DNA instrumenteaza doua noi dosare privind contractul cu Bechtel, in care sunt vizate posibile fapte din 2003 pana in 2013
"Exista doua dosare penale aflate in curs de instrumentare, avand ca obiect contractul de realizare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors. Un dosar care are ca obiect negocierea, aprobarea si semnarea contractului de proiectare, construire si finantare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, in cursul anului 2003. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu sub forma calificata. Un alt dosar care are ca obiect modificarile succesive la contractul initial, adoptate in perioada 2003-2013. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul", a declarat purtarorul de cuvant al DNA, Livia Saplacan.
O alta cauza privind contractul Bechtel a fost clasata de procurori la data de 30 septembrie 2015. Solutia a fost data de Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5, cauza vizand disparita contractului.
Reprezentanti ai Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 5 au declarat capentru infractiunea de furt s-a concluzionat ca fapta respectiva, asa cum era descrisa, nu era prevazuta de legea penala. Cat priveste infractiunile de abuz in serviciu, neglijenta in serviciu si distrugere, s-a constatat ca era implinit termenul de prescriptie.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a depus la DNA, in 20 august 2013, o plangere penala pentru neglijenta in serviciu privind protectia informatiilor clasificate, ca urmare a lipsei exemplarului original al contractului cu Bechtel pentru autostrada Brasov-Bors.
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat la 7 august 2013 ca a depus plangere penala la Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie in cazul ministrului Dan Sova, acuzandu-l ca ascunde contractul original cu Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003 pentru a-l apara pe fostul premier. Anterior, Sova a sustinut ca desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a facut pentru ca nu s-a gasit, la Ministerul Transporturilor, varianta originala. In replica, Boagiu a sustinut ca documentul se afla la etajul 2, camera 58. Intre timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.
Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, fiind executati doar 52 de kilometri.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 3 luni
- 15 ani 11 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 8 luni
- 4513 zile
- 4316 zile
- 3982 zile
- 3896 zile
- 3896 zile
- 7834 zile
- 4507 zile
- 6073 zile
- 6648 zile
- 4060 zile
- 3912 zile
- 6499 zile
- 5852 zile
- 6457 zile
- 3954 zile
- 4519 zile
- 6192 zile
- 7026 zile
- 5596 zile
- 5523 zile
- 6578 zile
- 6551 zile
- 3608 zile
- 4759 zile
- 6552 zile
- 4011 zile
- 3827 zile
- 4821 zile
- 5625 zile
- 5639 zile
- 6459 zile
- 5620 zile
- 3904 zile
- 3871 zile
- 4744 zile
- 6262 zile
- 4784 zile
- 6045 zile
- 4337 zile
- 6391 zile
- 4898 zile
- 3834 zile
- 4057 zile
- 5169 zile
- 3847 zile
- 4093 zile
- 6909 zile
- 5817 zile
- 5106 zile
Singurul tronson finalizat, 2B, a depășit pragul de un milliard de euro și, chiar dacă reprezintă, ca lungime, doar a opta parte din Autostrada Transilvania (415 km), a atras jumătate din costul total inițial, de 2,2 miliarde de euro. !!!?
Desigur.
Hai sa le grabum putin, ca asa ne apuca 2100 cu ele.