HP, unul dintre gigantii IT-ului mondial, urmarit penal de DNA, alaturi de Vasile Ciurchea si Irinel Popescu, fosti sefi ai CNAS. Compania e acuzata ca ar fi incasat ilegal aproape 17 milioane euro in contractul pentru informatizare

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 23 mai 2016, 13:46 Dosare Anticoruptie


hp
Foto: Hotnews
Vasile Ciurchea si Irinel Popescu, fosti presedinti ai CNAS si mai multi fosti si actuali directori ai Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate sunt urmariti penal de DNA pentru abuz in serviciu, intr-un dosar in care se acuza ca SC HP ROMANIA SRL ar fi incasat 16,8 mil euro in mod ilegal pentru informatizarea institutiei.

De asemenea, este urmarita penal si firma HP ROMANIA SRL, pentru complicitate la abuz in serviciu.

Potrivit procurorilor, in perioada 2007-2009, intre CNAS si HP Romania S.R.L au fost incheiate mai multe acte aditionale la un contract de informatizare a institutiei, prin care au fost achizitionate servicii suplimentare de asistenta tehnica si instruire on-site pentru Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) si pentru softul care asigura planificarea resurselor (ERP) la preturi supraevaluate, respectiv la valori de 804 euro/zi-om in cazul a doua dintre actele aditionale acte si de 760/zi-om, in cazul unui alt act aditional, dintre cele care fac obiectul prezentului dosar.

Actionarii HP Romania SRL sunt:

HEWLETT - PACKARD CENTRAL EASTERN EUROPEAN HOLDING GMBH (sediu social in Austria, 1120 VIENA,  WIENERBERGSTRASSE, Nr. 41), cu 99.91% din actiuni, si
HEWLETT PACKARD GOUDA B.V. (sediu social in Olanda, 1187XR AMSTELVEEN,  STARTBAAN 16), cu 0.09% din actiuni.

Ce scrie in comunicatul DNA:

"Din probele administrate a rezultat ca aceste acte aditionale au fost incheiate in urmatoarele conditii: 

- fara sa se aplice o procedura de achizitie conform legii;  

- CNAS a acceptat propunerile SC HP ROMANIA fara o analiza proprie a necesarului si a pretului ofertat, fara o negociere reala si fara o fundamentare a tarifului din partea furnizorului, 

- ofertele SC HP ROMANIA SRL nu au fost analizate in cadrul Comisiei de negociere/de analiza si evaluare tehnico-economica de optimizare a SIUI

- aceste servicii au fost subcontractate pana la prestatorii directi, la preturi din ce in ce mai mici, astfel incat pentru serviciile efectiv efectuate, prestatorii au incasat cel mult 200 de euro/zi-om.  

Se estimeaza ca, prin contractarea, presupus nelegala, a serviciilor aditionale, a fost creat un prejudiciu de 16.847.405,96 euro inclusiv TVA (reprezentand diferenta intre valoarea serviciilor facturate de SC HP ROMANIA SRL si costul real al acestor servicii de 200 euro/zi-om), bani care ar fi fost platiti de CNAS in mod nelegal. 

Referitor la persoanele responsabile pentru crearea acestui prejudiciu, din actele efectuate de procurori a rezultat ca acestea sunt, pe de o parte, angajatii CNAS care au semnat aceste acte aditionale si, pe de alta parte, societatea HP Romania SRL care, in oferta sa adresata CNAS, a solicitat un pret supraevaluat si nefundamentat."

Cine sunt cei urmariti penal:

VASILE CIURCHEA, presedinte al Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate (CNAS) la data faptelor , respectiv februarie 2007 - ianuarie 2009,  

VALERIU SIMION, vicepresedinte al CNAS la data faptelor ,  

LEANA STOEA, director general adjunct al CNAS la data faptelor,  

MIHAI BEJAT, director la Directia Tehnologia Informatiei din cadrul CNAS la data faptelor,  

OVIDIU MUNTEANU, director la Directia Juridic si Contencios din cadrul director la Directia Juridic si Contencios din cadrul CNAS la data faptelor, 

toti cei anterior mentionati pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul a obtinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit in forma continuata 

IRINEL POPESCU, presedinte al Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate (CNAS) la data faptelor, respectiv ianuarie-decembrie 2009  

