VIDEO DNA cere Parlamentului sa avizeze retinerea deputatului PNL Theodor Nicolescu, urmarit penal pentru abuz in serviciu si luare de mita
Comunicatul integral al DNA
In completarea comunicatelor nr. 512/VIII/3 din 16 martie 2015, 518/VIII/3 din 17 martie 2015 si 530/VIII/3 din 18 martie 2015, Biroul de Informare si Relatii Publice este abilitat sa transmita urmatoarele:
In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie - doamna Laura Codruta Kovesi a transmis procurorului general al P.I.C.C.J referatul cauzei, in vederea sesizarii Camerei Deputatilor, pentru formularea cererii de incuviintare a retinerii si arestarii preventive a deputatului NICOLESCU THEODOR-CATALIN, cu privire la savarsirea unei infractiuni de luare de mita si a trei infractiuni de abuz in serviciu, cu consecinte deosebit de grave, daca functionarul public a obtinut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul.
Cererea procurorilor anticoruptie are in vedere faptul ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila care contureaza urmatoarea stare de fapt:
La data de 12.01.2015, Guvernul Romaniei - Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor a sesizat Directia Nationala Anticoruptie cu privire la faptul ca, in decursul anului 2009, Curtea de Conturi a Romaniei a efectuat un control la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, control ce a avut ca obiect fundamentarea si utilizarea fondurilor alocate pentru plata despagubirilor in anul 2008, constatandu-se ca rapoartele de evaluare a imobilelor pentru care s-au acordat despagubiri conform Legii nr. 247/2005 nu au respectat cerintele Standardelor Internationale de Evaluare cu privire la estimarea valorii de piata a imobilelor.
In cursul anului 2008, inculpatul NICOLESCU THEODOR-CATALIN, impreuna cu ceilalti membri ai Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, a emis in cazul a trei dosare, titluri de despagubire pe baza unor rapoarte de evaluare care nu au respectat cerintele Standardelor Internationale de Evaluare cu privire la estimarea valorii de piata a imobilelor si nici prevederile art. 10 alin. 6 si 7 din Legea nr. 247/2005, privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, supraevaluand bunurile imobile respective cu suma totala de aproximativ 75.000.000 euro, cu aceasta suma fiind prejudiciat bugetul de stat concomitent cu obtinerea unor despagubiri necuvenite de catre titularii si cesionarii drepturilor de despagubire.
Concret:
- La data de 04.12.2008, in conditiile sus mentionate, membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor au aprobat raportul de evaluare intocmit de expertul evaluator Neculai Nistor, in dosarul inregistrat sub. nr. 8745/CC/2006, prin care a fost stabilita o valoare a terenului in suprafata de 55.390 metri patrati de 84.546.000 lei (1526 lei/ metru patrat), prin supraevaluarea acestuia cu suma de 13.127.430 euro, echivalentul a 48.399.522 lei, prejudiciind cu aceasta suma bugetul de sta si facilitand obtinerea unor avantaje patrimoniale de catre doua persoane.
- La data de 10.11.2008, in conditiile sus mentionate, membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor au aprobat raportul de evaluare intocmit de expertul evaluator Drula Dorin Cornel, in dosarul de despagubire inregistrat sub nr. 26600/CC/2006, prin care a fost stabilita o valoare a terenului de 1.535 metri patrati si constructie demolata de 2.137.636 euro, respectiv 7.851.965 lei, prin supraevaluarea acestora cu suma de 1.730.554 euro, echivalentul a 6.510.865 lei prejudiciind cu aceasta suma bugetul de stat si facilitand obtinerea unor avantaje patrimoniale necuvenite de catre o persoana.
- La data de 02.09.2008, in conditiile sus mentionate, membrii Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor au aprobat raportul de evaluare intocmit de expertul evaluator Hanu Alexandru-Florin in dosarul de despagubire nr. 13653/FFCC/2008, prin care a fost stabilita o valoare a terenului de 20,5 hectare, situat pe raza fostei comune Dudesti Cioplea, actualmente sector 3 Bucuresti, de 104.640.072 euro (375.050.942 lei) prin supraevaluarea acestuia cu suma de aproximativ 60 milioane euro, prejudiciind cu aceasta suma bugetul de stat si facilitand obtinerea unor avantaje patrimoniale necuvenite de catre trei persoane.
In cursul anului 2007, Nicolescu Theodor-Catalin, care la momentul respectiv detinea functia de vicepresedinte al Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor si calitatea de membru al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, a pretins de la trei persoane un procentaj de 5% din totalul actiunilor pe care acestia urmau sa le primeasca in urma conversiei titlurilor de despagubire din dosarele aflate la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor. In schimbul banilor, Nicolescu Theodor-Catalin, prin prisma functiei si calitatii pe care o detinea, urma sa asigure solutionarea favorabila si cu celeritate a dosarelor de despagubire.
Ca urmare a solutionarii dosarului de despagubire nr. 13563/FFCC/2008, referitor la drepturile de proprietate privind o suprafata de 20,5 ha, teren situat in Bucuresti, in zona sectorului 3, Nicolescu Theodor-Catalin a primit, in perioada 2008-2013, de la cele trei persoane aproximativ 6.200.000 lei, reprezentand bani si contravaloarea actiunilor. Banii au fost remisi in general, in transe de pana la 250.000 de lei, in lei si euro, iar suma de 680.000 lei prin cont, in baza unui contract de comision incheiat fictiv pentru a masca comisionul.
Cererea de incuviintare a retinerii si arestarii preventive a fost formulata avand in vedere ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Codul de procedura penala.
Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie care efectueaza cercetari in cauza, impreuna cu dosarul cauzei, in copie certificata.
Facem precizarea ca punerea in miscare a actiunii penale este o etapa a procesului penal reglementata de Codul de procedura penala, activitate care nu poate, in nici o situatie, sa infranga principiul prezumtiei de nevinovatie.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 3 luni
- 15 ani 11 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 8 luni
- 4513 zile
- 4316 zile
- 3982 zile
- 3896 zile
- 3896 zile
- 7834 zile
- 4507 zile
- 6073 zile
- 6648 zile
- 4060 zile
- 3912 zile
- 6499 zile
- 5852 zile
- 6457 zile
- 3954 zile
- 4519 zile
- 6192 zile
- 7026 zile
- 5596 zile
- 5523 zile
- 6578 zile
- 6551 zile
- 3608 zile
- 4759 zile
- 6552 zile
- 4011 zile
- 3827 zile
- 4821 zile
- 5625 zile
- 5639 zile
- 6459 zile
- 5620 zile
- 3904 zile
- 3871 zile
- 4744 zile
- 6262 zile
- 4784 zile
- 6045 zile
- 4337 zile
- 6391 zile
- 4898 zile
- 3834 zile
- 4057 zile
- 5169 zile
- 3847 zile
- 4093 zile
- 6909 zile
- 5817 zile
- 5106 zile
sau el are ca preocupare numai psd isti si udmr isti?