VIDEO Sorin Blejnar si Codrut Marta, urmariti penal pentru evaziune fiscala

de Corina Ionel     HotNews.ro
Miercuri, 1 august 2012, 14:28 Dosare Anticoruptie


Procurorii DIICOT Brasov au inceput urmarirea penala in cazul fostului sef al ANAF Sorin Blejnar si a fostului sau consilier Codrut Marta, intr-un dosar in care sunt acuzati de complicitate la evaziune fiscala si sprijinire a unui grup infractional organizat, informeaza Mediafax.

Sorin Blejnar a fost audiat miercuri de procurorii DIICOT. Fostul sef al Fiscului a fost la sediul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) Brasov, unde procurorii i-au prezentat acuzatiile din acest dosar.

Sorin Blejnar si Codrut Alexandru Marta sunt acuzati in acest dosar de sprijinire a unui grup infractional organizat si complicitate la evaziune fiscala. Procurorii DIICOT sustin, intr-un comunicat de presa citat de Agerpres, ca in perioada martie-iulie 2010, inculpatii Cecilian Morcov, Andrei Kelemen, Peter Sztufliak, Claudiu Monea, Dorel Ciobanu si Salvatore Cuccina au constituit un grup infractional organizat, cu legaturi transfrontaliere, la care au aderat alte 20 de persoane, cetateni romani, italieni si maghiari, specializat in activitati de evaziune fiscala cu combustibili.

Activitatea infractionala a gruparii fost sprijinita de catre invinuitii Codrut Alexandru Marta (38 de ani) si Sorin Blejnar (41 de ani), precum si de catre inculpatii Monea Claudiu si Ciobanu Dorel, din cadrul DJAOV Brasov, sustin procurorii.

Potrivit DIICOT, membrii gruparii au obtinut beneficii financiare considerabile prin sustragerea de la plata accizei aferente cantitatii de peste 5.000 tone de motorina achizitionata in regim suspensiv, combustibil comercializat pe piata interna.

Motorina era achizitionata in regim suspensiv de la plata accizelor, urmand a fi livrata intracomunitar in Polonia. In realitate, combustibilul era revandut prin statiile de distributie de carburanti sau direct utilizatorilor finali, pe teritoriul Romaniei.

DIICOT informeaza ca "in sarcina invinuitilor Marta si Blejnar se retine ca au acordat sprijin grupului infractional organizat in operatiunile de obtinere a autorizatiei de antrepozit fiscal si au blocat orice control sau inspectie fiscala la societatile comerciale utilizate de catre membrii gruparii, care ar fi putut conduce la stabilirea situatiei fiscale complete si corecte a antrepozitarilor. In aceasta modalitate, bugetul de stat a fost prejudiciat cu suma de aproximativ 22.000.000 lei, reprezentand TVA si accize".








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



























5147 vizualizari

  • -7 (23 voturi)    
    Nu se poate (Miercuri, 1 august 2012, 14:38)

    evoque [utilizator]

    asa ceva, cum preabunul si cinstitul blejnar, cel laudat de presedintele suspendat basescu sa fie cercetat de procurori. Nu, nu se poate, aici este mana usl.
    • +13 (21 voturi)    
      . (Miercuri, 1 august 2012, 14:53)

      adi.i [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Daca Blejnar si alti apropiati ai presedintelui vor fi judecati si condamnat, atunci e inca o dovada ca justitia, in mare parte, functioneaza.

      Faptul ca e apropiat al presedintelui, va fi un plus pentru Basescu si nu pt USL.
      • +1 (5 voturi)    
        daca te inconjori de hoti (Miercuri, 1 august 2012, 15:28)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui adi.i

        nu e un avantaj pentru tine .

        da , e un + ca sunt judecati , dar tot e un - pentru ca sunt hoti .
      • +2 (6 voturi)    
        da? (Miercuri, 1 august 2012, 15:31)

        ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui adi.i

        faptul ca cineva dintre apropiati e cercetat, e tot un plus - justitia e impartiala si functioneaza.
        faptul ca nimeni dintre apropiatii lui nu e cercetat, ar fi tot un plus? - inseamna ca are in preajma oameni onesti.
        astea doua se bat cap in cap! ok, pe-a doua n-ai zis-o. inteleg ca nu esti de acord cu ea.
        ce mi-as mai dori eu inca vreo cateva plusuri pentru basescu: in traducere- sa-i vad cercetati pe videanu, anastase, ritzi, udrea, etc.
      • -2 (8 voturi)    
        este un mare minus (Miercuri, 1 august 2012, 15:51)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui adi.i

        in bugetul tarii creat de niste nemernici care se bat cu caramida in piept ca sunt cinstiti.
        Este un mare minus pentru basescu ca a sustinut si sustine asemenea oameni.
        Este egal cu zero pentru usl.
        Poate fi un plus pentru justitie, asta ramane de vazut.
      • -5 (11 voturi)    
        Hahah (Miercuri, 1 august 2012, 16:11)

        Speedster [utilizator] i-a raspuns lui adi.i

        Da pentru basescu este un lucru bun ca 87.5% din populatia care voteaza il doreste demis.

