Cheltuielile de personal din Programul Operational "Dezvoltarea Capacitatii Administrative": erori, incompatibilitati, greseli
Astfel, daca in conformitate cu prevederile contractului de finantare au fost prevazute sume cu aceasta destinatie in bugetul proiectului, beneficiarii pot inainta Autoritatii de Management cereri de rambursare pentru cheltuielile de salarizare (salarii) si contributiile salariale aferente suportate de catre angajator si angajat, pentru personalul incadrat in institutia/structura care beneficiaza de fondurile structurale sau in cadrul institutiei/structurii partenere ca functionari publici ori personal contractual, cu norma intreaga sau partiala de lucru, avand atributii in implementarea proiectului finantat prin Programul Operational "Dezvoltarea capacitatii administrative", precum si pentru cheltuielile aferente orelor suplimentare efectuate in scopul implementarii proiectului, si contributiile aferente suportate de catre angajator si angajat, in conformitate cu prevederile legislatiei nationale in vigoare.
Situatii intalnite cu ocazia misiunilor de control:
Exemplu
Un beneficiar, autoritate publica locala, si-a format echipa de implementare din randul personalului propriu, persoane avand calitatea de functionari publici. Functionarilor publici din cadrul echipei, angajatorul le-a incheiat contracte individuale de munca pe durata determinata, respectiv durata implementarii proiectului, angajandu-i pe functii specifice managementului de proiect (manager, asistent manager, responsabil financiar etc.). Astfel, au fost incalcate dispozitiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, unde se stipuleaza: "2) Functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza: a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;", fiind astfel identificat un caz de incompatibilitate.
In cazul functionarilor publici respectivi, activitatile specifice implementarii proiectului ar fi trebuit sa reprezinte atributii de serviciu, specificate in fisa posturilor, si nu activitati extra-serviciu, iar remunerarea functionarilor publici trebuia realizata strict in conformitate cu reglementarile legale in vigoare privind salarizarea functionarilor publici. Angajatorul, in baza contractului de finantare, ar fi avut posibilitatea sa-si deduca cheltuielile cu salariile pentru angajatii proprii care fac parte din echipa de implementare, proportional cu timpul alocat efectiv activitatilor aprobate in proiect (pe baza unei fise de pontaj). De exemplu, daca un functionar public era implicat in activitatile specifice proiectului 4 ore/zi din totalul celor 8 ore zilnice de program, cheltuielile salariale pot fi recuperate, in baza cererilor de rambursare, pentru 4 ore/zi.
In situatia in care activitatile specifice implementarii proiectului se desfasurau in afara timpului normal de munca, acestea puteau fi abordate ca ore suplimentare, conform legii, iar plata acestora putea fi efectuata in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 330/2009, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Deciziei nr. 1415/2009 a Curtii Constitutionale (publicata in MO nr. 796/23.11.2009).
Un alt exemplu
O primarie, in calitate de beneficiar, si-a numit echipa de implementare a proiectului din cadrul personalului propriu, persoanele avand calitatea de personal contractual. Printr-o interpretare eronata a prevederilor contractului de finantare, angajatorul a intocmit acte aditionale la contractele de munca ale membrilor echipei de implementare, majorandu-le substantial salariul pe perioada implementarii proiectului, aspect care a condus la emiterea titlului de creanta pentru diferenta dintre salariul de baza al persoanelor din echipa de implementare (cel stipulat in contractul individual de munca pentru functia de baza, de ex. consilier IA) si salariul majorat prin act aditional. De asemenea, o persoana din cadrul echipei de implementare a fost incadrata cu contract individual de munca, direct, fara concurs/examen, pe o functie specifica implementarii proiectului (asistent manager), functie care nu se regasea in statul de functii al primariei in cauza.
Contractul de finantare nu reprezinta baza legala pentru majorarea salariului (remunerarea suplimentara) persoanelor care fac parte din echipa de implementare, ci da posibilitatea angajatorului sa-si deduca cheltuielile cu salariile pentru angajatii care fac parte din aceasta, proportional cu timpul alocat efectiv activitatilor de implementare a unui proiect (pe baza unei fise de pontaj).
In cazul in care beneficiarul - institutie/autoritate publica, nu dispune de capacitatea de implementare a proiectului prin formarea echipei de management numai din randul angajatilor proprii, acesta are posibilitatea achizitionarii serviciilor unor experti/consultanti, cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind achizitiile publice.
- Detalii despre cheltuielile de personal in cadrul proiectelor finantate prin PO DCA gasiti AICI
Sursa: fonduriadministratie.ro
- 0 (0 voturi)Au praduit banii (Marţi, 5 octombrie 2010, 16:31) Vlad [anonim]Primariile si consilieri locali in frunte cu primarii cei mai mari praduitori de bani din tara asta .Fura de sting lumina .Si peurma ies in starda si urla ca nu mai au ce fura . Populatia nu vede ca nu stie sa se uite .Nimeni nu transpira ce se fura in primarii.Numai daca se cearta intre pe bani mai transpira ceva .In rest fura intre ei. Se duce de rapa tara asta cu asa oameni hoti .raspunde trimite
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 3 luni
- 15 ani 11 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 8 luni
- 4503 zile
- 4306 zile
- 3972 zile
- 3886 zile
- 3886 zile
- 7824 zile
- 4497 zile
- 6063 zile
- 6638 zile
- 4050 zile
- 3902 zile
- 6489 zile
- 5842 zile
- 6447 zile
- 3944 zile
- 4509 zile
- 6182 zile
- 7016 zile
- 5586 zile
- 5513 zile
- 6568 zile
- 6541 zile
- 3598 zile
- 4749 zile
- 6542 zile
- 4001 zile
- 3817 zile
- 4811 zile
- 5615 zile
- 5629 zile
- 6449 zile
- 5610 zile
- 3894 zile
- 3861 zile
- 4734 zile
- 6252 zile
- 4774 zile
- 6035 zile
- 4327 zile
- 6381 zile
- 4888 zile
- 3824 zile
- 4047 zile
- 5159 zile
- 3837 zile
- 4083 zile
- 6899 zile
- 5807 zile
- 5096 zile