Potrivit documentului, in timpul mandatelor sale, Scripcaru si-a constituit un aparat administrativ la nivelul primariei format din persoane obediente care au actionat potrivit intereselor sale personale si nu ale unitatii administrativ teritoriale.
Procurorii spun ca Scripcaru a profitat atat de legatura cu fostul director RAT Brasov, persoana care executa intocmai ordinele sale, dar si de influenta pe care o exercita asupra acestuia, atat direct, cat si indirect prin intermediul Consiliului de Administratie, determinand decizii potrivit intereselor sale. Ulterior, in 2013, la conducerea RAT Brasov a venit inculpatul Cristian Radu care a continuat practicile nelegale pentru a castiga increderea si bunavointa lui Scripcaru.
Conform datelor din rechizitoriu, in privinta achizitionarii de catre RAT Brasov de autoturisme cu dotari de lux care erau folosite de Scripcaru, s-a ajuns la "situatia absurda" in care masina edilului sa aiba mai multi cai putere decat un autobuz.
"In aceste imprejurari directorul RAT Brasov a achizitionat succesiv 4 autoturisme marca Skoda, clasa de varf, pentru simplu motiv ca inculpatul Scripcaru George dorea sa schimbe modelul pe care-l utiliza cu noul model aparut, de fiecare data cu un motor mai puternic, ajungandu-se in situatia absurda ca 'masina primarului' sa aiba mai multi CP (cai putere) decat un autobuz aflat in proprietatea RAT Brasov. Pentru a da aparenta de legalitate acestor utilizari s-a intocmit un contract de comodat intre RAT si Primaria Brasov, care a fost prelungit cu acte aditionale la fiecare noua achizitie, societatea suportand toate cheltuielile rezultate din utilizarea autoturismului (impozite, asigurari, reparatii, revizii, dotari)", se arata in rechizitoriu.
DNA noteaza, totodata, ca, in 2004, dupa ce a devenit primar, George Scripcaru a refuzat sa utilizeze masina fostului primar si, neputand sa achizitioneze alta, date fiind limitele prevazute de lege, a cerut sa se achizitioneze in numele RAT Brasov un autoturism marca Skoda pe care sa-l utilizeze, ulterior dand dispozitii pentru achizitionarea altora, atunci cand aparea un model nou, pretinzand dotari de lux, care depaseau necesitatile uzuale ale RAT si pe care o autoritate sau institutie publica nu ar fi putut sa le solicite vreodata ca dotari ale autovehiculelor din parcul auto.
Printre dotarile de lux pe care masinile utilizate de primarul Brasovului le aveau, anchetatorii mentioneaza compartiment frigorific, volan de piele, sistem de navigatie, tapiterie de piele, senzori de parcare, scaune incalzite si sistem de sunet cu 10 difuzoare.
"Din (...) a rezultat faptul ca Scripcaru George a fost unicul utilizator al celor 4 autoturisme marca Skoda Superb achizitionate de RAT, acestea intrand in posesia angajatilor Regiei numai pentru revizii, reparatii curente, in masura in care un angajat (...) nu o prelua chiar el direct de la Primarie. Mai mult, in cazul ultimului autoturism Scripcaru George a pretins ca la momentul preluarii pentru revizii sau ITP masina sa fie condusa de un sofer cu experienta pe astfel de vehicule (cutie automata, motorizare). Masinile au fost folosite exclusiv de primar in interesul sau personal, obtinand astfel un folos necuvenit", spun procurorii.
Primarul municipiului Brasov, George Scripcaru, a fost trimis in judecata sub control judiciar de procurorii DNA intr-un nou dosar, el fiind acuzat de abuz in serviciu in forma continuata si participatie improprie la aceasta infractiune.
In acelasi dosar a fost deferit justitiei Cristian Radu, la data faptei director al Regia Autonoma de Transport Brasov, cu privire la savarsirea infractiunii de abuz in serviciu, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, in forma continuata.