CONSTANTIN MARIA MIHAELA, director general adjunct  

MEDVES ISTVAN LUCIAN, director la Directia Tehnologia Informatiei  

MIHAI LILIANA MARIA, director la Directia Juridic, Contencios si Acorduri Internationale toti cei anterior mentionati pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu daca functionarul a obtinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



























20949 vizualizari

  • +15 (19 voturi)    
    P$D - Mandrii Ca Sunt Romani (Luni, 23 mai 2016, 13:51)

    un domn [utilizator]

    numai specii...am citit mai devreme cu niste rechini tigru care macinau o balena...asa sunt si P$ideii !!!
    • -1 (23 voturi)    
      in perioada 2007-2009 (Luni, 23 mai 2016, 14:50)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      au fost doua guverne: Tariceanu si Boc. PSD a sustinut tacit guvernul PNL si a facut parte din guvernul PDL.

      nu ca mi-ar fi dragi imbecilii din PSD, dar sunt curios sa vad cum justifici ca PSD ar fi singura parte incriminata in aceasta treaba.
      adica alta justificare decat obsesia patologica.
    • +5 (13 voturi)    
      nu ca n-ai avea dreptate cu PSD... (Luni, 23 mai 2016, 14:58)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      ... dar in 2007 - 2009 la guvernare a fost PD! >:
      • +7 (7 voturi)    
        Irelevant, banditii nu au partid (Luni, 23 mai 2016, 16:12)

        Kaladin [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        toti fac parte din Grupul Infractional Organizat care conduce Romania. Nu esti cu ei...ajungi la groapa.
      • +6 (8 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 23 mai 2016, 16:25)

        zet [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      • +2 (2 voturi)    
        ce sa vezi ! (Luni, 23 mai 2016, 19:14)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        nu in martie 2007 a gonit iubirea ta politica -Tariceanu- ministri PD ???
  • +12 (18 voturi)    
    preturi de preturi (Luni, 23 mai 2016, 13:53)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Cine lucreaza in domeniu stie ca 760-800 euro pe zi sunt preturi cam triple fata de realitatea pietei. SI ma refer la ce se factureaza in piata nu la costurile de pruductie care sunt si mai mici.
    • -2 (14 voturi)    
      Really ? (Luni, 23 mai 2016, 15:07)

      IonutSC [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Te rog sa soliciti un consultant/trainer Oracle/IBM/HP/Microsoft/SAP on site si vezi care este tariful. Ca omul pe care compania il trimite sa faca treaba este platit cu 200eur/zi, e alta mancare de peste.
      • +7 (9 voturi)    
        da (Luni, 23 mai 2016, 15:13)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

        Low level support nu sare de 300. Pe ei ii costa 200. 50% profit.
        • +7 (13 voturi)    
          Este total irelevant (Luni, 23 mai 2016, 15:31)

          IonutSC [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

          Un adaos de 500% este de neacceptat in IT dar este OK in restaurante unde scrie mare la intrare cat este adaosul comercial ? Dupa care logica ? De unde stii cate investitii s-au facut intr-un om/brand pentru a ajunge la un tarif de 800 eur/zi ? Crezi ca un consultant sare din proiect in proiect fara nici o zi de pauza ?

          Relevant ar fi daca DNA-ul ar spune: HP-ul practica un tarif de 500eur/zi in relatia cu entitati private si 800 eur/zi in relatii cu statul. Ceva este suspect aici. Atunci ar fi alta treaba, insa la modul simplist (si gresit zic eu) la care au calculat prejudiciul, chiar ma abtin de la orice comentarii, insa am mai multe pretentii de la singura institutie in care am deocamdata incredere.

