UPDATE DNA face perchezitii in 22 de locatii din Bucuresti, Cluj, Ilfov, Galati / Este vizat omul de afaceri Calin Mitica

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 28 octombrie 2014, 9:49 Dosare Anticoruptie


Procurorii DNA fac marti perchezitii in 22 locatii situate in Bucuresti si in judetele Cluj, Ilfov, Galati, intr-un dosar care priveste fapte de coruptie in epicentrul carora s-ar afla omul de afaceri Calin Mitica. Potrivit DNA, Calin Mitica ar fi manipulat mai multe licitatii la compania de productie a sarii Salrom in favoarea companiei sale de transport feroviar Transferoviar Grup in detrimentul CFR Marfa. De asemenea, DNA il acuza pe Calin Mitica de corupere a unor oficiali din conducerea CFR Calatori pentru a acorda contracte de reparatii companiei sale Remarul 16 Februarie SA.

Astfel, Calin Mitica e acuzat ca a constituit un grup infractional organizat, alaturi de Kinga Mădărăşan şi Ştefan Adriian.

Care sunt acuzatiile DNA la adresa lui Calin Mitica:

    - obţinerea atribuirii, de la autorităţile publice contractante SNTFC CFR CĂLĂTORI SA , Societatea Naţională a Sării SALROM SA, CNCF CFR SA – Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi, Salina Ocna Dej şi de la alte structuri ale companiilor şi societăţilor naţionale menţionate, a unor contracte de lucrări şi servicii, pe criterii clientelare, prin fraudarea procedurilor de achiziţie publică;
    - obţinerea de la entităţile descrise, a atribuirii unor contracte de lucrări şi servicii, în condiţiile în care societăţile comerciale controlate de Călin Mitică nu deţineau capacitatea tehnică şi economică de a efectua lucrările şi serviciile contractate; 
    - obţinerea atribuirii, de la companiile şi societăţile naţionale indicate, a decontării unor lucrări şi servicii neefectuate;
    - atribuirea, în favoarea firmelor controlate de Călin Mitică, a unor lucrări şi servicii supraevaluate sau care nu prezentau nicio utilitate pentru autorităţile contractante;
    - obţinerea protecţiei şi sprijinului unor funcţionari publici cu funcţii de conducere, pentru împiedicarea efectuării oricăror verificări şi constatări privitoare la  neconformităţile existente în lucrările şi serviciile efectuate de entităţile controlate de Călin Mitică;
    - acapararea unei cote de piaţă cât mai mari, pe criterii clientelare şi prin corupţie, în ceea ce priveşte lucrări şi servicii atribuite de companiile şi societăţile naţionale menţionate. În acest sens, membrii grupului infracţional organizat au acţionat sistematic pentru fraudarea procedurilor de achiziţie publică şi pentru obţinerea de informaţii confidenţiale privitoare la ofertele şi capacitatea tehnică a firmelor concurente;
- membrii grupului infracţional au acţionat sistematic pentru asigurarea obedienţei funcţionarilor cu funcţii de conducere, din cadrul Societăţii Naţionale a Sării SALROM SA, în scopul de a îi determina pe aceştia să atribuie o cotă cât mai mare din serviciile de transport feroviar în favoarea SC TRANSFEROVIAR GRUP SA, prin dezavantajarea flagrantă a concurentului SNTFM CFR MARFĂ SA, în pofida faptului că, în numeroase situaţii, SNTFM CFR MARFĂ SA  practica preţuri mai avantajoase decât cele propuse de firma controlată de Călin Mitică;
    - Călin Mitică, Mădărăşan Kinga şi Ştefan Adriian au acţionat sistematic pentru eliminarea SNTFM CFR MARFĂ SA, de pe piaţa serviciilor de transport de sare, urmărind constant limitarea accesului operatorului naţional de transport feroviar de marfă, la astfel de servicii, prin mijloace frauduloase;
    - în situaţiile în care membrii grupului infracţional organizat nu reuşeau să determine descalificarea abuzivă a ofertelor SNTFM CFR MARFĂ SA, aceştia au acţionat pentru a-i coopta pe conducătorii SALROM SA, în încercarea de perfectare a unor înţelegeri neconcurenţiale cu reprezentanţii  operatorului naţional de transport feroviar de marfă, pentru împărţirea volumelor de transport, cu ştiinţa şi acordul conducătorilor SALROM SA, în dispreţul total al normelor legale privind achiziţiile publice;
    - Călin Mitică a efectuat demersuri sistematice pentru a obţine atribuirea, în condiţii total nelegale, a unor servicii de reparaţii şi recondiţionări, atribuite de SNTFC CFR CĂLĂTORI SA, în favoarea SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA, deşi operatorul economic privat nu deţinea capacitatea tehnică şi economică de a efectua serviciile. În acest sens, Călin Mitică a acţionat pentru coruperea funcţionarilor publici însărcinaţi cu atribuirea contractelor. Mai mult, pentru a asigura posibilitatea SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA de a participa la procedurile de atribuire, Călin Mitică a determinat mai mulţi funcţionari publici din cadrul AFER să efectueze recepţii şi omologări abuzive, nelegale, pentru a ascunde incapacitatea SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA de a efectua serviciile respective, precum şi lipsa dotărilor tehnice necesare.

