Care e schema deturnarii de fonduri de care e acuzat Nelu Iordache, patronul Romstrade si Blue Air: banii pentru construirea autostrazii ar fi fost cheltuiti pe terenuri si un avion
Reamintim ca Romstrade a cistigat in consortiu cu compania portugheza Monteadriano contractul licitatia organizata de CNADNR pentru construirea unui tronson de autostrada intre Arad si Nadlac.
Raportul arata ca firma portugheza Monteadriano ar fi sesizat DLAF pentru ca Romstrade nu i-ar fi platit serviciile.
Investigatiimedia.ro scrie ca in ziua in care a primit avansul, firma Romstrade, administrata de Iordache, a mutat banii dintr-un cont in altul, dupa care a inceput sa faca plati catre mai multe firme cu care lucrase si in trecut, majoritatea companii ale unor apropiati de-ai sai. Aceste firme au primit milioane de lei de la Romstrade dupa ce au facturat catre aceasta diferite servicii care, aparent, aveau legatura cu lucrarile pentru autostrada Nadlac-Arad. Insa in aceeasi zi in care primeau banii, firmele ii returnau catre Romstrade, cu mentiunea ca reprezinta plati necuvenite. Astfel banii se regrupau la Iordache, dar intr-un alt cont de-al firmei Romstrade.
Din acest cont, administratorul Nelu Iordache a facut plati fara fara legatura cu proiectul autostrazii Nadlac-Arad. Peste doua milioane de euro au ajuns astfel in contul unei alte firme de-a lui Iordache, operatorul de transport aerian Blue Air. Ca sa justifice plata banilor catre Blue Air, Romstrade a spus initial ca acestia reprezinta un imprumut. Dar pentru ca din banii europeni primiti ca avans pentru lucrarile la autostrazi nu ai voie sa-ti imprumuti celelalte firme, Iordache a intocmit un contract intre Blue Air si Romstrade. Operatorul de transport aerian se obliga sa transporte echipele de muncitori din Bucuresti la santierul de la Arad, insa pentru asta ii cerea firmei de constructii un avans de doua milioane de euro pentru a-si cumpara un avion. Avionul a fost si cumparat de Blue Air cu 2,1 milioane de euro. E vorba de un Boeing 737-400 care poate transporta pana la 162 de persoane.
Alti peste doua milioane de euro au fost ridicati cash din banca de catre asociatul lui Iordache in Romstrade, Gheorghe Cruceru. Acesta scotea banii pretinzand ca ii primeste avans de la Romstrade pentru vanzarea unor terenuri la sud de Bucuresti, in zona Adunatii Copaceni, unde Iordache vrea un aeroport pentru cursele Blue Air. Numai ca, potrivit DLAF, Cruceru nu avea nici un teren in Adunatii Copaceni. Artificiul juridic gasit de Iordache si Cruceru se numeste “promitent” si inseamna, practic, ca unul promite sa-i vanda celuilalt, care la randul lui promite sa cumpere, un lucru pe care vanzatorul nu il are in acel moment dar se obliga sa-l obtina pana la un anumit moment dat. Banii ridicati de Cruceru apar insa in registrul de casa al Romstrade ca fiind incasari cu mentiunea “virament casa”.
Procurorii DNA ar viza o posibila deturnare de fonduri de 6 milioane de euro la constructia primului tronson al autostrazii Arad-Nadlac, adjudecata de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano. CNADNR a reziliat pe 22 noiembrie contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, principalul motiv invocat fiind intarzierea lucrarilor.
Directorul general al CNADNR, Mircea Pop , declara pe 9 noiembrie, pentru Mediafax,ca a fost notificat constructorul, iar rezilierea de facto a contractului va fi operata in termen de 15 zile. El a precizat atunci ca motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de intarzierile in executie, proiectul fiind in prezent la stadiul de 20%, fata de 70%, cat ar fi fost indicat.
Pop a adaugat insa ca exista si alte motive pentru rezilierea contractului. "Este un complex de imprejurari, mai amplu", a precizat seful CNADNR.
Premierul Victor Ponta a afirmat atunci ca proiectul de constructie a autostrazii Arad-Nadlac, finantat si de catre Uniunea Europeana, a fost licitat in conditii considerate de Comisia Europeana ca fiind gresite, astfel este posibila rezilierea contractului si organizarea unei noi licitatii.
In luna iulie, Mediafax informa ca oficialii Comisiei Europene pregatesc o scrisoare de intrerupere a uneia dintre platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in care au fost identificate "iregularitati si suspiciuni de frauda".
Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Finantarea era asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.
Lucrarile au inceput in toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.
