Estrella Stefanescu, sef serviciu in CFR, a fost retinuta de DNA
Procurorii au efectuat perchezitii in acest caz si la Ministerul Transporturilor intr-o cauza in care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro, potrivit surselor citate.
Incepand in august 2010 pana in prezent, functionari din Ministerul Transporturilor, CN CFR SA au savarsit fapte de coruptie pentru favorizarea operatorului privat Regiotrans, care numai in 2011 a primit 182 milioane lei din subventii, iar 70% din suma s-a decontat pe relatia cu firmele controlate de Iorgu Ganea si Costel Comana, au aratat sursele citate.
Astfel, procurorii au constatat ca a fost fraudat bugetul de stat in privinta subventiilor publice.
Cei doi doreau sa transfere afacerile pe calea ferata in strainatate, prin circuite de spalare a banilor.
Aceleasi surse au precizat ca este vizata si Regionala Cai Ferate Brasov. Directorul Nicolau Costache ar fi implicat in luare de mita de la Fanea Vasile pentru favorizarea firmei acestuia Vest Construct in contractul de lucrari la Regionala Cai Ferate Brasov.
In cauza este vorba de infractiuni de mita, permiterea accesului la informatii nedestinate publicitatii in scopul acordarii unor contracte de catre Nicolau unor firme favorite pentru echipamente scoase la licitatie de CFR SA, dar si facilitarea preluarii unui numar cat mai mare de trasee de catre Iorgu Ganea de la CFR Calatori.
De asemenea, o persoana cu functie de conducere in cadrul CFR, Estrella Stefanescu, este suspectata ca a primit in mod repetat mita de la reprezentantii unei firme private din domeniul transportului feroviar, in schimbul sprijinului acordat pentru preluarea unor trasee.
Beneficiarii favorurilor ar fi oamenii de afaceri Costel Comana si Vasile Fanea, care au reusit in acest mod sa preia mai multe trasee operate anterior de CFR Calatori.
Pentru a-i favoriza pe cei doi, persoana respectiva, care ocupa o functie de sef serviciu in cadrul CFR, prezenta traseele operate de CFR Calatori ca fiind nerentabile. Dupa ce traseele erau preluate de operatorii privati, subventiile acordate de stat le reveneau acestora, in acest fel fiind prejudiciata societatea CFR Calatori.
Conform surselor, cei doi oameni de afaceri ar fi beneficiat si de informatii despre firmele concurente, astfel incat sa poata face oferte care sa le permita castigarea licitatiilor.
In schimbul sprijinului acordat, persoana care ocupa functia de sef serviciu ar fi primit mita in mod repetat. Mita consta in carburant pentru autoturismul personal, servicii turistice sau telefoane mobile performante, dar si in angajarea fictiva a copiilor sai, pe perioada determinata, la o societate privata de transport feroviar.
Un uriaș adormit ar putea ucide viața din oceane / Mark Zuckerberg și-a făcut de râs metaversul / Noi filme „Lord of The Rings” la orizont
Când vremea o ia razna pentru o lună - O „plimbare” virtuală printre extremele de frig și căldură în cele 12 luni ale anului
„Nu mai vorbiți veverițelor, că vă iau și vă prind de coadă și apoi mă excit”. Girl Up, rețeaua adolescentelor care luptă împotriva abuzurilor sexuale din școli
Zelenski spune că situația de pe front devine din cea în ce mai grea. Hanna Maliar: Rușii și-au desfășurat toate forțele pentru a încercui Bahmut
Răsturnare de situație în cazul morții Dariei Dughina. Un grup clandestin anti-Putin a ucis-o pe fiica lui Aleksandr Dughin, susține un fost deputat rus
Proiect finantat de Uniunea Europeana | |
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei. Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor. Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania. |
- 16 ani
- 15 ani 8 luni
- 15 ani 3 luni
- 11 ani 7 luni
- 11 ani 5 luni
- 4412 zile
- 4215 zile
- 3881 zile
- 3795 zile
- 3795 zile
- 7733 zile
- 4406 zile
- 5972 zile
- 6547 zile
- 3959 zile
- 3811 zile
- 6398 zile
- 5751 zile
- 6356 zile
- 3853 zile
- 4418 zile
- 6091 zile
- 6925 zile
- 5495 zile
- 5422 zile
- 6477 zile
- 6450 zile
- 3507 zile
- 4658 zile
- 6451 zile
- 3910 zile
- 3726 zile
- 4720 zile
- 5524 zile
- 5538 zile
- 6358 zile
- 5519 zile
- 3803 zile
- 3770 zile
- 4643 zile
- 6161 zile
- 4683 zile
- 5944 zile
- 4236 zile
- 6290 zile
- 4797 zile
- 3733 zile
- 3956 zile
- 5068 zile
- 3746 zile
- 3992 zile
- 6808 zile
- 5716 zile
- 5005 zile
Acestia primeau subventie conform numarului de calatori, care erau sau nu erau in tren, sa taiau bilete in prostie, banii primiti subventie compensau din plin pe cei pierduti pe biletele fara calatori.
capisci?