Livia Stanciu: Reformele din justitie nu sunt ireversibile, progresele pot fi revizuite in doua zile

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 30 octombrie 2014, 13:03 Dosare Anticoruptie


Livia Stanciu
Foto: Agerpres
Progresele realizate de justitie pot fi revizuite in doua zile, avertizeaza presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Livia Stanciu, intr-un interviu acordat agentiei France-Presse inaintea alegerilor prezidentiale din Romania.

Livia Stanciu a precizat ca si-ar dori ca progresele justitie sa fie ireversibile, "dar nu sunt atat de optimista, deoarece aceasta asa-zisa ireversibilitate poate fi revizuita in doua zile".

AFP o prezinta pe Livia Stanciu, presedintele Inaltei Curti din 2010, drept unul dintre cei mai respectati si mai de temut judecatori din Romania. "Actiunea sa energica a permis acestei instante sa-si restabileasca blazonul in lupta impotriva coruoptiei" iar ultimul raport al Comisiei Europene lauda bilantul "foarte bun" al acestei instante.

Iata mai jos interviul acordat pentru AFP:

Q: Care este, dupa parerea dvs, principala realizare a justitiei in acesti ultimi ani?

R: Tribunalele erau vazute in trecut ca obstacole in reforma justitiei. Cand am fost numita presedinte al Inaltei Curti, am gasit dosare inregistrate in 2002 ale caror verdicte nu fusesera inca pronuntate. Unul dintre scopurile mele a fost sa accelerez rezolvarea acestor cazuri, acordand prioritate mai intai dosarelor cele mai vechi, care riscau sa fie prescrise. In ultimii ani, Inalta Curte a pronuntat condamnari in numeroase dosare de mare coruptie, respectiv doua in 2010, 15 in 2011, 20 in 2012 si 9 in 2013. O alta realizare importanta este faptul ca oamenii au inceput sa aiba incredere in justitiei, desi mai sunt multe lucruri de facut.

 Q: Este reforma justitie ireversibila?

R: Mi-as dori, sincer, sa fie, dar nu sunt atat de optimista, deoarece aceasta asa-zisa ireversibilitate poate fi revizuita in doua zile. Multe depind de persoanele care conduc justitia si de dorinta lor de a continua aceste reforme. Am vazut reactiile anumitor oameni politici care au depasit adeseori limitele admisibile ale unui discurs politic (...) si care au reprezentat de maniera indirecta atacuri fata de activitatea procurorilor sau judecatorilor.

Q: Va temeti ca justitia ar putea fi implicata in jocuri politice?

R: De cand sunt presedinte al Inaltei Curti, nici eu si nici colegii mei nu ne-am confruntat vreodata cu cazuri in care cineva sa ne spuna: "dati acest verdict in acest dosar". Daca vreodata cineva va dori ca acest lucru sa se schimbe, ne vom afirma pozitia: justitia trebuie sa continue sa lucreze fara sa tina cont de jocurile politice. Inalta Curte nu se pronunta asupra unui caz sau altul in functie de alegeri sau de nu stiu care alte evenimente de pe scena politica.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





























8817 vizualizari

  • +19 (21 voturi)    
    cu alte cuvinte... (Joi, 30 octombrie 2014, 13:20)

    liviu_ [utilizator]

    vreti sa ne întoarcem 15-20 de ani in urma?! votati ponta!
  • +19 (19 voturi)    
    Felicitari (Joi, 30 octombrie 2014, 13:22)

    EMP [utilizator]

    Doamna Stanciu, in ultimele saptamani am vazut mai multe declaratii care va apartin si trebuie spus ca toate v-au facut cinste. Ma bucur ca o persoana ca dvs. se afla in fruntea Inaltei Curti. Aveti dreptate, progresele nu sunt in nici un caz ireversibile, dar avem nevoie de magistrati ca dvs. pentru a le mentine.
    • +6 (6 voturi)    
      DA! (Joi, 30 octombrie 2014, 14:38)

      Mita Beciuklista [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      In locul finului prim-mitomanului, incompetentul Cazanciuk, ar trebui ca Doamna Stanciu sa ne fie Ministru al Justitiei.
  • +9 (11 voturi)    
    IREVERSIBILA (Joi, 30 octombrie 2014, 13:25)

    Daniels22026 [utilizator]

    Desi toti ne temem, haideti sa fim rezonabili. Independenta justitiei este ireversibila.

    Uslamistii se grabesc, ca sa scape de puscarie. Vor actiona brutal, in stil mafiot, ca de obicei. Dar sistemul nu mai este ce-a fost. Majoritatea magistratilor sint tineri valorosi, ambitiosi, promovati pe criterii profesionale si morale. Oamenii astia nepatati nu se vor lasa angrenati in mafie, asa, dintr-o data, la unison. Magistratii actuali, spre deosebire de dinozauri, sint caracterizati de respect fata de sine si rezultate palpabile, concrete. De aceea magistatii 2014 NU vor renunta de bunavoie la independenta justitiei. Va fi o lupta grea, cumplita. De aceea uslamistilor le va fi imposibil sa actioneze pe furis. Toata lumea e cu ochii pe uslamisti. Vor face erori si gafe. Iar opinia publica, chiar si cea uslamista, vede si judeca. Unii mai incet, dar judeca sau copiaza opinia majoritara. Rezultatul e acelasi. Simpatia fata de justitie este o realitate incontestabila.

