de necesitate si caiet de sarcini) continea conditii restrictive nejustificate de participare la licitatia organizata de catre MCSI, fiind favorizata in acest mod D.Con-Net AG, in calitate de lider al unei asocieri din pare facea parte si firma Dim Soft SRL.
De asemenea, prin raspunsurile la solicitarile de clarificari formulate in cadrul procedurii de licitatie, inculpatul Sandu Gabriel a mentinut conditiile restrictive prin care sa fie favorizata D.Con-Net AG.
Astfel, s-au impus conditii conform carora participante la licitatie puteau sa fie doar firme care avusesera incheiate contracte de un anumit tip si peste o anumita valoare si care sa fi fost executate in Romania, in ultimii trei ani. Conditiile respective erau indeplinite de o singura societate din lume, respectiv Dim Soft SRL.
In vederea stabilirii conditiilor restrictive de participare la licitatie prin care sa fie favorizata asocierea D.Con-Net AG din care facea parte firma Dim Soft SRL, inculpatul Florica Claudiu Ionut a avut mai multe intalniri cu Sandu Gabriel pentru a-i transmite acele conditii restrictive care sa fie inserate in caietul de sarcini.
La favorizarea D.Con-Net AG in castigarea licitatiei, s-a implicat si Tatomir Calin, directorul general Microsoft Romania la acel moment, prin cooptarea firmei SC Dim Soft SRL in cadrul asociatiei de firme care urma sa participe si sa castige licitatia publica. Acesta a contribuit si la stabilirea acelor conditii restrictive pe care sa le indeplineasca doar firma cooptata de el in cadrul asocierii.
Sprijinul acordat de catre Tatomir Calin firmei D.Con-Net AG, lider al asocierii, a rezultat si din faptul ca acesta a refuzat sa transmita catre un alt potential participant la licitatie, o scrisoare de confirmare din partea producatorului privind acordul acestuia pentru livrarea orelor de consultanta si suport (aceasta fiind una dintre cerintele restrictive impuse in documentatia de atribuire).
In urma castigarii licitatiei publice, a fost incheiat contractul de furnizare de produse nr. 35/09.09.2009 dintre MCSI si consortiul D.Con-Net AG, in calitate de lider al asocierii. Din asociere facea parte si Dim Soft S.R.L. Valoarea totala a contractului reprezentand suma ce trebuia platita de minister era de 90.182.344,76 euro.
Prejudiciul retinut este in suma de 51.396.344,76 euro si reprezinta diferenta dintre suma platita de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (90.182.344,76 euro) si suma care a fost facturata de catre furnizorul de licente catre S.C. Dim Soft S.R.L. (38.786.000 euro). Totodata, a fost creat in acelasi cuantum un folos necuvenit in favoarea D.Con-Net AG.
In perioada septembrie - octombrie 2009, din folosul patrimonial obtinut in mod abuziv de catre D.Con-Net AG ca urmare a castigarii licitatiei publice (in suma totala de 51.396.344,76 euro), au fost platite catre Microsoft Romania S.R.L. orele de consultanta si suport subcontractate catre aceasta societate.
In continuare, din dispozitia inculpatului Tatomir Calin, Microsoft Romania S.R.L. a subcontractat in mod fictiv cea mai mare parte a orelor de consultanta si suport catre societatile controlate de acesta si inculpatul Florica Claudiu Ionut, scopul subcontractarii fiind acela de a ascunde originea ilicita a sumei de 11.930.096,98 lei, reprezentand o parte din folosul patrimonial necuvenit obtinut din infractiunea de abuz in serviciu de catre D.Con-Net AG.
Din totalul sumei de 11.930.096,98 lei, disimulata in maniera de mai sus, suma de 4.109.224,57 lei, a fost insusita de inculpatul Tatomir Calin, iar diferenta de 7.820.872,41 lei, a fost insusita de inculpatul Florica Claudiu Ionut, ambele persoane cunoscand faptul ca banii respectivi reprezentau o parte din folosul patrimonial necuvenit obtinut din infractiunea de abuz in serviciu de catre D.Con-Net AG, in urma castigarii licitatiei publice.
In aceeasi perioada, in scopul de a ascunde originea ilicita a sumei de 18.153.058 euro, reprezentand o parte din folosul patrimonial obtinut in aceeasi maniera, inculpatii Florica Claudiu Ionut si Pescariu Dinu Mihail au dispus transferarea respectivei sume din contul D.Con-Net AG, societate controlata de cei doi inculpati, in contul unei societati offshore, infiintata si controlata de acesta din urma.
Pentru a crea aparenta de legalitate a transferului respectiv a fost incheiat in mod fictiv un contract de suport tehnic si help-desk, in valoare de 18.153.058 euro, intre D.Con-Net AG, in calitate de client, si firma respectiva, in calitate de consultant, prin care consultantul era dispus sa presteze servicii IT si suport tehnic in conformitate cu prevederile contractului nr.35/09.09.2009 semnat de D.Con-Net AG cu Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informatiale.
Ulterior, in perioada octombrie 2009 - februarie 2010, Pescariu Dinu Mihail a transferat intr-un cont personal deschis la o banca elvetiana suma de 9.620.000 euro, desi cunostea faptul ca aceasta reprezenta o parte din folosul patrimonial necuvenit obtinut din infractiunea de abuz in serviciu de catre D.Con-Net AG, in maniera de mai sus.
In cauza s-a dispus masura asiguratorie a sechestrului asupra unor bani aflati in conturi bancare, bunuri si parti sociale, ce apartin inculpatilor.
Dosarul a fost trimis spre judecare Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu propunere de a se mentine masurile preventive si asiguratorii dispuse in cauza.
Fata de Stanescu Ion Adrian si Savulescu Andrei, procurorii anticoruptie au dispus solutia clasarii. "
DNA mai precizeaza ca "aceasta etapa a procesului penal reprezinta, conform Codului de procedura penala, finalizarea anchetei penale si trimiterea rechizitoriului la instanta spre judecare, situatie care nu poate sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie".
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 3 luni
- 15 ani 11 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 8 luni
- 4505 zile
- 4308 zile
- 3974 zile
- 3888 zile
- 3888 zile
- 7826 zile
- 4499 zile
- 6065 zile
- 6640 zile
- 4052 zile
- 3904 zile
- 6491 zile
- 5844 zile
- 6449 zile
- 3946 zile
- 4511 zile
- 6184 zile
- 7018 zile
- 5588 zile
- 5515 zile
- 6570 zile
- 6543 zile
- 3600 zile
- 4751 zile
- 6544 zile
- 4003 zile
- 3819 zile
- 4813 zile
- 5617 zile
- 5631 zile
- 6451 zile
- 5612 zile
- 3896 zile
- 3863 zile
- 4736 zile
- 6254 zile
- 4776 zile
- 6037 zile
- 4329 zile
- 6383 zile
- 4890 zile
- 3826 zile
- 4049 zile
- 5161 zile
- 3839 zile
- 4085 zile
- 6901 zile
- 5809 zile
- 5098 zile
Atunci de ce nu am stabiili prin lege ca pretul cu care este oferit statului un produs nu poate fi mai mare decat a fost oferit oricui altcuiva pe teritoriul Romaniei?
Este absurd sa gasesti pe emag licente Windows cu 100 EUR bucata iar statul sa le cumere cu 500 EUR bucata insa in volume de zeci sau sute de mii de bucati.