Dare de mită Mihuţ Georgel SC MICDALI SRL
    - dare de mită, în formă continuată, prev. de art. 290 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 6 din Legea nr. 78/2000 şi art. 35 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 Cod penal, constând în dispunerea remiterii repetate a unor sume de bani către Mihuţ Georgel, directorul Salinei Ocna Dej. Remiterea sumelor de bani a fost efectuată indirect, într-o formă disimulată, prin decontarea de către SC TRANSFEROVIAR GRUP SA a unor facturi fictive, emise de SC MICDALI  SRL. Transferarea sumelor, ca mită, a fost efectuată în legătură cu îndatoririle de serviciu ale numitului Mihuţ Georgel, respectiv pentru ca acesta să îndeplinească, să nu îndeplinească sau să urgenteze îndeplinirea unor acte care intrau în îndatoririle sale de serviciu, sau să îndeplinească acte contrare acestor îndatoriri, toate aceste demersuri vizând avantajarea ilicită a intereselor de afaceri ale SC TRANSFEROVIAR GRUP SA.
    Din analiza operaţiunilor efectuate în contul bancar al SC MICDALI SRL, rezultă că, la datele de 22.06.2012, 16.10.2012, 11.12.2012, 08.03.2013, 08.04.2013 şi 02.08.2013, SC TRANSFEROVIAR GRUP SA a virat în acest cont sumele de 11.068,24 lei, 11.323,18 lei, 11.272,59 lei, 10.911,50 lei, 10.826 lei şi 11.055,28 lei, în total 66.456,79 lei.
       

    Spălare de bani SC MICDALI SRL Mihuţ Georgel
    - spălare de bani, în formă continuată, prev. de art. 29 alin. 1 lit. a din Legea nr. 656/2002, republicată, cu aplicarea art. 35 alin. 1 Cod penal şi art. 5 alin. 1 Cod penal, în legătură cu SC MICDALI SRL, constând în dispunerea, în mod repetat, a transferului unor sume de bani, din contul bancar al SC TRANSFEROVIAR GRUP SA, în contul bancar al SC MICDALI SRL, cunoscând că aceste sume de bani provin din săvârşirea infracţiunii de dare de mită, în formă continuată, în scopul ascunderii şi disimulării originii ilicite a acestor sume de bani. Disimularea a fost realizată prin decontarea, de către SC TRANSFEROVIAR GRUP SA, a unor facturi fictive emise de SC MICDALI SRL, în care erau atestate operaţiuni economice nereale. Destinatarul real al acestor sume de bani nu a fost SC MICDALI SRL, ci Mihuţ Georgel.
    Au fost identificate şase asemenea transferuri, în perioada 22.06.2012 – 02.08.2013, în sumă totală de 66.456,79 lei.
   