        Acum daca cineva se isi face nevoile pe fata lui pun pariu ca o ii vina in cap vreo tampenie si o sa spuna ca acele excremente de pe fata lui sunt niste lucruri de care trebuie sa fie mandru si se va considera un castigator.
    • -9 (15 voturi)    
      Ce naiba... (Miercuri, 1 august 2012, 15:07)

      Speedster [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Nu ti-e rusine, vb de Blejnar aici, este totul o inscenare a USL. Stai sa il chemam pe Basicu la Cotroceni sa ii lamureasca pe procurori.
    • +9 (15 voturi)    
      Mai degraba nu (Miercuri, 1 august 2012, 15:21)

      berger [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Este mana Justitiei. Asta doare cel mai tare. De ce crezi ca brusc s-a schimbat majoritatea in Parlament si a trecut PDL de parte USL. Mafiotii s-au regrupat in fata pericolului. E trist sa ii vezi pe "ai tai" ca aparandu-se pe ei, ii apara acum si pe "ailalti", eh?
      Dar intr-o privinta ironia ta inceteaza sa mai fie ironie: faptul ca Justitia a trecut orbeste la actiune, asta da, este probabil mana lui Traian Basescu.
      O fi strigat Blejnar: ma, stai ma, ca sunt eu, Lascarica! Ce dracu, nu ma vezi??? Si degeaba!
      • +2 (4 voturi)    
        justitia (Miercuri, 1 august 2012, 15:40)

        ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui berger

        justitia e pe plus.
        cei ce au numit si sustinut oameni incompetenti/necinstiti (daca justita va dovedi asta), n-au cum sa fie tot pe plus. ai girat pentru un hot - ai o parte de vina. mai mica sau mai mare, insa clar, o vina si nu un merit!
        • +1 (3 voturi)    
          Nu sunt de acord (Miercuri, 1 august 2012, 17:01)

          berger [utilizator] i-a raspuns lui ioan16

          As putea fi de acord daca ai putea sa imi explici acel "a gira"... Daca inseamna a participa activ la furt, a fi complice, atunci da iti dau dreptate.
          Daca nu inseamna asta, atunci nu iti dau dreptate. E intotdeauna dificil cand recomanzi pe cineva, mai ales daca ai opozitie inalta. Mi s-a intamplat si mie sa gresesc cand am recomandat sau numit pe cineva, adica s-a dovedit in final ca a fost o greseala - de oamenii au tentatii care ii pot schimba. La scara unei firme private consecintele nu sunt oricum la fel de puternice cum sunt la scara unui stat. Insa in fond acelasi lucru se intampla, se strica imaginea celui care recomanda sau numeste. Trebuie sa conduci oameni ca sa intelegi ce vreau sa spun.
          • 0 (2 voturi)    
            incercare de explicatie. (Miercuri, 1 august 2012, 17:19)

            ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui berger

            pe exemplul tau, ai scris: "adica s-a dovedit in final ca a fost o greseala".
            admiti ca fost o greseala.
            mica sau mare, e greseala nu merit.
            daca iti asumi rezultatul activitatii oamenilor numiti de tine atunci iti asumi si reusitele si esecurile.
            daca spui "faptul ca Justitia a trecut orbeste la actiune, asta da, este probabil mana lui Traian Basescu" atunci si actiunile celorlalte institutii sau persoane sunt tot "mana ta". inclusiv blejnar.
            sau varianta cealalta: n-ai legatura nici cu blejnar, nici cu justitia.
            mai e varianta: "ce-i bine e maritul meu, ce-i rau n-am nici un amestec" dar presupun ca nu o sustii. (unui om care ar gandi asa, recunosc, n-as fi in stare sa explic nimic)
      • -3 (5 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 1 august 2012, 15:51)

        JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui berger

        dar de ce dupa atatia ani de cand T.B este la Cotroceni, abia acum a inceput justitia sa isi faca treaba ? (nu contest ca nu isi face). Daca mana lui T.B. este in spatele justitiei cum spui, te cam dai de gol. Justitia nu ar trebui sa fie in mana nimanui. Lupta nu se da ca justitia sa fie libera, ci se da pentru cine sa o controleze. Daca justitia noastra era asa de oarba, independenta si eficienta, mecanismul MCV ar fi fost ridicat de mult. Eu intrevad ca tema "justitiei independente" va fi tema principala de campanie a PDL la alegerile parlamentare din toamna. Vom vedea.
        • +2 (4 voturi)    
          de multi ani (Miercuri, 1 august 2012, 16:49)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          au inceput sa fie arestati in toate partidele, inclusiv in pdl. Asa ca nu mai faceti acuzatii degeaba, orice ii puteti reprosa lui Basescu dar ca nu a lasat Justitia sa isi faca treaba nu.
      • -3 (9 voturi)    
        nu cred (Miercuri, 1 august 2012, 15:56)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui berger