    Daca va fi cazul, va curge si singe. Dar independenta justitiei este cu adevarat IREVERSIBILA. Plus ca mai sintem si noi pe-aici, populatia neuslamizata, strainatatea, lumea civilizata si libera.

    Repet, la nevoie va curge singe, dar independenta justitiei nu mai poate fi anihilata.
    • +8 (8 voturi)    
      Suna foarte optimist si, sincer as vrea sa te cred (Joi, 30 octombrie 2014, 13:40)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Atata doar ca Romania este (si va fi - zic eu "optimist") mereu surprinzatoare!
    • +10 (10 voturi)    
      e complicat cu "magistratii actuali" (Joi, 30 octombrie 2014, 14:05)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      unora ar trebui sa le facem statui la fiecare colt de strada;

      dar avem inca f. multe instante unde solutia in dosar e un fel de 6 din 49, depinde de complet;

      uite un exemplu: Voiculescu a cerut anularea sentintei prin care a fost condamnat la CAB; dosarul e judecat de Dan Lupascu si Viorica Costiniu, 2 magistrati cu reputatii infioratoare; astia pot anula sentinta pronuntata de colegii lor Bogdan si Mihalcea, il pot elibera pe Voiculescu, il pot lasa cu 60 mil. euro in buzunar; ar iesi scandal dar nu ar curge sange; mai ales daca dupa prezidentiale psd ar avea tot: guvern, parlament, presedinte.
      • +2 (2 voturi)    
        Neglijezi (Joi, 30 octombrie 2014, 14:20)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Sistemul nu e perfect?! Si ce daca. E perfectibil.

        Neglijezi (de exemplu) interceptarile. Magistratii corupti au renume prost, au reclamatii, sint suspecti si mereu creeaza suspiciuni. Deci sistemul are ac de cojocul lor.

        Hai sa mai privim si partea plina a paharului. Nu e dracul chiar asa de negru.
        • +2 (2 voturi)    
          ai dreptate (Joi, 30 octombrie 2014, 14:48)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          trend is our friend :)
    • +2 (2 voturi)    
      Pumnul in gura (Joi, 30 octombrie 2014, 20:40)

      UsLamistul [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Sa nu uitam ca cei de acum sunt vajnicii urmasi ai celor din '46. Si au si metodele alora!
      In "doua zile" se face o "liniste" si pe net si in presa, in asa fel incat nu o sa stim nimic din ce se va intampla! Asta e pericolul real: absenta informatiei si a libertatii de expresie! De aici incolo, totul e simplu. Mai ales cand nu ai nimic, nici bun-simt, nici educatie, nimic !
  • -25 (25 voturi)    
    Adica doamna inchizitoare (Joi, 30 octombrie 2014, 13:27)

    xrogo [utilizator]

    ne atrage atentia cu cine sa nu votam,asa,pe la colt,ca vezi doamen justitia este in pericol!!!
    • +12 (12 voturi)    
      Hai pa! (Joi, 30 octombrie 2014, 13:41)

      FPop2013 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Hai pa, rubedenie de mazare & oprisan! Pa!
    • +10 (10 voturi)    
      Mai draga, (Joi, 30 octombrie 2014, 13:51)

      nicTM [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Tu chiar esti inteligent, sa zicem. Da, doamna Livia Stanciu chiar ne spune indirect cu cine sa NU votam, adica PDSR.
      Orice om lucid din tara asta intelege ca dracu' se imbraca in rosu, cu trei trandafiri in frunte.
      Si dupa cum spunea un cititor mai devreme, da, cred ca va curge si sange daca va fi nevoie pentru ca progresul din justitie sa nu fie reversibil.
    • +8 (8 voturi)    
      pt cei ca tine ce nu inteleg . DA, ti-a spus-o (Joi, 30 octombrie 2014, 14:14)

      linarel [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      verde in fata .

      Tu vrei sa fim ca in vest dar sa facem ca si in est .
      Nu se poate .......Ori, ori
    • 0 (0 voturi)    
      pai ESTE ! (Joi, 30 octombrie 2014, 20:10)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Chiar este in pericol :) ai dovezi zilnice de la amicii tai. asa ca, daca abia acum ai aflat, fa-ti un bine si voteaza Macovei spre exemplu.
  • +2 (8 voturi)    
    Sigur ca este in pericol (Joi, 30 octombrie 2014, 13:41)

    bancheru83 [utilizator]

    Da tu bineinteles ca asta iti si doresti..ai vreun contract sau o licitatie de la stat?nu poti dormi bine dimineata pe la 5,6?voteaza l pe ponta!!!
  • +6 (6 voturi)    
    "Reformele din justitie nu sunt ireversibile"... (Joi, 30 octombrie 2014, 14:16)

    translativus [utilizator]

    .....intr-un sistem politic in care escrocii si complicii lor fac legile !
    Aceasta este marea minciuna numita "democratie parlamentara", in fapt, un sistem politic ticalos si dusmanos la adresa poporului.

    Singura solutie este inlocuirea lui cu Meritocratia naturala, rezultata din sistemul de administrare a statului prin contract.
  • +8 (8 voturi)    
    Mda (Joi, 30 octombrie 2014, 14:24)

    Miscarea Focul Dacic [utilizator]

    Dacă cineva își va permite să se atingă de DNA, de Justiție în general, va fi REVOLUTIE. Atat!


Abonare la comentarii cu RSS
Contributors
Euractiv


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer
Proiect finantat de Uniunea Europeana
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei.

Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor.

Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania.
Dosare inchise cu sentinte definitive
Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de un act de coruptie? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by