Inalta Curte: Controlul judiciar pentru Chiliman, Moisescu si Costescu, suficient raportat la probele DNA
Masura controlului judiciar a fost mentinuta si dupa judecarea, in 25 iunie, a contestatiei formulate de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie, care cerusera arestarea preventiva a lui Chiliman, Moisescu, Costescu si Brad.
Judecatorul care a decis, in 19 iunie, cercetarea in libertate a celor patru arata, in motivare, ca probele din dosar indica presupuse fapte de coruptie semnalate de procurorii anticoruptie, dar acestea nu sunt suficiente pentru luarea celei mai grele masuri preventive, arestul preventiv.
"Asadar, avand in vedere continutul mijloacelor de proba expuse anterior, la acest moment procesual, exista probe care se coroboreaza intre ele si care conduc la concluzia existentei unor motive verosimile ce fundamenteaza banuiala rezonabila ca inculpatii Moisescu Vlad Octavian, Chiliman Andrei Ioan, Costescu Ioana si Brad Ion au savarsit faptele circumscrise de procuror infractiunilor de trafic de influenta si constituirea unui grup infractional organizat", se arata in motivare.
Judecatorul de drepturi si libertati mai noteaza ca nu este indeplinita nici conditia de a lua masura arestului preventiv pentru inlaturarea unei stari de pericol pentru ordinea publica.
"Notiunea de pericol pentru ordinea publica nu trebuie confundata cu cea de pericol social al faptei, iar criteriile enumerate de art. 223 alin. 2 C.pr.pen. (gravitatea faptei, modul si circumstantele de comitere a faptei, anturajul si mediul din care provine inculpatul, antecedentele penale ale acestuia, alte imprejurari privitoare la persoana inculpatului) nu pot si nu trebuie analizate individual, independent de celelalte, niciunul dintre acestea neavand o prevalenta asupra altora in ceea ce priveste formularea unei concluzii privind existenta sau, dimpotriva, inexistenta pericolului pentru ordinea publica a lasarii in libertate", a precizat judecatorul in motivare.
Magistratul a mai aratat ca cercetarea in liberate a lui Chiliman, Costescu, Moisescu si Brad nu reprezinta pericol pentru ordinea publica, intrucat, desi faptele de care sunt acuzati sunt grave, una dintre acestea fiind infractiune de coruptie, iar activitatea infractionala s-a derulat pe perioada mai multor ani si sumele de bani presupus traficate sunt importante, respectiv in total aproape 39 de milioane de lei, procurorul nu a prezentat "motive concrete, relevante si suficiente in raport de riscurile asumate in caz de urmarire penala a inculpatilor in stare de libertate".
Instanta a mai aratat ca pericolul pentru ordinea publica reprezinta o apreciere asupra comportamentului viitor al inculpatului, astfel ca "nu se poate trece cu usurinta peste imprejurarea" ca cei patru din dosar pentru care s-a cerut arestarea preventiva nu au antecedente penale si ca nu exista date ca anterior au intrat in conflict cu legea penala. Judecatorul a mentionat ca Moisescu, Chiliman, Cristescu si Brad sunt persoane integrate social, "cu familii, cu un nivel ridicat de educatie care le permite sa constientizeze, in mod corect, situatia juridica in care se afla, fiind de remarcat, in cazul inculpatului Chiliman Andrei Ioan, si varsta acestuia, fiind nascut in 1947".
"Se mai subliniaza ca tulburarea ordinii publice tine, intr-o anumita masura, de domeniul lucrurilor <<resimtite>> de opinia publica, nu doar de datele obiective care ar justifica plasarea in arest preventiv. Reactia publica declansata datorita faptelor presupus comise de inculpatii Moisescu Vlad Octavian, Chiliman Andrei Ioan, Costescu Ioana si Brad Ion este estompata prin interventia prompta a organelor de urmarire penala chiar de la momentul depistarii acestor fapte, prin inceperea urmaririi penale in personam si retinerea inculpatilor, precum si ca urmare a controlului judiciar care se va lua fata de inculpati, in scopul bunei desfasurari a procesului penal, prin prezenta hotarare", a mai notat magistratul.
Judecatorul a stabilit astfel ca masura preventiva a controlului judiciar este proportionala cu gravitatea acuzatiilor aduse, intrucat se asigura un just echilibru intre restrangerea drepturilor inculpatilor si interesul statului de a asigura buna desfasurare a instructiei penale, fiind neintemeiata aprecierea procurorului ca ar exista o stare de nesiguranta in randul opiniei publice ce s-ar datora sentimentului de decredibilizare a institutiilor publice.
In cele doua luni in care se vor afla sub control judiciar, Chiliman, Moisescu, Costescu si Brad au interdictie sa paraseasca tara fara incuviintarea procurorilor si sunt obligati sa se prezinte la politie in zilele stabilite prin programul de supraveghere, dar si la procurori si in fata instantei, ori de cate ori sunt chemati, precum si sa anunte daca isi schimba locuintele.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 2 luni
- 15 ani 10 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 7 luni
- 4492 zile
- 4295 zile
- 3961 zile
- 3875 zile
- 3875 zile
- 7813 zile
- 4486 zile
- 6052 zile
- 6627 zile
- 4039 zile
- 3891 zile
- 6478 zile
- 5831 zile
- 6436 zile
- 3933 zile
- 4498 zile
- 6171 zile
- 7005 zile
- 5575 zile
- 5502 zile
- 6557 zile
- 6530 zile
- 3587 zile
- 4738 zile
- 6531 zile
- 3990 zile
- 3806 zile
- 4800 zile
- 5604 zile
- 5618 zile
- 6438 zile
- 5599 zile
- 3883 zile
- 3850 zile
- 4723 zile
- 6241 zile
- 4763 zile
- 6024 zile
- 4316 zile
- 6370 zile
- 4877 zile
- 3813 zile
- 4036 zile
- 5148 zile
- 3826 zile
- 4072 zile
- 6888 zile
- 5796 zile
- 5085 zile