        si nu am sa cred niciodata in basescu justitiarul.
        Basescu a sustinut si promovat o sleahta de hoti care pozau in cinstiti.
        Este drept ca nu exista turma fara oi negre, insa sub fundul lui Basescu stau multe nereguli, incepand cu averea personala, a familiei, a prietenilor, a "sustinatorilor" pdl tinuti in brate de presedinte.
        Sunt destule motive sa nu cred in Basescu-justitiarul.
        • +2 (2 voturi)    
          Basescu justitiarul (Miercuri, 1 august 2012, 17:09)

          berger [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Hahaha, sper sa nu-si ia chilotii peste strampi!
          Nu veni te rog cu imbucaturi mestecate. Case, averi, chestii-socoteli! Sa aiba, si da Doamne sa avem toti! Important e cum le-a dobandit. Ca uite, Iliescu n-are case si averi, dar asta nu inseamna ca e sarac si cinstit. Inseamna doar ca e sarac (ehei, si cati dintre votantii lui si-ar dori sa fie macar jumatate din cat de sarac e Iliescu : )) .
          • 0 (0 voturi)    
            O tara (Joi, 2 august 2012, 12:19)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui berger

            "O tara bogata inseamna oameni bogati"
            Ex-regele Husein al Iordaniei, spunea acest lucru.
            Cum, se poate face sau cum a facut el asta: a redus taxele si impozitele si nu a oferit foarte multa asistenta sociala.
            La noi cu politicienii si cu fmi nu se poate discuta de asa ceva.
    • +9 (11 voturi)    
      tipic pt uslamisti (Miercuri, 1 august 2012, 15:52)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      basescu nu l-a laudat niciodata pe blejnar. faptul ca acum blejnar este anchetat dovedeste ca "justitia lui basescu" este corecta.
      • 0 (0 voturi)    
        si atunci (Miercuri, 1 august 2012, 23:54)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        daca nu l-a laudat de ce il mentinea in functie?! Doar pentru ca era regina? sau pentru ca fiind atat de competent a umplut multe buzunare, tare as vrea sa vedem pe unde sau dus bani din grupul cinstit a lui blejnar.
      • 0 (0 voturi)    
        si atunci (Miercuri, 1 august 2012, 23:54)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        daca nu l-a laudat de ce il mentinea in functie?! Doar pentru ca era regina? sau pentru ca fiind atat de competent a umplut multe buzunare, tare as vrea sa vedem pe unde sau dus bani din grupul cinstit a lui blejnar.
    • +9 (9 voturi)    
      Nu preacinstitule, aici e mana justitiei! (Miercuri, 1 august 2012, 16:24)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Care mana a fost tinuta fortat la spate mult timp prin comenzi politice. Cati functionari de la putere ai vazut tu cercetati pe vremea PSD-ului? E, acum vezi de la toate partidele. E semn de normalitate. Si, stiu, e greu de digerat.
      • 0 (0 voturi)    
        ar fi (Joi, 2 august 2012, 8:34)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        un semn de libertate daca ar lamuri cei cu flota.
        Dar sunt convins ca o sa vina si ziua flotei si atunci o sa vedem daca doamna legata la ochi este la fel de justa la cantar.
        In romania ne lovim de foarte foarte multi ani de abuzurile puterii, indiferent de unde vine aceasta putere trebuie gasit echilibrul.
        Noi ca natie suntem latini si este greu sa fim echilibrati.
    • -7 (9 voturi)    
      Nu inteleg... (Miercuri, 1 august 2012, 16:29)

      Speedster [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Cum de ai doar -3 la feedback ? Pana acum trebuia sa ai cel putin -20... pffuai stai ca se face seara sa vezi cate minusuri iti primesti.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt unul (Joi, 2 august 2012, 8:36)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Speedster

        dintre cei mai vechi pe aici, iar la capitolul minusuri sunt campion.
  • +4 (4 voturi)    
    Accizele!!! (Miercuri, 1 august 2012, 15:52)

    daadaa [utilizator]

    Pai inainte de 2012 accizele pentru motorina erau de 358 euro/tona. Asta inseamna ca Blejnar & Co ar fi castigat la 5000 de tone, doar prin neplata accizelor 1790000 euro (un milion sapte sute nouazeci de mii). Tare, nu?
  • +1 (1 vot)    
    e mana USL (Miercuri, 1 august 2012, 16:58)

    cosminrs [utilizator]

    l'am auzit eu ieri pe Blejnar declarand asta.
    parca a facut si plangere nu stiu cui ca a intervenit in justitite..
  • 0 (0 voturi)    
    Pe marta unde il urmariti la telefon? (Miercuri, 1 august 2012, 21:58)

    dezamagitul [utilizator]

    A disparut si asta ca haisan ,de ce mai platim pe militeni securisti si vamesi cu salarii grase daca hotii pot fugi la orice ora..


Abonare la comentarii cu RSS
Contributors
Euractiv


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer
Proiect finantat de Uniunea Europeana
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei.

Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor.

Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania.
Dosare inchise cu sentinte definitive
Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de un act de coruptie? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by