          Nu vreau sa critic DNA-ul ci vreau sa faca dosarele in asa fel incat sa nu poata fi acuzati de amatorism de rechinii care abia asteapta cea mai mica greseala din partea lor.
          • 0 (6 voturi)    
            un pic relevant, totuși (Luni, 23 mai 2016, 16:13)

            Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

            Pentru că este vorba despre banii care se lua de către cel care presta efectiv munca. Iar acest cel este un subcontractant. Deci, teoretic, dacă ar fi respectat legea achizițiilor publice, CNAS ar fi încheiat contractul direct cu cei care au subcontractat de la HP. Sau cu alții ca ei, Ori chiar cu HP dar direct și la un preț mai mic.
          • -1 (1 vot)    
            nu ai inteles (Luni, 23 mai 2016, 17:44)

            Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

            Costa 200 si vand cu 800. Deci adaos de 300%. Nici heroina nu are asemenea adaos
          • +2 (4 voturi)    
            e popa nu e batman (Luni, 23 mai 2016, 18:02)

            Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

            Omule, o zi om de la Accenture costa 800 in GERMANIA si e SENIOR!
            Aici e vorba despre support de aplicatie, deci eminamente junior, in ROMANIA.
            Sesizeaza diferenta.
    • +5 (9 voturi)    
      Habar nu aveti! (Luni, 23 mai 2016, 15:33)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Eu - firma particulara- si negociez la sange- am contracte cu executanti de servicii IT pornind de la 200€ / ora efectiv lucrata, iar unele companii de ex una din domeniul graficii tipografice cere cere intre 800-1200 € per ora - nu per zi!
      Nu confundati cu salariul platit - salariul platit este una- serviciul este alta!
      Oricum cred ca e usor sa judeci cand esti extraterestru!
      Cred ca cei de la DNA ar trebui sa vada cu cat au contractat propriile servicii IT.
      Alta e problema cu modul de achizitie-dar eu cred ca nu au fost chiar asa de prosti- sa nu se acopere de hartii cei de la HP.
      • +1 (1 vot)    
        Problema (Luni, 23 mai 2016, 20:38)

        BDlamunte [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Problema Motane este ca nici la ora actuala SIUI nu functioneaza corect. Erorile sunt la ordinea zilei si serverele care ruleaza acest program se blocheaza in continuare. Eu platesc la CAS o gramada de bani si cand am si eu nevoie la spital... "nu apareti asigurat.... eroare SIUI". Deci bani s-au dat? S-au dat, si foarte multi. Rezultate sunt? Nu sunt. Problema e ca se fura nene. Probabil programul a fost facut pe "repede-nainte" de 2 neni in 3 zile, iar bani s-au dat cu zecile de milioane de euro. Ca deh... Siveco. De la Siveco, pe la spate inapoi la partide.
    • 0 (0 voturi)    
      Preturile alea ... (Luni, 23 mai 2016, 18:08)

      Carcalete [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      ... Contin parandaratul.
      • +1 (1 vot)    
        numai ? (Luni, 23 mai 2016, 19:17)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

        faptul ca statul plateste si peste doi ani, cu taraita, nu costa ???
  • +10 (12 voturi)    
    Rechini (Luni, 23 mai 2016, 13:57)

    FlorinaMihalcea [utilizator]

    Asta-s rechinii din sanatate care-au spoliat bugetul,iar medicii corecti n-au ce sa caute in sistem
    Mentalitatea la romani sa-i duci olita sefului,sa faci frumos pe linga el este extrem de paguboasa,dar e adevarat ca in momentul in care vezi atita mizerie te apuca scirba si ori pleci ori cedezi
  • +11 (13 voturi)    
    Sfaturi . (Luni, 23 mai 2016, 14:36)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Asa , baieti ! Strangeti latul si scapati Romania de hotii bugetari . Mai uit la TV si vad cum toti sar de fund in sus ca de ce n-a fost arestat Condrea . In mod corect , trebuia arestat din prima si cu el odata , toti semnatarii de contracte , directori de spitale etc . O asa cangrena se indeparteaza cu forta , brusc , fara sa apuce retele sa se mobilizeze .
  • -13 (21 voturi)    
    Voi cat credeti ca este platit un om in IT (Luni, 23 mai 2016, 14:38)

    Stef_and [utilizator]