    Dare de mită Gavriş Teodor Alexandru  SC TEVPAG PLAN SRL
    - dare de mită, în formă continuată, prev. de art. 290 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 6 din Legea nr. 78/2000 şi art. 35 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 5 alin. 1 Cod penal, constând în dispunerea remiterii repetate a unor sume de bani către Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi, ulterior,  director de tracţiune în cadrul SNTFC CFR CĂLĂTORI SA. Remiterea sumelor de bani a fost efectuată indirect, într-o formă disimulată, prin decontarea de către SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA a unor facturi fictive, emise de SC TEVPAG PLAN  SRL. Transferarea sumelor, ca mită, a fost efectuată în legătură cu îndatoririle de serviciu ale numitului Gavriş Teodor Alexandru, respectiv pentru ca acesta să îndeplinească, să nu îndeplinească sau să urgenteze îndeplinirea unor acte care intrau în îndatoririle sale de serviciu, sau să îndeplinească acte contrare acestor îndatoriri, toate aceste demersuri vizând avantajarea ilicită a intereselor de afaceri ale SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA.
    Din analiza operațiunilor efectuate în contul bancar deţinut de SC TEVPAG PLAN SRL Bucureşti rezultă că societăţile comerciale controlate de Călin Mitică, respectiv SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA Cluj Napoca, SC TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI SRL Bucureşti şi UVA Aiud, au efectuat plăţi, în contul acestei societăţi comerciale, după cum urmează : 73.386,30 lei la 14.12.2012, 50.000 lei la 28.01.2013, 50.000 lei la 15.02.2013, 25.000 lei la 08.03.2013, 30.000 lei la 22.04.2013, 10.000 lei la 23.04.2013, 50.000 lei la 21.05.2013, 31.392 lei la 16.09.2013, 22.500 lei la 25.09.2013, 22.500 lei la 03.10.2013, 12.000 lei la 06.11.2013, 30.000 lei la 25.04.2014 şi 81.000 lei la 16.06.2014 (în total 487.778,30 lei).
   
    Abuz în serviciu atribuire şi derulare R7 PP cu Gavriş Teodor Alexandru
    - instigare la abuz în serviciu, prev. de art. 47 Cod penal rap. la art. 132  din Legea nr. 78/2000, raportat la art. 297 alin. 1 Cod penal, constând în determinarea numitului Gavriş Teodor Alexandru, director de tracţiune în cadrul SNTFC CFR CĂLĂTORI SA, să îşi îndeplinească în mod defectuos atribuţiile de serviciu, cauzând prin aceasta o vătămare a drepturilor şi intereselor legitime ale SNTFC CFR CĂLĂTORI SA. În concret, la instigarea lui Călin Mitică, Gavriş Teodor Alexandru a  participat la atribuirea, în condiţii nelegale, a serviciilor ,,Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro SR 20D- Reparaţii grup  Power Pack, echipat cu motoare Diesel MTU 6 R TD 13 H şi cutie de viteze ZF Ecomat 5 HP 600R (143/2013 n)”, în valoare maximă de 220.990.260 lei, către SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA, precum şi la derularea raporturilor contractuale, în cazul acestor servicii, în condiţii vădit dezavantajoase pentru SNTFC CFR CĂLĂTORI SA. Gavriş Teodor Alexandru a determinat, în mod repetat, recepţionarea unor automotoare, ale căror reparaţii nu fuseseră efectuate în conformitate cu prevederile contractuale şi obligaţiile din caietul de sarcini.
Practic, SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA nu deţinea capacitatea tehnică şi economică de a efectua revizia respectivă, nici la momentul atribuirii serviciilor, nici pe parcursul derulării raporturilor contractuale, fapt cunoscut de către Gavriş Teodor Alexandru.
Acţiunile infracţionale, vizând obţinerea atribuirii contractului şi derularea acestuia în condiţii favorabile intereselor operatorului privat, au avut loc în perioada octombrie 2013 – octombrie 2014.
Gavriş Teodor Alexandru a negociat o înţelegere ilegală între SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA şi SC SERVICE FAUR SA Bucureşti(disimulată prin încheierea unor acte fictive între cele două firme), conform căreia firma din Bucureşti a executat, parţial, serviciile contractate de operatorul economic din Cluj Napoca.
În acest sens, Gavriş Teodor Alexandru a încasat sume de bani, prin intermediul SC TEVPAG PLAN SRL, şi de la SC SERVICE FAUR SRL. 

