DNA instrumenteaza doua noi dosare privind contractul cu Bechtel, in care sunt vizate posibile fapte din 2003 pana in 2013
"Exista doua dosare penale aflate in curs de instrumentare, avand ca obiect contractul de realizare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors. Un dosar care are ca obiect negocierea, aprobarea si semnarea contractului de proiectare, construire si finantare a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, in cursul anului 2003. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu sub forma calificata. Un alt dosar care are ca obiect modificarile succesive la contractul initial, adoptate in perioada 2003-2013. Se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul", a declarat purtarorul de cuvant al DNA, Livia Saplacan.
O alta cauza privind contractul Bechtel a fost clasata de procurori la data de 30 septembrie 2015. Solutia a fost data de Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 5, cauza vizand disparita contractului.
Reprezentanti ai Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 5 au declarat capentru infractiunea de furt s-a concluzionat ca fapta respectiva, asa cum era descrisa, nu era prevazuta de legea penala. Cat priveste infractiunile de abuz in serviciu, neglijenta in serviciu si distrugere, s-a constatat ca era implinit termenul de prescriptie.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a depus la DNA, in 20 august 2013, o plangere penala pentru neglijenta in serviciu privind protectia informatiilor clasificate, ca urmare a lipsei exemplarului original al contractului cu Bechtel pentru autostrada Brasov-Bors.
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat la 7 august 2013 ca a depus plangere penala la Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie in cazul ministrului Dan Sova, acuzandu-l ca ascunde contractul original cu Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003 pentru a-l apara pe fostul premier. Anterior, Sova a sustinut ca desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a facut pentru ca nu s-a gasit, la Ministerul Transporturilor, varianta originala. In replica, Boagiu a sustinut ca documentul se afla la etajul 2, camera 58. Intre timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.
Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, fiind executati doar 52 de kilometri.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 3 luni
- 15 ani 11 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 8 luni
- 4503 zile
- 4306 zile
- 3972 zile
- 3886 zile
- 3886 zile
- 7824 zile
- 4497 zile
- 6063 zile
- 6638 zile
- 4050 zile
- 3902 zile
- 6489 zile
- 5842 zile
- 6447 zile
- 3944 zile
- 4509 zile
- 6182 zile
- 7016 zile
- 5586 zile
- 5513 zile
- 6568 zile
- 6541 zile
- 3598 zile
- 4749 zile
- 6542 zile
- 4001 zile
- 3817 zile
- 4811 zile
- 5615 zile
- 5629 zile
- 6449 zile
- 5610 zile
- 3894 zile
- 3861 zile
- 4734 zile
- 6252 zile
- 4774 zile
- 6035 zile
- 4327 zile
- 6381 zile
- 4888 zile
- 3824 zile
- 4047 zile
- 5159 zile
- 3837 zile
- 4083 zile
- 6899 zile
- 5807 zile
- 5096 zile
Singurul tronson finalizat, 2B, a depășit pragul de un milliard de euro și, chiar dacă reprezintă, ca lungime, doar a opta parte din Autostrada Transilvania (415 km), a atras jumătate din costul total inițial, de 2,2 miliarde de euro. !!!?
Desigur.
Hai sa le grabum putin, ca asa ne apuca 2100 cu ele.