    Pentru mine orice firma care imi asigura servicii IT cere cel putin 200€/ ora de lucru efectiv plus alte taxe -transport etc. adica un om ajunge la 1200-1500 € pe zi depinde de cativa factori- dar niciodata nu a coborat sub 800€ !
    Cred ca cei de la DNA cred ca numai ei au dreptul la salarii !!
    • +6 (10 voturi)    
      rili? ce valori e IT-istii astia, breh! (Luni, 23 mai 2016, 14:53)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      200 euro/zi (MEDIE) X 21 zile lucratoare-4200 euro de incasat de o firma pt un om.
      Brut- evident, din care i se retin costurile de operare, salariul lui nenea IT (brut angajator), plus ceva profit.
      Acuma, salariul lui nenea IT cat o fi oare? in Ro e intre 1000-1500 euro net/programator si mai mult la manageri-ajunge si la 4000 euro net un manager de proiect(mare).
      !500 euro net (hai sa mergem pe mdia netului)= maxim 2500 euro brut angajator (caci remember ITistii nu platesc impozitul de 16 %).
      Deci, firmei subcontractate, ii raman minim 1500 euro /om pt costuri de operare (chirii, utilitati, alte persoane auxiliare) si profit (la care plateste impozit separat).
      Asa ca, vezi tu ,nenea, dar si la 200 euro/zi, unei firme ii ramane o valoare suficienta si pt un profit decent dar si pt salarii decente pt Ro pt ITisti. Dar deh, lacomia e mare. Si comisionul pt parandarat ...costa si el, uneori cat profitul privatului.

      Deci, de unde val aia de 800 euro/zi-care ar insemna aproape 17000 euro/om/luna?! Poate in SUA sau Londra si asta doar la manageri, ca nici acolo nu au salarii asa uriase...
      • +1 (3 voturi)    
        O cautare simpla in Londra (Luni, 23 mai 2016, 15:13)

        IonutSC [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        Nu intelegi care e treaba cu subontractarea. Am scris mai sus: solicita un consultant HP/Oracle/IBM, etc on-site si vezi tu ce tarif o sa ti se ceara. Apoi da-ti cu parerea.

        Uite cateva tarife din Londra, cele practicate de firmele cu nume(BRAND) puternic in spate sunt cel putin duble.

        http://www.cwjobs.co.uk/JobSearch/Results.aspx?Keywords=architect&JobType1=20&LTxt=City&Radius=10
        • +1 (3 voturi)    
          consultatntul ala a facut o facultate (Luni, 23 mai 2016, 15:29)

          linarel [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

          in care matematica nu a fost facultativa

          In RO intra cine vrea fara examen de admitere si cu un pic de "ajutor' extern poate trece anul.

          Asa ca mai lasa-ma cu IT-istii de la noi,......

          Ia fa o vizita prin facultatile de profil din tara si cere opinia profesorilor sa vezi ce raspunsuri primesti.
      • -2 (4 voturi)    
        update (Luni, 23 mai 2016, 15:14)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        salariile in IT au depasit demult borna de 2,000 eur net per capita
        • +3 (3 voturi)    
          nu zau? ce medie e asta? (Luni, 23 mai 2016, 16:54)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

          aaaa...e aia ca la banci, unde e cica 5000 lei- dar cei mai multi nu vad banii astia- ca se face media cu salariile CEO...
          Asa si la IT.
    • +2 (4 voturi)    
      socoteala (Luni, 23 mai 2016, 14:56)

      81ack [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      cerutul e una, dar când tu subcontractezi același serviciu succesiv și cel care face efectiv treaba ia 200/zi, asta cum suna?
    • +2 (4 voturi)    
      Nu stiu ce sa cred (Luni, 23 mai 2016, 14:57)

      Al_de_sus_Et_III [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Dar probabil nu ai citit atent: fara sa se aplice o procedura de achizitie conform legii, Se estimeaza ca, prin contractarea, presupus nelegala, a serviciilor aditionale, a fost creat un prejudiciu de 16.847.405,96 euro inclusiv TVA.
      Cine spune ca salariile de la IT erau prea mari?
    • 0 (2 voturi)    
      te-au gasit pe tine (Luni, 23 mai 2016, 14:59)

      boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      mai fraier, de le dai atitia bani...
    • -1 (5 voturi)    
      zau asha...!! (Luni, 23 mai 2016, 15:02)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Zi-mi si mie firma aia - ca am un prieten IT-ist care tocmai cauta sa-si schimbe locul de munca pentru ca nu-i ajunge salariul! :P
      Adica "salariul" fiind (la o multinationala) cam de 80 - 100 euro pe zi! >:
    • -1 (3 voturi)    
      Sigur? (Luni, 23 mai 2016, 15:23)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Verificati piata, in Bucuresti pot obtine oricand persoane de calificare buna la cel mult 2500 de euro lunar, adica 15 euro/ora. Pentru experti in anumite domenii preturile se dubleaza sau cel mult se tripleaza, dar nu mai mult. Nu vorbim de consultanti cu ora, vorbim de oameni care au lucrat cu anii facand dezvoltare sau suport la sisteme, conditii in care pretul e maxim 50 de euro pe ora si asta doar pentru 2-3 experti, media e pe la 25 de euro.
  • +9 (9 voturi)    
    proiectul SIUI asteapta DNA-ul de mult timp ! (Luni, 23 mai 2016, 14:55)