    Spălare de bani SC TEVPAG PLAN SRL cu Gavriş Teodor Alexandru
    -  spălare de bani, în formă continuată, prev. de art. 29 alin. 1 lit. a din Legea nr. 656/2002, republicată, cu aplicarea art. 35 alin. 1 Cod penal şi art. 5 alin. 1 Cod penal, în legătură cu SC TEVPAG PLAN SRL, constând în dispunerea, în mod repetat, a transferului unor sume de bani, din contul bancar al SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA, în contul bancar al SC TEVPAG PLAN SRL, cunoscând că aceste sume de bani provin din săvârşirea infracţiunii de dare de mită, în formă continuată, în scopul ascunderii şi disimulării originii ilicite a acestor sume de bani. Disimularea a fost realizată prin decontarea, de către SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA, a unor facturi fictive emise de SC TEVPAG PLAN SRL, în care erau atestate operaţiuni economice nereale. Destinatarul real al acestor sume de bani nu a fost SC TEVPAG PLAN SRL, ci Gavriş Teodor Alexandru.
Au fost identificate 13 asemenea transferuri, în perioada 14.12.2012 – 16.06.2014, în sumă totală de 487.778,30 lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6895 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    cfr (Marţi, 28 octombrie 2014, 10:16)

    nimrod [utilizator]

    Dupa cum am mai spus, din punctul meu de vedere poa' sa-nchida pravalia ceferista chiar si maine. M-as simti razbunat pentru umilintele pe care le suport de decenii, ca si calator de Clasa intai de la comunistii astia grasi si rasi cu origini de Clasa a doua.
    • +1 (1 vot)    
      Te inteleg (Marţi, 28 octombrie 2014, 11:40)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      dar nu trebuie inchis CFR-ul, doar schimbata onor conducerea, pentru ca in Ro "pestele de la cap se impute".
      CFR-ul ramane de importanta strategica, dar si util pt f multi oameni, mai ales tineri, care nu au cum sa-si cumpere o masina.
      Ba chiar mai rau, idiotii astia de la cfr hotarasera sa desfiinteze o multime de trasee, pt ca - ziceau ei - nu sunt rentabile... Nu ca fura ei, si nu sunt in stare sa mentina macar... Noroc ca au aparut cateva companii private - sunt trasee pe care numai acestea din urma mai au trenuri. Pe alte trasee au scos electrificarea... Ce i-as mai trimite eu in judecata...
      • +1 (1 vot)    
        cfr (Marţi, 28 octombrie 2014, 13:09)

        nimrod [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        :) Cu tot respectul, nu cred că la CFR problema e doar cu şefii ci e una de mentalitate, de jos până sus. Băieţii ăştia, în general oameni cu origini deosebit de modeste, cred, ca şi cei de la Tarom, că structura în care lucrează există ca să-şi câştige ei salariul. De aia nu înţeleg ce se întâmplă şi se reped asupra călătorilor fără bilet. Cunosc bine funcţionarea şi mentalitatea în serviciul de transport feroviar de călători din Austria, Germania şi Elveţia, superlativul mondial în materie, da' ţin pentru mine concluziile şi observaţiile fiindcă nimic n-ar trebui să fie de moca şi pentru că, de fapt, ceferiştilor le "pute" de-a dreptul folosirea trenului. De altfel, de la un oarecare nivel, ca şi în poliţie, toţi au Merţ-uri şi nici măcar în străinătate nu călătoresc cu trenul, pe sănătosul principiu că ce nu ştii nu te supără.
        Cum nici miniştrii de resort nu-s mai breji, dă Doamne bine...


Abonare la comentarii cu RSS


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer
Proiect finantat de Uniunea Europeana
Proiectul "Implicare si simplificare. Instrumente online in sprijinul luptei anticoruptiei" este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Facilitatea de Tranzitie 2007/19343.01.11 - Consolidarea sprijinului societatii civile in lupta impotriva coruptiei.

Aceasta sectiune nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor.

Pentru eventuale informatii si sesizari legate de proiectele PHARE contactati: cfcu.phare@mfinante.ro

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei Europene in Romania.
Dosare inchise cu sentinte definitive
Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de un act de coruptie? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by