Citeste mai multe pe investigatiimedia.ro
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani 2 luni
- 15 ani 10 luni
- 15 ani 6 luni
- 11 ani 10 luni
- 11 ani 7 luni
- 4492 zile
- 4295 zile
- 3961 zile
- 3875 zile
- 3875 zile
- 7813 zile
- 4486 zile
- 6052 zile
- 6627 zile
- 4039 zile
- 3891 zile
- 6478 zile
- 5831 zile
- 6436 zile
- 3933 zile
- 4498 zile
- 6171 zile
- 7005 zile
- 5575 zile
- 5502 zile
- 6557 zile
- 6530 zile
- 3587 zile
- 4738 zile
- 6531 zile
- 3990 zile
- 3806 zile
- 4800 zile
- 5604 zile
- 5618 zile
- 6438 zile
- 5599 zile
- 3883 zile
- 3850 zile
- 4723 zile
- 6241 zile
- 4763 zile
- 6024 zile
- 4316 zile
- 6370 zile
- 4877 zile
- 3813 zile
- 4036 zile
- 5148 zile
- 3826 zile
- 4072 zile
- 6888 zile
- 5796 zile
- 5085 zile
ca se trezeste romanul fomist gen nelu iordache, sa fure inclusiv banii primiti de la UE.
si de aia nu vom avea niciodata infrastructura.. si nu vorbesc de autostrazi ci de apa si canalizare la sate, drumuri asfaltate.. etc etc..
pt ca oamenii nu vor lucruri frumoase..
pare ca a mers pe marginea legii exact pina a primit un avans consistent dupa care a luat banii din avans si i-a folosit la altceva.cum s-ar chema asta?
situatiile de lucrari sunt giurumele pe linga avansul ala.asociatul care l-a reclamat nici nu era oficial in acte cu el,si tu intrebi de plati la subcontractori?
:)))
faptul ca CNADR le-a aprobat ca primarul e altceva.sa extinda ancheta si ala aia care trebuiau sa pazeasca si sa se pazeasca pe ei.daca aveau ochii deschisi nu trebuia platit nimic.
si mai sunt o gramada de chestii indicate in nota aia de control.(inclusiv falsuri in inscrisuri in scopul obtinerii de foloase,adica intentie clara de la inceput).
citeste pina la capat nota de control, cu rabdare, si vei deveni mai putin curios.
nu se poate asa ceva... sacrilegiu...
sigur astia de la DLAF sunt niste uselisti nenorociti care nu apreciaza devotamentul lui iordache pentru banul eropean.
mai ales cand are mana libera de la protectoarea lui de la transporturi ;)
cu siguranta banii nu i-a furat, erau bani europeni doar, astia de evapora...
tocmai de-aia dna-ul lui morar evident ca n-a deschis nicio ancheta .
nu,nu din cauza ca iordache e asfaltangiul de casa al trupetilor portocalii... nuuuu.
iordache e sigur inocent si de-aia dna-ul nici macar nu s-a sinchisit sa deschida un dosar, dar'mite sa mai si investigheze
da uite ca nesimtitii astia de la DLAF, care nu-l au pe nashu-n suflet, au descoperit cateva milioane de euro, bani europeni, bagati in buzunar de iordache.
unul din motivele pentru care ne-au fost inchise cateva programe sectoriale de europenii de la CE.
PENTRU CA BOAGIU SI OMUL EI DE CASA AU FURAT!!!
uite totusi ca mai sunt pe la noi si procurori care-si fac meseria cand trebuie si nu cand sunt asmutiti la comanda de morar si kovesi (sau care inchid ochii la cei indicati de clica portocalie)
hai Romania, trezeste-te !!!
Deci draga postac, orice om sanatos la cap din tara asta vrea ca justitia sa functioneze si toti cei care s-au imbogatit din buget sa fie cat mai repede anchetati si pedepsiti.
Prietenii tai politici, mici, rosii si competenti, vor exact contrariul. Liniste, coruptie cat mai legala si generalizata. Procurorii si judecatorii nu trebuie "sa mananca si gura lor" ?
Ce naivi (ca sa nu zic prosti) trebuie sa fie unii ca sa creada ca toata mafia e doar intr-o parte a baricadei. Ditamai barna din propriul ochi a devine brusc invizibila cand e vorba de oportunitatea de a mai fura cate ceva.
Hai culca-te la loc, a fost un efort prea mare pt tine sa citesti randurile astea.
http://stiri.rol.ro/Liberalul-Nelu-Iordache-incoltit-pentru-datorii-catre-bugetul-de-stat-348892.html
Atunci cand este arestat/acuzat unu' ca Nelu Iordache, care a facut afaceri banoase pe timpul tuturor guvernelor, papagali ca tine sar in sus de trei metri cum ca "mafia portocalie".
E bine ca pe vremea lui Nascase nu mai erau astfel de "incidente". De aseamenea, este ca bine ca atunci cand vor veni ingerii USL-isti la putere, nu vor mai exista astfel de "incidente" si justitia va "libera", asa cum a fost si pe vremea lui Nascase si a lui Iliescu cel sarac si cinstit.
Asta e valabil si pentru "omul de bine" evoque, care numai pe hotii din PDL ii vede. Ceilalti hoti, cei din USL sunt, asa cum am mai spus, doar niste victime inocente ale odiosului dictator Basescu.
De fapt ce sa ceri de la niste papagali...
Roata se invarte si cand musti mana cu care ai fost crescut primesti palme.
Rau este ca tara este plina de asemenea indivizi in toate partidele, insa pdl-uil sub semnul austeritatii a fost cel mai mare promotor de astfel de talente.
Blue air are datorii mari la aeroporturile astea si este foarte putin probabil sa le achite, acum ca patronul e la DNA...