    W. [utilizator]

    Am impresia ca si Oracle citeste cu ingrijorare stirea de aici, dar vedem cat de departe se merge in investigatie.

    Daca DNA a ajuns la HP pentru SIUI, s-ar putea sa citeasca din intamplare si contractele legate de CNADNR.

    Way to go !
  • +2 (4 voturi)    
    HP (Luni, 23 mai 2016, 14:58)

    OvidiuStoica [utilizator]

    De ce nu sunt arestati si reprezentantii HP care au dat mita ? -
    • -6 (6 voturi)    
      DNA se ocupa de corupti... (Luni, 23 mai 2016, 16:41)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      ...nu de corupatori!
  • -3 (13 voturi)    
    DNA urmareste HP... (Luni, 23 mai 2016, 15:05)

    demaGOGU [utilizator]

    ...e buna!

    numai ca HP, daca doreste!, isi permite sa declanseze mecanismele de putere care pot duce la desfiintarea DNA.
    • -1 (11 voturi)    
      Exact! (Luni, 23 mai 2016, 15:12)

      Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Odată se oţărăşte Domnul Guvernator General cu nume nemţesc (nu, nu papagalul de Iohanis, ci ălălalt, cu prenumele Hans) şi brusc dispar ca prin farmecx toaaaaaaaaaaaate docomentele, acuzaşiili, faptili se prescriu, dispar şi martorii, mai dihai ca nea olandezu ăla ... cum dracu îi zicea ... aşa, van Goethen .....
      • -2 (8 voturi)    
        Adica daca e HP sau Microsoft e too big to falll (Luni, 23 mai 2016, 16:13)

        Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

        si probabil mai beneficiaza si de interventia ambasadei X iar o firma romaneasca care incearca si ei sa faca ceva o urmaresc astia pana in panzele albe daca greseste cat de putin.

        Daca esti roman si ai gresit ( in afara lui Tiriac probabil si inca vreo doi) te mananca cu fulgi cu tot, dar daca esti HP sau Microsoft, nu nene, esti prea mare ca sa se atinga de tine.

        D-na Socol de la Siveco, 2 ani cu suspendare si restul neatinsi daca nu ma insel....iar daca esti un chioscar amarat care incerci sa-ti duci zilele de pe azi pe maine si poate mai gresesti, nu dai un bon sau mai scapi un miel pe la vreun inspector excesiv de hraparet te lichideaza de nu te vezi.

        sistemul e putred. Nu mai lasati teava cu bani la stat. Autonomie locala si privatizare si facilitati acordate si investitorilor romani, nu numai straini.
  • +7 (9 voturi)    
    Hai si cu cardul de sanatate! (Luni, 23 mai 2016, 15:43)

    adriann_l [utilizator]

    Alt proiect de succes al hp Romania... mult mai multi bani...
  • +2 (8 voturi)    
    Suntem furati de parca am fi beti, cazuti in sant (Luni, 23 mai 2016, 15:48)

    jackalphonse [utilizator]

    Nu conteaza ca este o firma mare, cu reputatie, sau o firma mica, fara putere, pe noi toti ne fura cu milioanele de euro. Sunt curios cat or fi fost spagile, ca sa stim si noi pe cati arginti ne vindem.
    A, la psd ma asteptam, aia sunt hoti atestati, da ete bre ca si PD(L?)-ul lui Boc poc fura cu ambele maini impreuna cu hulitul psd (cel putin la prima vedere). Nu era guvern combinat PSD-PD pe vremea aceea?
    Pe facebook la HP: "We create technology with a purpose: to make life better for everyone, everywhere". Banuiesc ca nu se refereau la romani si Romania....
  • -3 (9 voturi)    
    Bechtel, Microsoft si HP: (Luni, 23 mai 2016, 15:53)

    jackalphonse [utilizator]

    trei mari firme americanesti care ne au "civilizat" pe limba noastra.
    Banuiesc ca, in buna traditie stabilita de cazurile anterioare, nu vom vedea neam de strainez (american nici vorba) acuzat de ceva. Din nou romanii si au dat spagi intre ei ca sa castige o firma mare straina.
    Se pare ca USA ne fura cu acelasi spor ca Rusia. Prefer totusi USA pentru ca ne lasa granitele neatinse.
    • 0 (4 voturi)    
      in toate trei...P$Diii au facut legea (Luni, 23 mai 2016, 22:09)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      adevar grait ai...
      • +1 (1 vot)    
        Absolut toti s-au infruptat din asta. (Marţi, 24 mai 2016, 15:47)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Da, pesedeii au facut legea, ca din cauza asta Nastase te a bagat in NATO si UE, nu Basescu. Afacerile astea au fost spagi ca sa intram pe usa din spate. Basescu a cotcodacit revoltat si cand a ajuns factor de decizie (presedinte!) a tacut chitic, nimic n a mai zis...si bechtel-microsoft a mers tot inainte.
        Cat despre HP, sa avem pardon, era guvernul Boc in perioada aia, deci PD(L)-ul amestecat este principalul actor, ajutat de psd.
  • +5 (7 voturi)    
    Adevaratele gauri negre din sistemul sanitar (Luni, 23 mai 2016, 16:03)

    Ochiana [utilizator]

    sunt la casele de asigurari de sanatate judetene si ale capitalei.
    Sistemul este putred. Sistemul asta centralizat e putred.
    Atata timp cat " teava cu bani " este la cativa decidenti acestia vor incerca tot timpul sa fure...autonomie locala si privatizarea servciilor e solutia
  • -1 (7 voturi)    
    Acoperirea urmelor cu un alt scandal (Luni, 23 mai 2016, 16:40)

    takada [utilizator]

    A inceput un "nou"scandal pentru a acoperi marele scandal cu Hexi Pharma&co,cei care imbolnavesc lumea prin spitale de peste 10 ani.

    Cum zicea mos Cristoiu:
    "DNA a refuzat în chip criminal să deschidă un dosar de corupţie, fie şi in rem.
    Dacă deschidea, moartea lui Dan Condrea nu oprea ancheta.
    Dan Condrea ar fi fost chemat la DNA şi ar fi fost întrebat despre Înalţii Protectori care i-au înlesnit monopolul dezinfectanţilor.
    Acum nu se mai poate deschide nici o anchetă.
    Moartea lui Dan Condrea înseamnă moartea oricărei tentative de a afla aspectele de Corupţie ale afacerii.
    Am scris și n-am fost singurul despre refuzul evident al Codruței Kovesi de a deschide un dosar de corupție, fie și în rem, în cazul uneia dintre cele mai mari afaceri de corupție din Istoria României. Dacă s-ar fi deschis, Dan Condrea ar fi fost chemat fie și măcar ca martor. Moartea lui n-ar fi închis dosarul, deoarece se presupune că în materie de corupție Dan Condrea a beneficiat de înalți protectori."

    Pentru a inchide ochii si gura publicului sa inceapa alt scandal,este o practica veche la noi.
  • -1 (3 voturi)    
    Preturi. (Luni, 23 mai 2016, 17:06)

    Casargoz [utilizator]

    Vad foarte mulți copii care știu soluții open si bune si gratis. La o privire atenta soluțiile open au un suport pe mulți bani si consultanta la fel.

    Sunt servicii in IT care sunt plătite cu mai mult de 800 de euro pe zi.
    In privat de exemplu o firma de telefonie a plătit 20K pentru un serviciu de start-up. 1 consultant doua săptămâni. Serviciul de follow-up obligatoriu costa mai mult.
    Ideea este ca acel consultant este 80% din timp nealocat. iar plata serviciului reprezintă know-how. Si prețul pentru ca acesta sa fie la dispoziția clientului.

    Nu spun ca un tip foarte priceput in alte IT-ului cu 200 de euro nu va realiza ceea ce in 2 săptămâni realizează un consultant.
    Spun ca matematic probabilitatea ca un tip priceput plătit cu 200 de euro sa realizeze un serviciu este de 97.5%.
    Probabilitatea ca un consultant plătit cu 800 de euro este garantata ( de alți consultanți din spate -Nu râdeți nu vorbesc de România) si de 99.99%.

    Întreb următorul lucru: când vorbim de o soluție de facturare de un milion de euro pe zi ce risc alegi:
    plătești 200 de euro si ai un risc de 25000 de euro sau mai mult.
    sau plătești 800 de euro si ai un risc redus la 1000 de euro.

    Deci 800 de euro pe zi este nerelevant.
    Stiu cazuri in care pentru o interventie de 5 minute s-a adus om din afara dupa ce fost cautat vreo saptamana. Odata dupa ce domnul Y a constatat ca nu mergea facturarea din cauza unei solutii cu pretul cel mai mic de 164 de euro.Si ca domnii deontologi a venit cu falca in cer si una in pamant:
    -Imediat penalități de 10%!
    Aveam 16 euro in buzunar. Dar n-a vrut sa-i primeasca.
    In ceea ce priveste achizitia asta este alta problema.Este normal sa fie judecata speta.

    Dar daca procurorii vor judeca economicul unde vom ajunge. Dau un exemplu: medicamentul x costa 2 lei la intrarea in depozit, in farmacie este 17 lei.
    Cata vreme firma are patentul poate sa-l vanda si 117, nu este etic sau moral, dar asa merge capitalismul.
    Altfel ajungem la plus valoare.
    • +2 (2 voturi)    
      :))))))))))))) (Luni, 23 mai 2016, 18:43)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      da, ai dreptate ...

      dar nu cand te joci pe banii statului.

      daca tu vrei sa dai 117 ron pe un medicament care costa sa il produci 2 lei, sunt banii tai si e decizia ta.

      cand te joci pa banii altora ( buget de stat, actionari , fond de investitii ) - atunci trebuie sa ai grija mai mare ...
      • 0 (0 voturi)    
        Zeama (Marţi, 24 mai 2016, 11:45)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Nu dau 117 Ron. Folosesc zeama de lamaie. Este la fel de eficienta.
        Sa ceri 800 de euro pe zi nu este moral dar sanatos.
        Nu se judeca asa. Am dat peste 100 de euro pe un sistem de operare pentru care producatorul are costuri de un euro in irlanda :)
        Se judeca asa: O firma cere 800 de euro pe servicii. O parte din servicii sunt subcontractate cu 200 de euro. profitul raportat nu este de 400%. Ceea ce inseamna ca firma investeste masiv in cercetare-dezvoltare sau ca banii sunt in alta parte.
        Justitia nu trebuie sa se preocupe de costurile economice. justitia trebuie sa se ocupe de respectarea legii. De ce nu au castigat firmele cu 200 de euro md-ul direct. Au fost folosite sume din contract pentru plati catre terti ...
        Etc...
        Acest sport cu calculul prejudiciului e foarte fain.
        Vinzi verdeața, culeasa de pe margine drumului, in piața , vine ANAF si calculează prețul roșiei adusa cu truda din Burkina Fasso, udata cu apa sfântă din Israel. Si te trezesti ca ai datorii de cateva zeci de mii de euro ,prejudiciu pentru care ANAF iti blocheaza toate conturile. Iti piere cheful sa mai culegi urzici bio din parcarea de la Sinesti udate cu harnicie de tiristi si închizi obloanele la sandrama. Talibanii pe care ii trimiteai la cules cu 200 de euro devin lemingsi si nu mai au chef de munca, Taticul mare contractor sucomba in chinuri si pleaca sa sorteze portocale in Noua Guinee. cu fraieri care lucreaza cu 50 de dolari botswanezi pe zi.
        La final ramanem cu calculul prejudiciului. Statul roman a oropsit un tanar care dorea sa realizeze un motor de cautare. Motorul de cautare ar fi putut sa fie mai bun decat Google. Deci cat valoreaza Google? Cam asa calculeaza avocatii prejudiciul.
    • +1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 23 mai 2016, 18:45)

      [anonim] i-a raspuns lui Casargoz



Abonare la comentarii cu RSS
Contributors
Euractiv


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer
Proiect finantat de Uniunea Europeana
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei.

Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor.

Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania.
Dosare inchise cu sentinte definitive
Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de un act de coruptie? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by